Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 22-03-2013, 12:03   #11
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,793
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
Jeg blir bare mer og mer kritisk til dette for hver artikkel og innlegg jeg leser. Braathens Best/Back is back, men nå til og med uten gardin!

Reiste med LH2457 OSL-MUC for tre uker siden i C, hvor det i løpet av den første halvtimen av flighten var to-tre personer som prøvde seg på toalettene foran i kabinen... disse ble håndtert av et crew som i løpet av 15 sekunder hadde sendt passasjerene ut av C kabinen og til toalettene bak i maskinen.

Det var vel noe i denne gaten jeg hadde håpt at SK ville legge seg på etter hvert; to servicekonsepter (klasser), og da economy og business, men mer utmeislede konsepter og klare rammer, med tillegg av muligheter for tilbud og salg av billetter C klasse.

For øvrig er min oppfatning at folk flest, gradvis men merkbart, nå tenderer å gå mot å være villige til å betale for luksus igjen. Det er klart en forskjell fra de siste fem til 10/15 årene, hvor pris pris pris har vært fokus. Venner og bekjente som aldri har gjort noe annet enn å studere markedet med lupe på jakt etter superbillige DY billetter, flesker nå til på (de tidvis hyggelige) Z og P salgene til LH og LX (da særlig på IC), for ikke å glemme BA sitt svært så hyggelige C-tilbud til LHR. Se også på charteroperatørene hvor loungetilgang er på vei inn. Til og med Kjos, som man vel for 10 år siden aldri trodde ville ha en eneste premiumstol for salg i sine produkter har nå kjøpt Dreamlinere med nettopp en egen premiumkabin.

Denne forenkingen og tilnærmingen til lavprismodell skulle SK gjort for 10 år siden (og kanskje lenger siden) - da var nettopp kostnaden ved å fly den eneste faktoren folk tok i betraktning ved bestilling av billetter. Poenget mitt er at dette kommer for sent, og i et marked som synes å være i forandring igjen... Men det at noe skjer alt for sent, og senere fordrer nok en kostbar omlegging, synes ikke å være noe nytt i SK historien.

Nå er det ikke noe nytt at der mangler gardin hos SK, det finner du fraværende i enkelte individ allerede idag.
Men tror en skal holde IC utenfor, de som connecter til SK IC flyr allerede idag Eco Extra så her blir der ingen forskjell i kabin valg på første leg.
Skjønner jo at sjampis gjengen østpå ser med sorg at C forsvinner innen EU, men her i vest så antar jeg at om jeg skulle telt over rene C pax på de rutene som har egen C kabin på SAMTLIGE selskap som flyr herfra så hadde der pr. dag, fortsatt vært ledige seter i en F-50
Så går SK etter fyllingsgrad tror jeg dette kan være veien.
krølle is offline  
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) Trdfly Flyforum 11 07-03-2012 22:58
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE sail4fun Flyforum 182 17-02-2012 16:20
SAS lanserer mobilselskab Jan Flyforum 4 01-04-2008 10:23


All times are GMT +2. The time now is 13:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.