Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 22-03-2013, 08:46   #1
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Regner med de legger det op til at det startes opp i fellesferien, slik at det ikke skal bli stort trøkk i fasttrack og loungen, og at de de da kan gå ut i begynnelsen av august å kalle dette en suksess.
Basse-HAU is offline  
Old 22-03-2013, 08:50   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Regner med de legger det op til at det startes opp i fellesferien, slik at det ikke skal bli stort trøkk i fasttrack og loungen, og at de de da kan gå ut i begynnelsen av august å kalle dette en suksess.
Nå vil det neppe bli stor forskjell, da disse klassene har tilgang til Fast Track idag. Og som andre er inne på, svært mange/de fleste har fra før tilgang til loungen.
Blir som kjent spennende å se hva det betyr, men selv tror jeg forskjellen blir relativt begrenset. Men de bør få på plass en eller ennen form for blokkert midtsete
Old 22-03-2013, 09:08   #3
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Det blir ingen forandring i servicekonseptet på Intercont, det konseptet ble jo frisket opp i oktober som vi husker.

Veldig kjedelig at europeisk C forsvinner, der var SAS en av de bedre selv om det var ergerlig når champisen forsvant på forsommeren. Dessverre reiser det færre og færre på europeisk C, og det er et dyrt produkt å drifte.
Eriksan is offline  
Old 22-03-2013, 09:18   #4
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by E.N. View Post
Det blir ingen forandring i servicekonseptet på Intercont, det konseptet ble jo frisket opp i oktober som vi husker
Men det hadde kanskje vært en fordel at samme navn ble brukt intraeuropeisk som interkontinentalt for å ikke skape full forvirring? Selv om det heter Business Class på interkontinentale flyvninger i dag, så behøver det ikke hete det i fremtiden. Thai og Icelandair har jo f.eks. navn som Royal Silk og Saga.

Jeg kjenner nå at jeg er glad jeg valgte LH fremfor SK mellom OSL og FRA på min DM-tur i sommer...
Fly med oss is offline  
Old 22-03-2013, 09:30   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Men det hadde kanskje vært en fordel at samme navn ble brukt intraeuropeisk som interkontinentalt for å ikke skape full forvirring? Selv om det heter Business Class på interkontinentale flyvninger i dag, så behøver det ikke hete det i fremtiden. Thai og Icelandair har jo f.eks. navn som Royal Silk og Saga.

Jeg kjenner nå at jeg er glad jeg valgte LH fremfor SK mellom OSL og FRA på min DM-tur i sommer...
Synes de skal beholde eco og business på long haul. Booket nylig på EVA som har sånne teite andre navn, så jeg ante ikke hvilken klasse jeg booket eller hva jeg kunne forvente. Da jeg kom ombord viste det seg at det var business jeg hadde kjøpt. (Litt overdrevet men dog).

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 22-03-2013, 12:59   #6
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Synes de skal beholde eco og business på long haul. Booket nylig på EVA som har sånne teite andre navn, så jeg ante ikke hvilken klasse jeg booket eller hva jeg kunne forvente. Da jeg kom ombord viste det seg at det var business jeg hadde kjøpt.
Utfordringen med å ikke endre på longhaul er at det nå plutselig er fem og ikke tre klasser/konsepter man forholder seg til som SAS-kunde. Ser for meg mange flere lange setninger, krysstabeller og stjernesymboler med tilhørende fotnoter på hjemmesidene til SAS.
Fly med oss is offline  
Old 22-03-2013, 13:06   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Utfordringen med å ikke endre på longhaul er at det nå plutselig er fem og ikke tre klasser/konsepter man forholder seg til som SAS-kunde. Ser for meg mange flere lange setninger, krysstabeller og stjernesymboler med tilhørende fotnoter på hjemmesidene til SAS.
Ser ikke pointet. Uansett får du ikke connection i business når du bor i Skandinavia og vil fly langt med SK.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 22-03-2013, 09:09   #8
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Kan dette tolkes som at gratis frokost før 0900 forsvinner?!
Jeg tror ikke det, side SAS selv skriver under SAS GO:
Quote:
inkluderer blant annet billetter som kan endres, mobil innsjekking og boarding pass, ett stykk kostnadsfri innsjekket bagasje på 23 kg, kaffe, te og avis samt frokost før kl 09:00 på innenriksruter.

Old 22-03-2013, 09:18   #9
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Jeg tror ikke det, side SAS selv skriver under SAS GO:
Jepp. Etter en refresh så jeg at teksten er blitt oppdatert.

LN-TIB is offline  
Closed Thread

Posting Rules