Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 21-06-2013, 18:21   #1
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Si ikke det... Jeg fikk den berømte wrapsen mellom CPH og IAD forrige uke, dog i økonomi
Old 22-06-2013, 10:42   #2
Pietro
Newcomer

Igår var det bare få på plus som fikk wrap, jeg synes hele greia var tragisk.

Ihvertfall på innenlands.

Jeg fikk to kopper med kaffe da! Eneste positive jeg har å si om den turen.
Pietro is offline  
Old 22-06-2013, 10:57   #3
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Hm... Vurderer å ta med litt medbrakt mat ombord hvis ting er så stusselig som man får inntrykk av her. 3 t 45 min. fra Malta til Oslo i Plus i begynnelsen av august kan jo bli litt småkjipt om alt man får er en liten salat eller wrap... Får se hva man finner på og hva som tilbys av mat på flyplassen. Sparkende Foting har uansett med seg medbrakt

jcnorway is offline  
Old 22-06-2013, 11:14   #4
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Hm... Vurderer å ta med litt medbrakt mat ombord hvis ting er så stusselig som man får inntrykk av her. 3 t 45 min. fra Malta til Oslo i Plus i begynnelsen av august kan jo bli litt småkjipt om alt man får er en liten salat eller wrap... Får se hva man finner på og hva som tilbys av mat på flyplassen. Sparkende Foting har uansett med seg medbrakt
får man ikke kjøpt noe annet ?
Old 22-06-2013, 14:16   #5
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
får man ikke kjøpt noe annet ?
Av mat (ikke snacks) så er det vel sandwich, salat eller wrap som står på "Our Café"-menyen på en slik flight (3 t 45 m.). Og det er vel heller ikke sikkert de har alle disse alternativene lastet ombord til enhver tid heller. Kan ikke se at det finnes noe annet av mat på menyen, hverken inkludert i Plus eller mot tillegg. Så i verste fall kan man vel ende opp med en trist salat på en nesten 4 t flight..?

Derfor jeg vurderer å sikre meg ved å ta med noe medbrakt kjøpt på flyplassen

jcnorway is offline  
Old 22-06-2013, 16:09   #6
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Hadde lagd favoritt brødblings hjemme med godt pålegg. Mye bedre enn catering søl... Hvis mulig kjøpt ferske wienerbrød i bakeriet hjemme..
SQ 777 is offline  
Old 22-06-2013, 16:48   #7
staale
Born to run

staale's Avatar

Beklager, men orker ikke bla meg igjennom 26 sider med innlegg....

Hvilke følger får dette for seteconfigurasjonen? Vi flyr 340 og 330 t/r USA i sommer, og har valgt seter på "rad 2" i Economy begge veier, men det var med et setekart som viste Business fremme, så Premium før vanlig Economy.

Noen som har et oppdatert setekart?
Old 22-06-2013, 17:14   #8
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Derfor jeg vurderer å sikre meg ved å ta med noe medbrakt kjøpt på flyplassen
Da lager dere en skikkelig matpakke og tar med, som dere åpner i skikkelig Mister Bean stil. Når flyvertinnen kommer med vogna så ber du om drikke til "noe som kan egne seg til <putt-inn-noe-godt-pålegg> og kaffe og cognac til dagsferske winerbrød"

Old 22-06-2013, 18:26   #9
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go &amp;amp; SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Da lager dere en skikkelig matpakke og tar med, som dere åpner i skikkelig Mister Bean stil. Når flyvertinnen kommer med vogna så ber du om drikke til "noe som kan egne seg til og kaffe og cognac til dagsferske winerbrød"
God idé! Satser på å fylle opp sekken med dagsferske wienerbrød fra SAS Plus-kantina på Malta International (aka Upper Crust e.l.)

jcnorway is offline  
Old 22-06-2013, 16:48   #10
rkvalvaa
ScanFlyer Blue

Skal reise i Plus i morgen, BGO-OSL-DUB, og reagerte på at jeg verken fikk epost- eller sms-varsling 22 timer før avgang om at jeg kunne sjekke inn. Har alltid fått dette tidligere. Er dette en endring i forbindelse med det nye konseptet eller bare en "vanlig" IT feil? Sjekket forresten inn via app'en på iphone og det gikk greit bortsett fra at det faktisk stod "not open for check-in" på flygningene i morgen, selv etter oppdatering, men check-in knappen funket.
rkvalvaa is offline  
Old 22-06-2013, 17:38   #11
SE-AER
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by rkvalvaa View Post
Skal reise i Plus i morgen, BGO-OSL-DUB, og reagerte på at jeg verken fikk epost- eller sms-varsling 22 timer før avgang om at jeg kunne sjekke inn. Har alltid fått dette tidligere. Er dette en endring i forbindelse med det nye konseptet eller bare en "vanlig" IT feil? Sjekket forresten inn via app'en på iphone og det gikk greit bortsett fra at det faktisk stod "not open for check-in" på flygningene i morgen, selv etter oppdatering, men check-in knappen funket.
Det er helt sikkert SAS sin geniale IT-kompetanse som er årsaken her, ikke SAS Minus/Plus-konseptet. Har ikke fått sms-varsling på flere måneder.
SE-AER is offline  
Old 22-06-2013, 18:32   #12
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Dette har jeg ikke tenkt på, men det er noen uker siden sist jeg fikk dette. MUlig det er noe IT-trøbbel.
Hickok is offline  
Old 22-06-2013, 18:51   #13
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Dette har jeg ikke tenkt på, men det er noen uker siden sist jeg fikk dette. MUlig det er noe IT-trøbbel.
Fikk mail og SMS torsdag, nøyaktig 22 timer før avgang.
Old 22-06-2013, 19:03   #14
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Fikk mail og SMS torsdag, nøyaktig 22 timer før avgang.
Jeg fikk i hvert fall ikke verken i dag, i går eller i forgårs, og heller ikke forrige helg så vidt jeg kan huske.
Hickok is offline  
Old 22-06-2013, 19:22   #15
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Jeg fikk i hvert fall ikke verken i dag, i går eller i forgårs, og heller ikke forrige helg så vidt jeg kan huske.
Kjedelig. Men jeg velger alltid sete ved bestilling, og sjekker ikke inn på nett hvis jeg ikke vet at ankomst flyplassen er tett opptil stenging av innsjekk/bagdrop. Ser at siste mnd har jeg som regel fått både mld og sms 22 timer før avgang, bortsett fra et par tilfeller da jeg har fått 21 timer og 53 minutter på forhånd i stedet.
Old 26-06-2013, 07:48   #16
Henrik C
ScanFlyer Blue

Quote:
Fikk heller ikke noen varsling på KRS-CPH-HEL (WF og Blue1). Appen fungerte dog strålende, med unntak av at skjermen min med en sprekk på ikke lekte godt med leseren.
Henrik C is offline  
Old 23-06-2013, 14:05   #17
darkcho
ScanFlyer Gold

Litt utenfor, men fant ingen andre steder jeg kunne legge dette. Er det noen sider som har bilder av aktuelle menyer for SAS C til EWR?
Old 23-06-2013, 19:01   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Ombord SK4095 nå, etter mye om og men kommet meg på nett.

Innenriks er dette en soleklar forbedring. Ikke mange setene ledig, men vi fikk for første gang midtsetet ledig. 4 rader med Plus denne søndagskvelden, kun to midtseter ledig, Recaroen til SAS er mye bedre enn LH sine.

Flyvertinnen forsøkte igjen å pushe en rett i Plus, denne gangen hønesandwich. Wrapen er det beste, så jeg ba om to sånne.

Fredag på vei oppover var det ingen seter ledig ombord, så trangt på den -700en vi hadde da. 11 rader med Plus. Treg service, de ble nesten ikke ferdig med å servere alle.

Så selv om Europaproduktet er en kraftig forverring for både Extra og business, er produktet innenriks mye bedre siden det var 100% bob tidligere, med midtsetet ledig blir dette virkelig en hyggelig tur. Minner mye om Best og Back og mange kommenterer om dette ombord

Men når en kar som bor i USA allerede er lei av maten etter 5 flighter, synes jeg synd på en stakkars Scandinavian Road warrior

Last edited by Tommy777; 23-06-2013 at 21:18.
Tommy777 is offline  
Old 23-06-2013, 19:57   #19
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Ombord SK4095 nå, etter mye om og men kommet meg på nett.

Innenriks er dette en soleklar forbedring. Ikke mange setene ledig, men vi fikk for første gang midtsetet ledig. 4 rader med Plus denne søndagskvelden, kun to midtseter ledig, Recaroen til SAS er mye bedre enn LH sine.

Flyvertinnen forsøkte igjen å pushe en rett i Plus, denne gangen hønesandwich. Wrapen er det beste, så jeg ba om to sånne.

Fredag på vei oppover var det ingen seter ledig omfordeling, så trangt på den -700en vi hadde da. 11 rader med Plus. Treg service, de ble nesten ikke ferdig med å servere alle.

Så selv om Europaproduktet er en kraftig forverring for både Extra og business, er produktet innenriks mye bedre siden det var 100% bob tidligere, med midtsetet ledig blir dette virkelig en hyggelig tur. Minner mye om Best og Back og mange kommenterer om dette ombord

Men når en kar som bor i USA allerede er lei av maten etter 5 flighter, synes jeg synd på en stakkars Scandinavian Road warrior
Fulle fly er det hver uke på EVE. En skal være tidlig ute for å få plass på pendleravgangene, hos begge selskap. Flexbilletter er ikke så mye vits i da, fordi det er ofte ingen ledige plasser å flekse på.
Hickok is offline  
Old 23-06-2013, 20:18   #20
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Tror du er inne på noe her ja... mange som kommer til å ha menyen langt opp i halsen etter noen uker på veien. Får håpe og tro at det blir variasjon etter hvert.
view is offline  
Closed Thread

Posting Rules