![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som jeg kan se så har go billettene blitt billigere enn de tidligere economy klassene
|
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Ut over det virker dyreste GO billett å ligge langt over det jeg har sett tidligere for en Economy. Det har vel sammenheng med at også PLUS blir dyrere jo nermere avgang en Flex var før, og gir dermed rom for å ta ut mer på GO billetter. Forøvrig virker det som de har fullstendig lagt om på hele billettsystemet som noen her har nevnt tidligere. Ordinær PLUS er delt opp i forskjellige priser til forskjell fra gamle Flex som var en fast pris. Som nevnt vil det si at man innenfor klassen vil måtte betale mellomlegg om man endrer siste dagene. Dette gir noen snåle resultatet enkelte steder. Om man kjøper GO i stedet for PLUS på litt lengre strekk, feks EVE, så vil det vel i noen tilfeller lønne seg å heller betale endringsgebyret på 500 på GO billett enn å betale mellomlegg på en allerede mye dyrere PLUS billett (forutsatt at det er GO billetter tilgjengelig da).
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vedrørende alkohol, så delte de dette ut gratis SK4094 søndag for de som reiste på Plus, så det er vel forskjellig fortolkninger ute å går her?
Forøvrig nevnte min mor, som var ombord, at damen på andre siden av midtgangen benyttet seg av tilbudet, og fylte vesken med småflasker vin ![]()
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Direkte inne fra SK4432: Meget snurt purser da jeg spurte om de tok betalt for vin, så vidt hun ville gi meg en Cola Zero etterpå. Henviste forresten til norsk lovgivning på hvorfor de ikke kunne dele ut gratis. Hvordan stiller nå dette seg da egentlig om man tror på fortellingene om gratis vin på Braathens på "Endelig fredag". Dette må jo være mat for forumets jurister?
(Jada, dette er 1st world problems... ;-) ) |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ellers registrerte jeg på GO søndag BGO-OSL at gratis vann ikke tilbys ved siden av kaffe og te, selv om man vel skal tro på fortellingene om at man kan få et glass vann om man av medisinske hensyn, og lignede, trenger det. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Gratis vann ble servert både fra Trondheim til København, København til London, og t/r Trondheim - Stockholm (henholdsvis søndag og tirsdag).
|
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Skal bli interessant å se om/når de evt. varierer på innholdet
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis noen i denne verden kommer til å kjøpe full flex plus, kan de da endre tett opptil avgang uten å betale gebyr? ISF kan det hende at SAS ønsker å pushe pax som har uforutsigbare reisevaner over på fullflex?
Selv har jeg erfart at det har vært billigere å kansellere min flex billett, og kjøpe en ny restricted rett før avgang istedenfor å endre flex og betale mellomlegget. |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ny flight i går ARN-BRU. Fullt hus bak, 6 rader med Plus, kun få midtseter ledig foran.
For de som lurer på dette med vann: de hadde store vannflasker på vogna og vann var gratis i tillegg til kaffe og te både i dag og går Samme service foran og bak, vi var på decent da de var ferdige med servicen. Litt mer oppmerksomhet foran på denne flighten, men langt fra nok i min bok. Ser at de kjører absolutt crew minimum nå. Menyen er skikkelig kjedelig. To forskjellige sandwicher og wrap. Thats it. De trenger mer variasjon |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er forskjell på utland og innland, Tommy. På innland har de nesten ingenting med, og du må mase for å få noe som helst. Standard opplegg er: Ut med vogn med kaffe/te på. Da kan man få servering. Deretter ny runde kaffe/te. Deretter samle inn rester, og så gjømme seg bak gardinen. Om man skal ha ekstra servering utover første vogn (eller mer kaffe/te), så må man avbryte de når de kommer forbi, eller plinge på. Har nå hatt 5 turer på innenlands Plus, og ikke en eneste gang har de spurt om noen ønsker noe mer.
|
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
I SAS Minus i går mellom OSL og ARN (flydd av Blue1) var det vel kun et par ledige seter baki, deriblant mitt nabosete
![]() I går fikk jeg heller ikke pritag på bagen da jeg sjekket inn i KRS. Er det het slutt på det for EBG som skal utenlands men først har en innenriksflight? ![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fikk testet det nye konseptet i GO fra GDN til OSL i går, og jeg må si at den "Cafè-menyen" var virkelig ikke mye å skryte av.
De skrev mye i den om hvor mye de hadde anstrengt seg for å lage mat som smakte noe, også i 33.000'. Så kunne vi lese om hva vi kunne velge mellom av lekkerbiskener. Ettersom flighten var etter kl. 0900, og tok mindre enn en og en halv time, kunne vi velge mellom sandwich - og ikke noe annet. (Og potetgull eller muffin). Det var sandwich med ost og sandwich med kylling å velge mellom, jeg valgte kylling, jeg synes ikke den var god. 2 x sandwich + 2 x Ramlösa + 1 rødvin = NOK 185!
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er det vel ikke meningen å pøse ut med masse god mat...Dette er gjort for å spare penger!
|
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg trodde det først å fremst var for å selge - og tjene penger. Det er vel flere passasjerer i Go enn i Plus? Og da bør man jo tilby noe som frister?
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE | sail4fun | Flyforum | 182 | 17-02-2012 16:20 |
SAS lanserer mobilselskab | Jan | Flyforum | 4 | 01-04-2008 10:23 |