Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-02-2006, 12:33   #61
Flaps40
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Dersom ikke SBU får lønnsnivået i cabin og Flight Deck ned på airBaltic, Blue 1 eller Spanair nivå, ser jeg ikke hvorfor ikke SAS ledelsen heller overfører rutene til de billigste selskapene i SAS gruppen. Det ville da tjene de reisende best ved at man får et ekspanderende rutenett samt mer stabil drift, hvor flyene går når de skal. Jeg synes SAS ledelsen er veldig tolmodig med sine ansatte nå, ren snillisme vil jeg si.
Flaps40 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 12:42   #62
cabincruiser
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by Flaps40


Dersom ikke SBU får lønnsnivået i cabin og Flight Deck ned på airBaltic, Blue 1 eller Spanair nivå, ser jeg ikke hvorfor ikke SAS ledelsen heller overfører rutene til de billigste selskapene i SAS gruppen. Det ville da tjene de reisende best ved at man får et ekspanderende rutenett samt mer stabil drift, hvor flyene går når de skal. Jeg synes SAS ledelsen er veldig tolmodig med sine ansatte nå, ren snillisme vil jeg si.
Du snakker som du har vett til....

Man kan ikke leve med baltiske lønninger i Norge med norskt kostnadsnivå. Det sier seg selv. Skulle så skje hadde jeg sagt opp jobben - det hadde ikke vært regningssvarende å fortsette å jobbe. Så kunne jo heller du og dine meningsfeller fått betale en del mer i skatt for å ha meg og alle andre ofre for baltisk "takeover" på ledighetstrygd.
cabincruiser is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 12:42   #63
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by Flaps40


Dersom ikke SBU får lønnsnivået i cabin og Flight Deck ned på airBaltic, Blue 1 eller Spanair nivå, ser jeg ikke hvorfor ikke SAS ledelsen heller overfører rutene til de billigste selskapene i SAS gruppen. Det ville da tjene de reisende best ved at man får et ekspanderende rutenett samt mer stabil drift, hvor flyene går når de skal. Jeg synes SAS ledelsen er veldig tolmodig med sine ansatte nå, ren snillisme vil jeg si.
..og det er slik at Blue1, air Baltic og/eller Spanair veldig enkelt kan ekspandere sin produksjon og derigjennom overta all SKBU produksjon..? Det virker også en smule søkt å skulle outsource all slik aktivitet, og spesielt siden SKBU er den enheten i konsernet som går med desidert størst overskudd (som selvsagt er avhengig av en rekke faktorer annet enn lønnsvilkår og produktivitet).

SAS må vel kunne sies å ha vært et relativt stabilt foretak - jeg har iallefall stort sett regnet med å komme frem til omtrent det tidspunktet som SAS lovet. At det har vært mye krøll i den senere tiden kan man vel delvis tilskrive dårlig planlegging fra SAS-ledelsens side (Carmen og/eller Netlink, eller hva det nå heter) samt dårlig personalhåndtering.

Dersom ideologien (for ofet får jeg inntrykk av at det er mer ideologi enn økonomisk fornuft som styrer disse prosessene) skal være at man til enhver tid flytte produksjonen av hva det nå er man holder på med til lavkostprodusenter/-land så er det nok mange i Norge som vil miste jobbene sine - og da går nok reiseaktiviteten ned osv....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 12:44   #64
Andrev
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 567
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by Flaps40


Dersom ikke SBU får lønnsnivået i cabin og Flight Deck ned på airBaltic, Blue 1 eller Spanair nivå, ser jeg ikke hvorfor ikke SAS ledelsen heller overfører rutene til de billigste selskapene i SAS gruppen. Det ville da tjene de reisende best ved at man får et ekspanderende rutenett samt mer stabil drift, hvor flyene går når de skal. Jeg synes SAS ledelsen er veldig tolmodig med sine ansatte nå, ren snillisme vil jeg si.
Ehrm, lønnsnivå på airBaltic-nivå? Jeg vet ikke eksakt hva de tjener, men det er garantert ikke noe man kan leve på i Norge. Lønnsnivået i Latvia er generelt veldig lavt, og selv om ansatte i airBaltic tjener bra sammenligned med mange andre, vil jeg bli overrasket om en kabinansatt tjener så mye som 10000 norske kroner i måneden. Det kan like gjerne være halvparten. På samme måte som det fortsatt er norske ansatte på danskebåten, vil det garantert være norske ansatte i kabinen også, da må man bare ta kostnaden.
Andrev is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 13:58   #65
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by Flaps40


Dersom ikke SBU får lønnsnivået i cabin og Flight Deck ned på airBaltic, Blue 1 eller Spanair nivå, ser jeg ikke hvorfor ikke SAS ledelsen heller overfører rutene til de billigste selskapene i SAS gruppen. Det ville da tjene de reisende best ved at man får et ekspanderende rutenett samt mer stabil drift, hvor flyene går når de skal. Jeg synes SAS ledelsen er veldig tolmodig med sine ansatte nå, ren snillisme vil jeg si.
Gå ned 60-70% i lønn selv eller hold kjeft!
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 15:34   #66
LN-TUM
Newcomer
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 40
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Kan si det sånn, i Blue 1 så har stymann som begynnerlønn 8000,- kroner NOK i måneden, tørr ikke tenke på da hva cabin crew har da, så helt enig med deg cabin cruiser og FBU 4ever. Det funker ikke i dagens Norge. Da bør kanskje vi få et helt annet kosnadsnivå i Norge og, Og selvfølgelig alle andre i andre yrkesgrupper gå ned 60-80% i lønn, trur det hadde blitt veldig livat. Så dere som maser på at det ikke er så farlig å gå ned i lønn og må få Blue 1 lønn ect. dere bør sette dere inn i samme situasjon...... issed :devil
LN-TUM is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 15:37   #67
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by LN-TUM


Kan si det sånn, i Blue 1 så har stymann som begynnerlønn 8000,- kroner NOK i måneden, tørr ikke tenke på da hva cabin crew har da, så helt enig med deg cabin cruiser og FBU 4ever. Det funker ikke i dagens Norge. Da bør kanskje vi få et helt annet kosnadsnivå i Norge og, Og selvfølgelig alle andre i andre yrkesgrupper gå ned 60-80% i lønn, trur det hadde blitt veldig livat. Så dere som maser på at det ikke er så farlig å gå ned i lønn og må få Blue 1 lønn ect. dere bør sette dere inn i samme situasjon...... issed :devil
Men Blue1 crew har base Helsingfors ( HEL ) og der er jo levekostnadene minst like høye som i Norge. Hvordan klarer de og overleve??? Jeg har mine tvil på det nivået du nevner her altså.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 16:19   #68
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by Someone


Det er en vanlig problem fra alle bransjer at IT systemer ofte ikke virker som de skal fra starten av
Det skjer naar man ikke har brukt nok resurser til opplaering og innfoering. En lite firma som setter sammen noen fly i aaret oppe i gata her bruker denne formlen:
Kostnad fordeling melom opplaering og "kjoepesoftware" 10% Software kostnad 90% opplaering kostnad.

Forholdet er noe annet for spesial utviklet software, som f.eks. Carmen 30 % software kostnad, 70 % opplaering...

Disse formlene virker svaert godt....og de faar bra uttelling fra dag en..
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 16:25   #69
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by LN-TUM


Kan si det sånn, i Blue 1 så har stymann som begynnerlønn 8000,- kroner NOK i måneden, tørr ikke tenke på da hva cabin crew har da, så helt enig med deg cabin cruiser og FBU 4ever. Det funker ikke i dagens Norge. Da bør kanskje vi få et helt annet kosnadsnivå i Norge og, Og selvfølgelig alle andre i andre yrkesgrupper gå ned 60-80% i lønn, trur det hadde blitt veldig livat. Så dere som maser på at det ikke er så farlig å gå ned i lønn og må få Blue 1 lønn ect. dere bør sette dere inn i samme situasjon...... issed :devil
Dette høres helt merkelig ut. Blue 1 kan umulig ha så dårlig lønninger. Har tungt for tro det. At en pilot i Finalnad skal tjene 8000,-kr synes jeg høres urealistisk ut. 1000 Euro med andre ord. Finalnd er vel ikke akkurat et lavkostland.

Hurum is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 16:27   #70
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER


Quote:
Originally posted by Flaps40


Dersom ikke SBU får lønnsnivået i cabin og Flight Deck ned på airBaltic, Blue 1 eller Spanair nivå, ser jeg ikke hvorfor ikke SAS ledelsen heller overfører rutene til de billigste selskapene i SAS gruppen. Det ville da tjene de reisende best ved at man får et ekspanderende rutenett samt mer stabil drift, hvor flyene går når de skal. Jeg synes SAS ledelsen er veldig tolmodig med sine ansatte nå, ren snillisme vil jeg si.
Gå ned 60-70% i lønn selv eller hold kjeft!
Selv om en er uenig i andre meninger så kan en vel holde nivået på kommentarene litt høyere.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 16:40   #71
Flaps40
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by Hurum


Quote:
Originally posted by FBU 4EVER


Quote:
Originally posted by Flaps40


Dersom ikke SBU får lønnsnivået i cabin og Flight Deck ned på airBaltic, Blue 1 eller Spanair nivå, ser jeg ikke hvorfor ikke SAS ledelsen heller overfører rutene til de billigste selskapene i SAS gruppen. Det ville da tjene de reisende best ved at man får et ekspanderende rutenett samt mer stabil drift, hvor flyene går når de skal. Jeg synes SAS ledelsen er veldig tolmodig med sine ansatte nå, ren snillisme vil jeg si.
Gå ned 60-70% i lønn selv eller hold kjeft!
Selv om en er uenig i andre meninger så kan en vel holde nivået på kommentarene litt høyere.
Jeg tar kommentaren med fatning, og har forståelse for at piloter med SAS betingelser blir provosert av mine uttalelser. Men jeg tror faktisk man må erkjenne at det må dramatiske tilpasninger til, også lønns messig, om man i f.eks. SBU skal makte å opprettholde markedsandel i forhold til andre 'medlemmer av SAS familien' med et betydelig lave cost level. Vi har jo allerede sett at en del ruter er overtatt av Spanair og KF i CPH. Jeg tror det er bare begynnelsen om ikke også ansatte er villig til å inngå betydelie 'concessions'.
Flaps40 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 16:49   #72
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Er nok langt flere enn piloter med SAS lønninger som blir provosert av slike uttalelser. Man ser jo også at andre flyselskaper med det som kalles "høye" lønninger (i likhet med SAS Braathens) går bra. Problemet ligger nok et helt annet sted enn lønnsbetingelsene til besetningen.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 16:52   #73
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by MD11


Quote:
Originally posted by LN-TUM


Kan si det sånn, i Blue 1 så har stymann som begynnerlønn 8000,- kroner NOK i måneden, tørr ikke tenke på da hva cabin crew har da, så helt enig med deg cabin cruiser og FBU 4ever. Det funker ikke i dagens Norge. Da bør kanskje vi få et helt annet kosnadsnivå i Norge og, Og selvfølgelig alle andre i andre yrkesgrupper gå ned 60-80% i lønn, trur det hadde blitt veldig livat. Så dere som maser på at det ikke er så farlig å gå ned i lønn og må få Blue 1 lønn ect. dere bør sette dere inn i samme situasjon...... issed :devil
Men Blue1 crew har base Helsingfors ( HEL ) og der er jo levekostnadene minst like høye som i Norge. Hvordan klarer de og overleve??? Jeg har mine tvil på det nivået du nevner her altså.
Han må ha ment Air baltic og ikke Blue 1....eller?
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 18:57   #74
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by Hurum


Quote:
Originally posted by FBU 4EVER


Quote:
Originally posted by Flaps40


Dersom ikke SBU får lønnsnivået i cabin og Flight Deck ned på airBaltic, Blue 1 eller Spanair nivå, ser jeg ikke hvorfor ikke SAS ledelsen heller overfører rutene til de billigste selskapene i SAS gruppen. Det ville da tjene de reisende best ved at man får et ekspanderende rutenett samt mer stabil drift, hvor flyene går når de skal. Jeg synes SAS ledelsen er veldig tolmodig med sine ansatte nå, ren snillisme vil jeg si.
Gå ned 60-70% i lønn selv eller hold kjeft!
Selv om en er uenig i andre meninger så kan en vel holde nivået på kommentarene litt høyere.
Vel er du Hurum direkte beroert av denne konflikten, eller har du et akademisk forhold til det som debatteres.....

Jeg forstaar godt at trykket er vesentlige hoeyere for de som er direkte involvert i dette, og den sammenheng er denne kommentaren helt fin!

Selv ville jeg ha hatt verre utblaasninger om noen uttrykte at Bush sin politikk med innstrammninger i Forskning for aa finansisere skatte lette og vaapen var kjempebra....det har en direkte innvirkning paa min jobb, og kraft utrykkene ligger i koen!!

Vi boer alle ha noe ydmykhet for de som er direkte beroert!!
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 19:07   #75
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by dc-8-63


Quote:
Originally posted by Hurum


Quote:
Originally posted by FBU 4EVER


Quote:
Originally posted by Flaps40


Dersom ikke SBU får lønnsnivået i cabin og Flight Deck ned på airBaltic, Blue 1 eller Spanair nivå, ser jeg ikke hvorfor ikke SAS ledelsen heller overfører rutene til de billigste selskapene i SAS gruppen. Det ville da tjene de reisende best ved at man får et ekspanderende rutenett samt mer stabil drift, hvor flyene går når de skal. Jeg synes SAS ledelsen er veldig tolmodig med sine ansatte nå, ren snillisme vil jeg si.
Gå ned 60-70% i lønn selv eller hold kjeft!
Selv om en er uenig i andre meninger så kan en vel holde nivået på kommentarene litt høyere.
Vel er du Hurum direkte beroert av denne konflikten, eller har du et akademisk forhold til det som debatteres.....

Jeg forstaar godt at trykket er vesentlige hoeyere for de som er direkte involvert i dette, og den sammenheng er denne kommentaren helt fin!

Selv ville jeg ha hatt verre utblaasninger om noen uttrykte at Bush sin politikk med innstrammninger i Forskning for aa finansisere skatte lette og vaapen var kjempebra....det har en direkte innvirkning paa min jobb, og kraft utrykkene ligger i koen!!

Vi boer alle ha noe ydmykhet for de som er direkte beroert!!
Største tøvet jeg har hørt på lenge! Om en er direkte berørt kan en altså tillate seg til be andre holde kjæft?...men ikke om komme med en meget diskret og forsiktig kommentar om at en kanskje bør roe seg ned??

Hurum is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 19:19   #76
cabincruiser
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by Hurum


Quote:
Originally posted by FBU 4EVER


Quote:
Originally posted by Flaps40


Dersom ikke SBU får lønnsnivået i cabin og Flight Deck ned på airBaltic, Blue 1 eller Spanair nivå, ser jeg ikke hvorfor ikke SAS ledelsen heller overfører rutene til de billigste selskapene i SAS gruppen. Det ville da tjene de reisende best ved at man får et ekspanderende rutenett samt mer stabil drift, hvor flyene går når de skal. Jeg synes SAS ledelsen er veldig tolmodig med sine ansatte nå, ren snillisme vil jeg si.
Gå ned 60-70% i lønn selv eller hold kjeft!
Selv om en er uenig i andre meninger så kan en vel holde nivået på kommentarene litt høyere.
Jeg er selvsagt forutinntatt, men jeg syntes også dette var en kommentar på rett plass . Noen tåler så inderlig vel den urett (les: lønnsnedgang) som ikke rammer dem selv.
cabincruiser is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 19:22   #77
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by Hurum


Quote:
Originally posted by dc-8-63


Quote:
Originally posted by Hurum


Quote:
Originally posted by FBU 4EVER


Quote:
Originally posted by Flaps40


Dersom ikke SBU får lønnsnivået i cabin og Flight Deck ned på airBaltic, Blue 1 eller Spanair nivå, ser jeg ikke hvorfor ikke SAS ledelsen heller overfører rutene til de billigste selskapene i SAS gruppen. Det ville da tjene de reisende best ved at man får et ekspanderende rutenett samt mer stabil drift, hvor flyene går når de skal. Jeg synes SAS ledelsen er veldig tolmodig med sine ansatte nå, ren snillisme vil jeg si.
Gå ned 60-70% i lønn selv eller hold kjeft!
Selv om en er uenig i andre meninger så kan en vel holde nivået på kommentarene litt høyere.
Vel er du Hurum direkte beroert av denne konflikten, eller har du et akademisk forhold til det som debatteres.....

Jeg forstaar godt at trykket er vesentlige hoeyere for de som er direkte involvert i dette, og den sammenheng er denne kommentaren helt fin!

Selv ville jeg ha hatt verre utblaasninger om noen uttrykte at Bush sin politikk med innstrammninger i Forskning for aa finansisere skatte lette og vaapen var kjempebra....det har en direkte innvirkning paa min jobb, og kraft utrykkene ligger i koen!!

Vi boer alle ha noe ydmykhet for de som er direkte beroert!!
Største tøvet jeg har hørt på lenge! Om en er direkte berørt kan en altså tillate seg til be andre holde kjæft?...men ikke om komme med en meget diskret og forsiktig kommentar om at en kanskje bør roe seg ned??
Basert paa egne erfaringer har jeg respekt for at dette beroerer og opproerer de som er direkte breoerte paa en annen maate enn for oss som har et akademisk forhold til dette. Jeg skjoenner at du ikke deler min oppfatning, men det er min oppfatning og ikke toev.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 19:29   #78
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Ja vi er uenig. Jeg synes en skal holde kommentarene noenlunde respektfulle. Ingen grunn til å bli personlig av at en annen person har et annet syn enn hva en selv har.
Om en synes at andre har så bak-mål-kommentarer så fins det vel andre alternativer enn å rekke tunge og be han holde kjeft.

Men mulig jeg er gammeldags og gentleman.

Dere andre får fortsette å rekke tunge og dra ned buksa på smileysene her inne.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 19:50   #79
LN-BIZ
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 72
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

FLAPS 40.. Sipper bare litt tennveske på en lite trivelig bål! Det er det som er så herlig med forum av denne sorten; Ikke mye som skal til hvis man står utenfor den generelle oppfatning og mening. Jeg for min del benytter meg av muligheten til å ytre det jeg måtte mene om norsk luftfart enten det er om cowboy Kjos eller bank Jansen! Merkelig at ingen har laget en festlig sketsj....om disse to merkelige personligheter som har inntatt selskap og marked på en måte som hvilken som helst annen nordmann kunne gjort! La oss få noen DEILIGE kvinner til å styre denne galskapen som er i ferd med å bli et kjedelig gubbe-rais! Tror forövrig Jansen og olympiatoppen har mye å läre av cowboy Kjos som KAN drive flyselskap med motiverte medarbeidere som ikke jogger rundt songsvann hver morgen!
LN-BIZ is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 20:38   #80
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Jeg tror hele diskusjonen om SAS crewets lønnsvilkår er et feilspor. Det er vel egentlig ikke lønningene det er feil på, da mange andre selskap i Europa og verden forøvrig har likeverdige eller bedre lønnsvikår.
Problemet er vel i større grad måten arbeidet organiseres på, ved at det blir for mye dødtid imellom flypassene til både piloter og kabincrew.
Jeg mener å ha notert meg at bl.a FBU4Ever har uttalt på forumet at han gjerne flyr dagen lang istedet for å bli fløyet rundt som passic crew eller vente på et crewrom.
Det er vel her den store utfordringen ligger i dag, at SAS rett og slett ikke er gode nok på å programmere crew, slik at de jobber maksimalt når de først er på jobb.
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS og innstillinger Glean EBG Småprat 2 15-10-2013 19:30
Feil på innstillinger. ATC-flyradar Bilder & foto 3 13-09-2012 11:10
Innstillinger på F50 ruter Sager Flyforum 13 05-02-2007 14:54
Innstillinger og rettigheter SK384 Flyforum 9 07-03-2006 10:28
Innstillinger i dag ENKB Flyforum 9 01-03-2006 20:33


All times are GMT +2. The time now is 22:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.