![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nordlys har funnet ut at nordlendinger må gå en kvart km ekstra fordi flyene nordfra parkerer så ofte på pir 19. Kun Vestlendingene må trimme oftere. Men aller mest er det passasjerer til og fra Trondheim som på tusle ut til pir 19, eller inn derfra.
Alt ifølge statistikk som Nordlys har fått tak i. De må ha lite nyheter fra distriktet for øyeblikket. Eller så er avisa kraftig overbemannet. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
Jeg synes gate 14 på GM brukes ofte av Stavanger-flyet i allefall... just to add to it
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Føler jeg tilnærmet ALLTID er på 14 for Kristiansund-flighten. Og det er noen ganger i løpet av året. Sist(fredag) var det faktisk 20 etter eller annet
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er rett & slett diskriminering av nordlendinger... Jeg skal iallefall slutte å bruke OSL...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Siden både Vestlendingene og Trønderene må gå lengre, er det vel bare Sørlendingene igjen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Alt for mange i Norge veier et par kilo for mye, så man har bare godt av litt trim.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
"LIK GATE FOR ALLE"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Spøk til side, hvordan blir kabalen med gater sydd sammen?!
Den må jo leve sitt eget liv med tanke på vær og føreforhold, på bakken og i lufta!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Det sitter noen folk i tårnet i etasjen under ATC som kalles for trafikkplanleggere. Vi kaller dem for flypark.
De sitter med store skjermer og koordinerer hvilke fly som skal på hvilken gate, hvor lenge de skal stå der osv. Enkelte ganger når shit hits the fan, så har jeg vært borti 5 gatebytter 45 minutter før flyet lander. Lett å bli irritert da, men de har en helvetes koordineringsjobb de som sitter der. Men, over til Pir-Syd. Jeg setter alltid "go-to-gate" på skjermene 50 minutter før avgang når jeg har fly der ute. Så er det opp til Darwins teori hvem som rekker det. Ser fort hvilke individer som hadde blitt luket ut av evolusjonen når man har fly der ute. Jeg mener: De aller, aller fleste finner ut hvilken gate flyet går fra når de kommer ut i terminalen. Står det på et tidspunkt "go to gate" - så begynn å gå til gaten. Ikke kom løpende 5 minutter før avgang og skyld på meg at det er langt å gå. Last edited by Michael; 20-02-2013 at 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det samme når jeg flyr BA til London. De står alltid på en av de ytterste gatene
![]() ![]() På den annen side: Når jeg har flydd longhaul videre fra London, har jeg med kun ett unntak fått gate B39 - den med den lengste broa ytterst på T5B. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Jeg ser at avise konkluderer med at det kun er nordledinger på flyet nordfra, vestlendinger på flyet fra Bergen osv.
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det ser ut som feitheten fordeler seg til to regioner (indre Troms/nordre Nordland og nordre Sunnmøre/Romsdal) hvis vi skal stole på listen under.
![]() Over er tallene til Nordlys sammenstillt med antall flybevegelser på hver av flyplassene i januar.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thomas Cook skal fly nordlendinger til Kanariøyene | Glenn | Reiseforum | 5 | 20-04-2012 21:29 |
Ikea-pakketur for nordlendinger | X-BU | Flyforum | 20 | 28-11-2005 15:49 |