![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men det kan lønne seg å dele opp turen, og eventuelt ta med en overnatting i Paris på vei ned. Utrolig mye billigere med 2 seperate leg hver vei, med en hotellnatt på vei ned på f.esk Ibis på CDG. Det kan også være bra å sjekke routinger via USA, men husk da at det må en overnatting til på vei dit. I morgen flyr vi Air France, rett gjennom, og er litt skeptisk da det tidligere går med nød å neppe med tiden til rådighet fra den ene til den andre flighten på CDG. Men alt går nok :-))) Hoteller er et kapittel for seg. Men jeg benytter en jeg kjenner der nede som videreformidler timeshare leiligheter, utleie da på ukebasis. Her er link til hjemmesiden. Men send de en mail, da de ofte har tilbud som ikke ligger på nettsiden. http://www.caribbeanweeks.com/ Så nå er det ikke mer å vurdere, bare planlegge en tur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Flytiden fra Paris er 8.40 / 8.10, og da vil det tidsmessig bli en lengre omvei via USA. Fra f. eks NYC er flytiden ca. 4 timer til SXM.
Air Berlin flyr fra DUS, AF, Corsair og Air Caraibes transatlantique fra Paris, og KLM fra AMS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ambefaler avansert søk på Wideroe.no
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
För info:
St. Maarten airport to boost security after jet blast injures woman > > Girl blown by a plane > > But officials say they'll boost security even further after a recent > YouTube video > showed one particularly clueless thrill seeker losing her grip on the > airport's > chain link fence and being slammed into a concrete barrier during a > JetBlue takeoff. > The video clip - among many taken at Maho over the years - has generated > more than > 4 million views since it was posted last week. > > "We acknowledge the obvious attraction by visitors of planes landing so > close to > the beach, which has added to making the destination quite popular," noted > an airport > press release. (Indeed, the adjacent Sunset Bar & Grill broadcasts air > traffic control > conversations in lieu of music, and asks would-be patrons, "Where else can > you enjoy > an ice cold beer as a huge KLM Jumbo Jet soars right over your head?") > > "Nevertheless," the airport press release added, "no amount of excitement > or thrill > can justify putting one's life in danger. Measures currently in place > include double > fencing, warning signs, and brightly-painted guardrails. Incidents such as > this > unfortunate one emphasize the need for all our visitors to heed the clear > warnings, > (and) the airport is considering heightened security in that area." > |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Mange som skal til SXM i nær fremtid ser jeg, selv reiser vi en gjeng på 6 venner nedover 14. juli, og blir der to uker i leid hus ved Dawn Beach/Oyster Pond!
![]()
![]() |
#46 |
Amatør
|
![]()
Blir spennende å se hvilke sikringstiltak flyplassen foretar seg etter denne episoden. Forresten, er det et oppslag e.l. hvor man kan se flytidene i et av barene i nærheten eller er dette noe jeg må printe ut på forhånd?
Lurer litt på å forsøke å stikke opp i høyden når det kommer en sværing eller to (på taket av et hotell f. eks?) og ta et bilde herfra. Har noen en fotoplass eller flere å anbefale? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Sunset Bar & Grill på stranda har flytider
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sunset Bar & Grill har Webcam på sin hjemmeside:
http://www.sunsetsxm.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Skal på cruise snart
![]() Skipet kommer innom Philipsburg kl. 0800-1800. Det er Maho stranda som gjelder her. Har klart å overbevise kona om at det faktisk er verdens flotteste strand og at vi derfor må dit ![]() Leser fra tidligere om trafikk kaos og at det tar lang tid osv. Noen som har en noenlunde frisk status og har dratt fra cruise kaia i Philipsburg til Maho i det siste ? Tenkte å dra i 1000 tida fra båten og at vi drar tilbake i 1500 tida. Er det nok tid tilbake igjen for å være sikker på å rekke skipet synes dere ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg var der mandag 14. januar, ikke noe spesielt problem den dagen, og heller ikke i fjor da jeg var der i april. Men, stranda er vel ikke den aller beste. Har ikke vært på Orient beach, synes det virker for langt dit fra Philipsburg. Jeg tror ikke vi brukte mer enn 15 minutter med taxibuss til maho.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Amatør
|
![]()
Skal innom igjen om to uker, hvordan står det til med sanda der?
Webcameraet hos SXM Sunset Bar&Grill har vært nede lenge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Maho beach er i god stand nå, bekreftet av en kompis som var der forrige uke.
Når det gjelder trafikk og kaos er ting blitt utrolig mye bedre. Fra Phillipsburgh er det omtrent like lang tid til både Orient beach, og Maho beach. Orient er en mye finere strand, men ikke på langt nær like god underholdning :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal kanskje dit om 3 uker. Blir nok ikke noe besøk på Orient Beach nei :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Amatør
|
![]()
Nydelig, da er det bare å håpe på at uværet holder seg unna
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Amatør
|
![]()
Det som er kjent er vel at litt uvær tar knekken på sanda der, i fjor fulgte jeg aktivt med på stranda når webcameraet var oppegående og da var det en periode i februar-mars hvor sanda ikke var helt tilstede. Når jeg var der i april kunne det ikke bli mer perfekt
![]() Gleder meg vilt til å komme tilbake om akkurat to uker! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ok, da får vi bare håpe at været blir greit ![]() Har aldri vært der, gleder meg veldig jeg også. Vi ankommer 19 Februar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Skjønner ikke noe av det med lang reisetid fram og tilbake Philipsburg - Maho.
Kan det ha noe med antall cruiseskip i havn ? Om det f eks er 5 store cruiseskip inne samtidig, blir det jo veldig trangt inne byen og på veien, men om ditt cruiseskip er det eneste, - er det ikke noe problem. Det eneste jeg har opplevd av litt trafikktrengsel, er ved kaiområdet i Philipsburg, ikke fram og tilbake til maho. Det finnes vel en internettside hvor man kan kontrollere antall cruiseskip som besøker Philipsburg dag for dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Landing på St Maarten | SAS-Steward | Bilder & foto | 6 | 06-04-2015 12:59 |
Sant Maarten (Princess Juliana International Airport) | almacia | Bilder & foto | 2 | 19-02-2014 17:46 |
St Maarten | SAS-Steward | Bilder & foto | 4 | 23-04-2013 08:37 |
St Maarten | SAS-Steward | TripReports | 17 | 27-04-2012 21:46 |