![]() |
|
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
Nei, og du viser vel litt av holdningene som fører til at ikke konstruktive forslag dukker opp om dagen.
Mitt syn: Man må bare gjøre det man kan for at alle som starter opplæring på de pressede enhetene klarer det. Lokalt har man tatt noen grep, mtp organisering av instruktør grupper osv, samt innhold i sim. I tillegg ønsker avdeling for utdanning og trening i Avinor å se på om en ekstra sim pakke, utført på ekstern enhet for å ikke tappe for mye operative resursser, kan gjennomføres på de som skal overføres eller kommer fra skolen. Dette for å redusere antallet som ikke når nødvendig nivå, og kanskje redusere opplæringlengde på de som når nødvendig nivå. Neste momenet er at Avinor må stikke fingeren i jorda og se på hvorfor flygeledere ikke ønsker å bli ved de store enhetene lenger enn de gjør. (Drar utenlands, eller flytter til mindre enheter i Norge) Oslo ATCC spesielt lekker for mange, som sammen med alders avgang skaper en uholdbar situasjon.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Ferie- og sommerutfordringer på div flyplasser | SQ321 | Småprat | 7 | 03-08-2017 12:52 |
Flygeledermangel gir sommerproblemer | sail4fun | Flyforum | 16 | 26-03-2006 19:36 |
Hadde vi ikke flygeledermangel i Norge?? | CK | Flyforum | 11 | 09-11-2004 15:32 |