Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-11-2012, 15:27   #281
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Itillegg trengs det vel trafikkrettigheter, da de vel imotsetning til innen EU vel ikke kan fly hvor de vil fra BKK

Og nå egner jo uansett avgangen fra BKK seg ikke for lokalt/regionalt transfer basert på en avgeng 07:00
Ja, trafikkrettigheter er en forutsetning, men kan det være umulig å få? Med ca 200 nye fly i bestilling blir jeg overrasket om ikke Kjos & co har planer om å ekspandere der hvor det er marked og 787 lander med transfer pax. Hvorfor betale andre for å fly noen passasjerer dem kan fly selv. Time will show..
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2012, 15:36   #282
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by 73H View Post
Vel, det må du være i din fulle rett til å tvile på, men noe stort nærmere fakta fra perioden oppstart til sommeren 2011 kommer jeg dessverre ikke. Jo jeg sitter på førstehånds kjennskap til at C market til og fra OSL på TG954 og 955 aldri har vært noen nevneverdig big business, og langt ifra noe som utgjør en yes or no for rutas eksistens. Hadde det ikke vært for all cargoen og det velsmørte cargosystemet i begge ender av denne ruta hadde den ikke eksistert med den kostnadsbasen og det belegget de i snitt har hatt. Det er ikke få ganger jeg har sendt avgårde en 777 med kun et par hundre kg i minus fra MTOW men bare +- 100 pax over gulvet, og knappest folk i C class.. På det meste har jeg sendt avgårde tett opp mot 35 tonn deadload. Det kan selvsagt ha skjedd noe drastisk på ett år, men jeg kan ikke si annet ut fra min erfaring. Oversales i M class og oppgradering til C genererer ikke spesielt mye premium cash i 994/995 kassa

Bare for å påpeke det, så er det vel på kanten til avsporing å diskutere TG mer enn DU

Når alt dette er sagt tror jeg ikke Norwegian har noen sjans eller lyst på cargomarkedet uten å satse betydelige midler. Noe jeg tror de ikke trenger med kostbasen og businessplanen de tilsynelatende sitter med
Jeg orker ikke quote flere av postene dine 73H, men om det du påstår stemmer, så stemmer vel IKKE det TG her selv sier ? Eller ?

http://www.dagbladet.no/2012/11/13/t.../fly/24320099/

Hvilket vel stemmer LANGT mere overens med bildet jeg har, samt med hva andre selskaper opplever...
__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2012, 17:23   #283
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,548
Default

Quote:
Originally Posted by LN-CGJ View Post
Ja, trafikkrettigheter er en forutsetning, men kan det være umulig å få? Med ca 200 nye fly i bestilling blir jeg overrasket om ikke Kjos & co har planer om å ekspandere der hvor det er marked og 787 lander med transfer pax. Hvorfor betale andre for å fly noen passasjerer dem kan fly selv. Time will show..
Å bruke fly i 'feil ende' er svært vanskelig, da du må legge opp schedule etter rutetiden til langruta og du får svært dårlig utnyttelse. Å få trafikkrettigheter i en del av disse statene er også omtrent like lett som å få lov til å selge kondomer under en katolsk gudstjeneste.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2012, 17:43   #284
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Å bruke fly i 'feil ende' er svært vanskelig, da du må legge opp schedule etter rutetiden til langruta og du får svært dårlig utnyttelse. Å få trafikkrettigheter i en del av disse statene er også omtrent like lett som å få lov til å selge kondomer under en katolsk gudstjeneste.
Ok, da er det kanskje totaltsett billigere å lage avtaler med lokale LCC'er for transport av pax videre. Men har da blitt problemer med å se de 200 nye max og Neo maskinene flakse rundt i kun Europa. De må da vel tenke mer en Europa med disse bestillingene? (Ja, det er litt OT
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2012, 18:23   #285
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,548
Default

De kommer til å begynne å skifte ut de eldste lenge før siste maskin er levert. Regn også med at en del blir leaset ut. Det er god butikk i det.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2012, 07:50   #286
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by 73H View Post
Vel, det må du være i din fulle rett til å tvile på, men noe stort nærmere fakta fra perioden oppstart til sommeren 2011 kommer jeg dessverre ikke. Jo jeg sitter på førstehånds kjennskap til at C market til og fra OSL på TG954 og 955 aldri har vært noen nevneverdig big business, og langt ifra noe som utgjør en yes or no for rutas eksistens. Hadde det ikke vært for all cargoen og det velsmørte cargosystemet i begge ender av denne ruta hadde den ikke eksistert med den kostnadsbasen og det belegget de i snitt har hatt. Det er ikke få ganger jeg har sendt avgårde en 777 med kun et par hundre kg i minus fra MTOW men bare +- 100 pax over gulvet, og knappest folk i C class.. På det meste har jeg sendt avgårde tett opp mot 35 tonn deadload.
Ser ut som noen som burde ha peiling på hva de snakker om, har et helt annet syn på dagens situasjon:

http://www.dagbladet.no/2012/11/13/t.../fly/24320099/

Quote:
Spesielt er vi fornøyd med salget på business class, sier Kittikul,sjefen på Thais kontor i Oslo.

Der er selskapet ofte utsolgt og har et gjennomsnittlig belegg på over 70 prosent.

- Populariteten skyldes nok i stor grad tidspunktene for avgang/ankomst både i Bangkok og Oslo. Med ankomst tidlig om morgenen kan forretningsreisende gå rett i møter eller til jobben og sparer dermed verdifull tid.
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 14-11-2012 at 07:52.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2012, 12:57   #287
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,786
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Må jaggu ha solgt bra:

Quote:
Norwegians 'superbillige' flybilletter er dyrere end konkurrenternes

http://politiken.dk/turengaartil/rej...ernes/?ref=eb2
krølle is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2012, 13:36   #288
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,887
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Jeg skjoenner ikke sammenligningene her - er det direkteruter mot direkteruter?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2012, 13:41   #289
HS-TGA
ScanFlyer Blue
 
HS-TGA's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg skjoenner ikke sammenligningene her - er det direkteruter mot direkteruter?
Nå skal vel ikke DY ha noen direkteruter fra CHP med det første. Sammenligningen er ut fra CHP. Så det er flybytte i begge tilfeller.
HS-TGA is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2012, 13:44   #290
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by HS-TGA View Post
Nå skal vel ikke DY ha noen direkteruter fra CHP med det første. Sammenligningen er ut fra CHP. Så det er flybytte i begge tilfeller.
Vil tro at CHP er ekstremt langt nede på lista til Norwegian, og at sammenligningen er på reiser ut fra CPH.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2012, 13:46   #291
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,887
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

OK - saa det er nok en sammeligning uten saerlig verdi? Jeg setter fremdeles en knapp paa at Kjos & Co kommer til aa prise dette temmelig riktig.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2012, 17:50   #292
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,786
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
OK - saa det er nok en sammeligning uten saerlig verdi? Jeg setter fremdeles en knapp paa at Kjos & Co kommer til aa prise dette temmelig riktig.
Vel, spørs hva du legger i ordet verdi?
Gikk vel frem av artikkelen at den var gjort på rent søk, dvs. uten bags/mat etc.
Men, ja prisingen blir nok riktig, utfra et økonomisk syn
krølle is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2012, 09:02   #293
73H
NorFlyer Front Row
 
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Gledelig nyhet å lese! Selvsagt sitter TG med bedre og mer oppdatert info enn meg, og det er gledelig at situasjonen tilsynelatende er betydelig bedre nå enn den var frem mot sommern 2011

Ikke noe er bedre for pax enn at to selskaper vil konkurrere på samme rute
73H is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2012, 19:16   #294
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Skal Norwegian ha samme Premium som LOTs Premium Economy?
http://www.airliners.net/aviation-fo...d.main/231088/
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2012, 19:20   #295
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Ser sånn ut ja
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2012, 20:55   #296
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Jag noterar att ofta är Norwegians Premium klass dyrare än Thai Airways premium economy på ARN-BKK-ARN. Den som väljer DU framför TG i premium kabinen måste vara ett enormt Kjos fan.
Om inte Kjos ändrar sina priser lär hans premium klass ofta vara tom på ARN-BKK-ARN.
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2012, 07:23   #297
haavig
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Jag noterar att ofta är Norwegians Premium klass dyrare än Thai Airways premium economy på ARN-BKK-ARN. Den som väljer DU framför TG i premium kabinen måste vara ett enormt Kjos fan.
Om inte Kjos ändrar sina priser lär hans premium klass ofta vara tom på ARN-BKK-ARN.
Imponerende at noen vet så mye om belegget mange måneder før operasjonen starter.
haavig is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2013, 23:36   #298
vstenhjem
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 357
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Kanskje en gammel nyhet, men jeg fant nettopp en ganske interessant setning på Norwegian reward's sider. Ikke kjempeviktig for lavpris, men meget stor forskjell på Fullflexprisene:

'Opptjening av CashPoints ved bruk av Bank Norwegian-kort gjelder ikke på rutene New York og Bangkok'.
https://www.norwegianreward.com/norwegian
vstenhjem is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2013, 23:15   #299
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Jeg vil bli særs rasket over om denne satsingen blir en suksess.
Prisene er mediokre og mangelen på samarbeidende selskap for videre reise virker for meg lite appellerende.
Vet det er mange her hjemme som tror Norwegian er billig; De tar ofte feil og kommer til å bli om ikke sinte, så veldig, veldig skuffet, når the shit hits the fan.

Håkon
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2013, 07:17   #300
LN-VLE
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Jeg vil bli særs rasket over om denne satsingen blir en suksess.
Prisene er mediokre og mangelen på samarbeidende selskap for videre reise virker for meg lite appellerende.
Vet det er mange her hjemme som tror Norwegian er billig; De tar ofte feil og kommer til å bli om ikke sinte, så veldig, veldig skuffet, når the shit hits the fan.

Håkon
Ja, det er vel omentrent samme spådom som ble sagt om Norwegian da de startet opp. Den fiaskoen fyllte 10 år i fjor, sunn og frisk.



Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Service ombord på SAS longhaul Ståle Reiseforum 88 28-12-2024 02:57
SAS - LongHaul priser i Business peterfox Reiseforum 1 04-08-2014 07:22
AirBerlin - service og komfort? (splittet) Bizflyer Reiseforum 7 10-03-2012 17:25
Komfort/service - Air China 777-300? ostis Reiseforum 4 19-01-2012 12:32


All times are GMT +2. The time now is 23:29.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.