![]() |
|
![]() |
#181 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg tar utgangspunkt i en perfekt verden her .. om ikke selskapet er istand til å presentere alternativene er noe helt annet ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Kunne ikke se at prisene jeg sjekket gikk ned etter at billettene ble lagt ut. Når det er billigere med en tur til Sør-amerika enn en tur til Middelhavet med SAS så er det ikke av interesse.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 27-11-2012 at 21:18. Reason: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når SAS lanserer 30 nye ruter, så hadde jeg regnet med at de skulle gå stort sett hele sommer sesongen og ikke i en drøy mnd.....
Litt drøyt å si ny rute, når det bare er snakk om 5 turer til f.eks TFS. Men det er nå meg da...... ![]() Last edited by Airbus 330; 27-11-2012 at 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har SAS blitt mye dyrere ila de siste månedene? Synes det er ganske drøyt med nesten 3000 kr tur/retur Oslo-Berlin (direkteruta). Dette er ned fredag og hjem søndag, samme hvor langt frem i tid jeg sjekker så ligger prisen på det samme.
Ser også at mange andre destinasjoner som jeg ofte reiser til er blitt mye dyrere når jeg sammenligner med billett-bestillingene jeg gjorde i vår (jeg pleier som oftest å bestille i god tid). |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
critical mind
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#188 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Budapest ruten fikk jeg booket til en grei pris derimot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Jeg lurer på hvem som er målgruppen for disse sommerrutene. Med ukentlige flighter konkurrerer de fort med chartertilbud, men om de legger seg på priser som tilsvarer eller er høyere enn en chartertur som inkluderer hotell hvem vil bestille med dem da?
Har på følelsen at vi vil se disse rutene igjen senere til mye lavere pris...
![]() |
#190 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Charter er jo en stor konkurent vil jeg tro. Men nå går de fleste rutene kun i høysesongen, og da er charter også temmelig dyrt. Må gjerne ut med 6-7 lapper per person for en uke charter i juli.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Sier meg helt enig med BU662. Er det i det hele tatt noen andre enn komplette fjols som vil bruke SAS fremfor AB med de prisene og avgangstidene? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg synes 3000 kr t/r Berlin er ganske billig. Men det sier jo mye om forventningene til hva billettene skal koste når man synes 3000 er for dyrt.... Advokaten min skrev ett brev for meg forrige uke. Det kostet meg 10 000. Dyrt? Kommer an på forventningene I guess..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg vil påstå at det er relativt få mennesker som er villige til å betale de prisene SAS skal ha for en tur til Berlin fra Oslo. Last edited by Boeing_fan; 28-11-2012 at 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Det er greit at enkelte vil betale mere for et bedre produkt, men hvem vil betale mere for et dårligere produkt?
![]() |
![]() |
#196 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#197 |
SK*EBD, Skyteam Elite
|
![]()
Jeg har nå bestilt SK OSL-TXL t/r 1-8. april for ~1300,-
Norwegians rimeligste alternativ er ~950,- pluss bagasje, pluss sete, pluss kredittkortgebyr, minus lounge, minus ørten alternativer hvis noe går galt, minus setevalg dagen før avgang, bonuspoeng, SAS credits, osv. Synes ikke det er så verst med under 1500,- til Berlin med et nettverksselskap |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
For de samme datoene inkluderer Air Berlin også servering ombord for 571,- altså under halv pris.
![]() |
![]() |
#199 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Slapp av, det kommer jo kampanjepriser til Berlin etter hvert. Helgeturer fredag-søndag for 2500 kr. er da uansett en helt normal pris til storbyer. Er ikke mange trådene siden dere klaget på at "staten finansierte SAS' kampanjebilletter".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Noen velger alltid det billigste, og noe er mer bevisste på sine valg. Slik vil det alltid være, og det finnes muligheter uansett hvilken gruppe man tilhører. Heldigvis ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye ruter fra SAS (2012/2013) | Hpkris | Flyforum | 123 | 02-06-2014 14:44 |
Nye SAS-reklamen (Jan 2013) | Someone | Småprat | 18 | 25-06-2013 11:48 |
Flere nye SAS ruter i 2013? | Dash | Småprat | 29 | 07-10-2012 09:00 |