Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-11-2012, 23:45   #1
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.
For veldig mange reisende (spesielt leisure) har jo poeng og status svært lite å si. Å oppgradere hotellstandarden ei stjerne eller to koster vesentlig mindre per natt enn å kjøpe en billett i biz/eco+. Man kan så klart velge å "oppgradere" et annet selskap, men et gammelt ordtak er at "monkey is monkey". Sikkert ikke alle som syns at ei avis og en liten, daff middagsporsjon hos SAS (eller andre) er verdt mange kroner ekstra.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:58   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
For veldig mange reisende (spesielt leisure) har jo poeng og status svært lite å si. Å oppgradere hotellstandarden ei stjerne eller to koster vesentlig mindre per natt enn å kjøpe en billett i biz/eco+. Man kan så klart velge å "oppgradere" et annet selskap, men et gammelt ordtak er at "monkey is monkey". Sikkert ikke alle som syns at ei avis og en liten, daff middagsporsjon hos SAS (eller andre) er verdt mange kroner ekstra.
Ser du posten til Tommy der han skriver om hva man tjener på en tur, og hva en oppgradering på neste tur koster, så er det en veldig god deal (kjøp økonomi, få utreise på økonomi og retur på øko extra, kjøp økonomi extra og få retur på business).
Dette forutsetter selvsagt at man reiser i ny og ne, og er noenlunde trofast på allianse.

Personlig tipper jeg at ombordproduktet til DY kommer til å være like bra/dårlig som resten av røkla i M-klasse.

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Dette argumentet skjønner jeg ikke, på en ukes ferie i NY bruker jeg 2x7 timer på fly, men 7 netter på hotell. Do the math.
Når jeg skriver HELGETUR så er det vel du som skal gjøre matten en gang til. Å klippe ut deler av en quote for å kunne svare på den måten blir veldig Se&Hør-messig.
Old 09-11-2012, 00:06   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Ser du posten til Tommy der han skriver om hva man tjener på en tur, og hva en oppgradering på neste tur koster, så er det en veldig god deal (kjøp økonomi, få utreise på økonomi og retur på øko extra, kjøp økonomi extra og få retur på business).
Dette forutsetter selvsagt at man reiser i ny og ne, og er noenlunde trofast på allianse.
Nå er vel poengopptjeningen fra OSL til NYC 3700 poeng en vei (om bonuskalkulatoren til SAS fungerer riktig), så det holder vel ikke helt til en oppgradering?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 00:16   #4
GinTonic
ScanFlyer Silver

GinTonic's Avatar

Quote:
Når jeg skriver HELGETUR så er det vel du som skal gjøre matten en gang til. Å klippe ut deler av en quote for å kunne svare på den måten blir veldig Se&Hør-messig.
Quote:
Er også enig i dette. Er prisen den eneste viktige, ja, da stiller DY sterkt. Ser man på litt andre ting og hva man får for pengene, så er det nok andre selskap som frister mer. Så kan man jo spørre seg, hvis prisen er absolutt det viktigste, er virkelig NYC den riktige byen å dra til? Den typiske DY-reisende tar vel inn på vandrehjem siden det er billigst?
Quote:
Da skjønner jeg ikke helt logikken, for en atlanterhavskryssing er like lang som en natt på hotell.
Quote:
Det er helt klart et poeng. For noen er det viktig å unngå å grue seg til reisen, og dermed spolere mye av gleden ved ferien også.
Som jeg tolket den opprinnelig argumetasjonen din handlet det om fly vs hotell i NYC generelt.
GinTonic is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules