Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-11-2012, 23:45   #1
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.
For veldig mange reisende (spesielt leisure) har jo poeng og status svært lite å si. Å oppgradere hotellstandarden ei stjerne eller to koster vesentlig mindre per natt enn å kjøpe en billett i biz/eco+. Man kan så klart velge å "oppgradere" et annet selskap, men et gammelt ordtak er at "monkey is monkey". Sikkert ikke alle som syns at ei avis og en liten, daff middagsporsjon hos SAS (eller andre) er verdt mange kroner ekstra.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:58   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
For veldig mange reisende (spesielt leisure) har jo poeng og status svært lite å si. Å oppgradere hotellstandarden ei stjerne eller to koster vesentlig mindre per natt enn å kjøpe en billett i biz/eco+. Man kan så klart velge å "oppgradere" et annet selskap, men et gammelt ordtak er at "monkey is monkey". Sikkert ikke alle som syns at ei avis og en liten, daff middagsporsjon hos SAS (eller andre) er verdt mange kroner ekstra.
Ser du posten til Tommy der han skriver om hva man tjener på en tur, og hva en oppgradering på neste tur koster, så er det en veldig god deal (kjøp økonomi, få utreise på økonomi og retur på øko extra, kjøp økonomi extra og få retur på business).
Dette forutsetter selvsagt at man reiser i ny og ne, og er noenlunde trofast på allianse.

Personlig tipper jeg at ombordproduktet til DY kommer til å være like bra/dårlig som resten av røkla i M-klasse.

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Dette argumentet skjønner jeg ikke, på en ukes ferie i NY bruker jeg 2x7 timer på fly, men 7 netter på hotell. Do the math.
Når jeg skriver HELGETUR så er det vel du som skal gjøre matten en gang til. Å klippe ut deler av en quote for å kunne svare på den måten blir veldig Se&Hør-messig.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 00:06   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ser du posten til Tommy der han skriver om hva man tjener på en tur, og hva en oppgradering på neste tur koster, så er det en veldig god deal (kjøp økonomi, få utreise på økonomi og retur på øko extra, kjøp økonomi extra og få retur på business).
Dette forutsetter selvsagt at man reiser i ny og ne, og er noenlunde trofast på allianse.
Nå er vel poengopptjeningen fra OSL til NYC 3700 poeng en vei (om bonuskalkulatoren til SAS fungerer riktig), så det holder vel ikke helt til en oppgradering?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 00:16   #4
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Når jeg skriver HELGETUR så er det vel du som skal gjøre matten en gang til. Å klippe ut deler av en quote for å kunne svare på den måten blir veldig Se&Hør-messig.
Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Er også enig i dette. Er prisen den eneste viktige, ja, da stiller DY sterkt. Ser man på litt andre ting og hva man får for pengene, så er det nok andre selskap som frister mer. Så kan man jo spørre seg, hvis prisen er absolutt det viktigste, er virkelig NYC den riktige byen å dra til? Den typiske DY-reisende tar vel inn på vandrehjem siden det er billigst?
Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Da skjønner jeg ikke helt logikken, for en atlanterhavskryssing er like lang som en natt på hotell.
Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Det er helt klart et poeng. For noen er det viktig å unngå å grue seg til reisen, og dermed spolere mye av gleden ved ferien også.
Som jeg tolket den opprinnelig argumetasjonen din handlet det om fly vs hotell i NYC generelt.
GinTonic is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Service ombord på SAS longhaul Ståle Reiseforum 88 28-12-2024 02:57
SAS - LongHaul priser i Business peterfox Reiseforum 1 04-08-2014 07:22
AirBerlin - service og komfort? (splittet) Bizflyer Reiseforum 7 10-03-2012 17:25
Komfort/service - Air China 777-300? ostis Reiseforum 4 19-01-2012 12:32


All times are GMT +2. The time now is 16:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.