Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-11-2012, 22:23   #81
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver

Norwegian Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Med den mengden destinasjoner som Norwegian tydligvis vurderer, så skulle en tro at de kanskje burde bestille flere langdistanse fly ? Noen mulighet for at de kommer til å legge inn en bestilling på A350 ? Syns det er vågalt å starte opp med kun 1 fly ..., selv om det kommer 2 til i løpet av neste år ... Kommer vel til å ta 3 år før de har alle Dreamlinerne sine

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
Hva med en tur til BKK for 12 000 i business med AY. Til BKK er det også gode muligheter for å få deres "nye" biz-seter (helt flate).
Men vær klar over at det kan være en sterkt vanedannende/avhengighetsskapende måte å reise på.
Syns det fremdeles er dyrt. Kommer tross alt connection flight i tilegg ...
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 22:33   #82
kimmam
ScanFlyer Blue

Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Quote:
Originally Posted by BraathensSafe1985 View Post
Syns det fremdeles er dyrt. Kommer tross alt connection flight i tilegg ...
Allerede inkludert (hvis det var fra OSL du mente). Dette er jo et kjempetilbud!
Old 08-11-2012, 22:48   #83
haavig
ScanFlyer Silver

Quote:
Med den mengden destinasjoner som Norwegian tydligvis vurderer, så skulle en tro at de kanskje burde bestille flere langdistanse fly ? Noen mulighet for at de kommer til å legge inn en bestilling på A350 ?
Det er vel ikke spesielt dristig å spå at de vil bestille flere 787.
haavig is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 22:56   #84
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Quote:
Syns det er vågalt å starte opp med kun 1 fly ..., selv om det kommer 2 til i løpet av neste år ... Kommer vel til å ta 3 år før de har alle Dreamlinerne sine
Fly nummer 1 (eid B788) settes i trafikk 30. mai 2013 og 24. juni 2013 settes fly nummer 2 (leaset B788 fra ILFC) i trafikk. Fly nummer 3 (også leaset B788 fra ILFC) settes i trafikk som nevnt annet sted her i november 2013. I 2014 kommer 4 stk til B788 (3 stk leaset fra ILFC og 1 stk egeneid) og siste som er bestilt til nå kommer i begynnelsen av 2014 (leaset fra ILFC).
Old 08-11-2012, 22:58   #85
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Den typiske DY-reisende tar vel inn på vandrehjem siden det er billigst?
DEN vil jeg gjerne høre mere om....... Djeezzz er det mulig ? Snakk om å plassere folk i bås.....

God natt

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:03   #86
lerik
ScanFlyer Blue

Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Reisetrenden er at folk vil reise billig og heller bruke pengene på å bo bra!
lerik is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:08   #87
akira
Scanflyer Silver

Quote:
Originally Posted by LN-CMN View Post
Skulle jeg tippe på en aktuell rute ville jeg gått for HAN eller SGN, masse pax som vil dit!
Skal aldri si aldri. Kjos har jo sagt selv at et av favorittlandene er Vietnam. Vietnam kan være skikkelig destinasjon for backpackere, leisure og business.

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:12   #88
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Allerede inkludert (hvis det var fra OSL du mente). Dette er jo et kjempetilbud!
Bor i Stavanger

Så det er nok som vanlig, de som bor i Oslo som får de beste tilbudene ...
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:15   #89
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
DEN vil jeg gjerne høre mere om....... Djeezzz er det mulig ? Snakk om å plassere folk i bås.....

God natt
Det var ikke snakk om å plassere folk i bås, det var et spørsmål. Det var flere som klarte å svare på det også, uten å få vondt i hodet eller bruke SMS-språk.
Old 08-11-2012, 23:23   #90
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Det var ikke snakk om å plassere folk i bås, det var et spørsmål. Det var flere som klarte å svare på det også, uten å få vondt i hodet eller bruke SMS-språk.
Men at du kan stille et slikt spørsmål sier jo litt om hvilken holdning du har ovenfor enkelte andre mennesker....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:31   #91
LN-VLE
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
En del av våre danske venner mener tilsynelatende at man blindt velger DY av nasjonalistiske grunner, mens andre mener at vi gjør det fordi vi er så enkle. Kanskje er begge deler rett, men det gjenstår å se.
Ta det rolig TOS. Du vet tross alt hvilket land Molbo historiene kommer fra.

Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:32   #92
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Men at du kan stille et slikt spørsmål sier jo litt om hvilken holdning du har ovenfor enkelte andre mennesker....
Ser man på argumentene som Tommy777 skriver for å velge andre reiseleverandører enn DY, så er de ganske mange og gode (etter min mening). DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.

Det har ikke noe med holdninger å gjøre, jeg lurer bare på hvilken (rasjonell) vurdering som ligger bak.
Old 08-11-2012, 23:36   #93
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue

Til fritidsrejser søger jeg altid den billigste rejse og findes den ikke, så skal jeg heller ikke afsted. Prisen bestemmer hvor jeg holder ferie. Det har nok ikke så meget at gøre med hvor mange penge jeg tjener, men hvordan jeg prioterer. Jeg elsker at flyve, men jeg får en stor oplevelse ved bare at sidde på economy eller rejse med lavpris. Jeg synes det er et miks og jeg prioterer at bruge flere penge end at flyve 7 timer ombord på SAS som jeg i øvrigt ikke tror er bedre end Norwegian lige p.t.
ValdaIsaksson is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:38   #94
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Hva jeg synes? Fint for de som vil billig til New York. Selv foretrekker jeg nok først og fremst et OW- eller *A-selskap, som har både flere avganger og et større nettverk om noe går skeis, samt en behagelig lounge og sitte og vente i. Men det er nå meg
Martin is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:41   #95
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.
Det er litt uklart for meg hvordan jeg ved å velge SAS, BA, KLM eller LH får en vesentlig bedre reiseopplevelse. Setene er stort sett de samme, maten ombord er stort sett like trist (uten at noen har sett hva DY egentlig ender med å servere) og tilbudet på flyplassene er eksakt det samme. Så står man overfor et valg der man må vurdere reisetid (der Norwegian stort sett vinner med direkterute), antall avganger å velge mellom (der stort sett Norwegian kommer dårligst ut) og pris.

Jeg klarer ikke å skjønne tankegangen din og ser ikke sammenhengen mellom valg av flyselskap og valg av hotell. For meg er det snarere motsatt, at det blir mer igjen av reisebudsjettet til å bo bra, når man får en billigere flybillett.
Old 08-11-2012, 23:44   #96
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Ser man på argumentene som Tommy777 skriver for å velge andre reiseleverandører enn DY, så er de ganske mange og gode (etter min mening). DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.

Det har ikke noe med holdninger å gjøre, jeg lurer bare på hvilken (rasjonell) vurdering som ligger bak.
Det er jo personer som har skrevet i denne tråden som hevder at DYs priser som de har fått kjøpt billett for er halve prisen av det andre selskaper tilbyr som kampanjepriser i høysesongen. Det er selvsagt ikke slik at alle får denne lave prisen, men ikke alle får laveste pris hos de andre heller. Jeg kjenner ikke så godt til prisbildet over til NYC, men jeg sitter med et inntrykk av at de gode tilbudene fra f.eks. LH har vel stort sett vært på høst/vinter (sjekk av noen tilfeldige datoer i juli så har LH priser t/r NYC til drøyt 7000,-, SAS enda ca 1000,- dyrere enn dette, mens DY har priser ekskl. alt til rundt 4500,-. Legger man så til baggasje og mat så blir det vel en del hundrelapper dyrere, men skal en familie på 4 reise på tur så blir det en viss forskjell i pris). At DY ikke selger seg for billig tror jeg man skal regne med.

Det neste spørsmålet er vel om forskjellen i komfort er veldig stor i DYs disfavør om man sammenlikner med economy class hos andre selskaper. Skal man reise business class så er nok ikke DY noen match uansett.

Last edited by TOS; 08-11-2012 at 23:56.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:45   #97
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.
For veldig mange reisende (spesielt leisure) har jo poeng og status svært lite å si. Å oppgradere hotellstandarden ei stjerne eller to koster vesentlig mindre per natt enn å kjøpe en billett i biz/eco+. Man kan så klart velge å "oppgradere" et annet selskap, men et gammelt ordtak er at "monkey is monkey". Sikkert ikke alle som syns at ei avis og en liten, daff middagsporsjon hos SAS (eller andre) er verdt mange kroner ekstra.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:49   #98
GinTonic
ScanFlyer Silver

GinTonic's Avatar

Quote:
når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.
Dette argumentet skjønner jeg ikke, på en ukes ferie i NY bruker jeg 2x7 timer på fly, men 7 netter på hotell. Do the math.
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:58   #99
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
For veldig mange reisende (spesielt leisure) har jo poeng og status svært lite å si. Å oppgradere hotellstandarden ei stjerne eller to koster vesentlig mindre per natt enn å kjøpe en billett i biz/eco+. Man kan så klart velge å "oppgradere" et annet selskap, men et gammelt ordtak er at "monkey is monkey". Sikkert ikke alle som syns at ei avis og en liten, daff middagsporsjon hos SAS (eller andre) er verdt mange kroner ekstra.
Ser du posten til Tommy der han skriver om hva man tjener på en tur, og hva en oppgradering på neste tur koster, så er det en veldig god deal (kjøp økonomi, få utreise på økonomi og retur på øko extra, kjøp økonomi extra og få retur på business).
Dette forutsetter selvsagt at man reiser i ny og ne, og er noenlunde trofast på allianse.

Personlig tipper jeg at ombordproduktet til DY kommer til å være like bra/dårlig som resten av røkla i M-klasse.

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Dette argumentet skjønner jeg ikke, på en ukes ferie i NY bruker jeg 2x7 timer på fly, men 7 netter på hotell. Do the math.
Når jeg skriver HELGETUR så er det vel du som skal gjøre matten en gang til. Å klippe ut deler av en quote for å kunne svare på den måten blir veldig Se&Hør-messig.
Old 09-11-2012, 00:00   #100
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Er det noen som har kontroll på hva maten ombord koster, hva det koster å reservere sete, og hva må man ut med for baggasje?
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules