Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-11-2012, 22:23   #81
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
Norwegian Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Med den mengden destinasjoner som Norwegian tydligvis vurderer, så skulle en tro at de kanskje burde bestille flere langdistanse fly ? Noen mulighet for at de kommer til å legge inn en bestilling på A350 ? Syns det er vågalt å starte opp med kun 1 fly ..., selv om det kommer 2 til i løpet av neste år ... Kommer vel til å ta 3 år før de har alle Dreamlinerne sine

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
Hva med en tur til BKK for 12 000 i business med AY. Til BKK er det også gode muligheter for å få deres "nye" biz-seter (helt flate).
Men vær klar over at det kan være en sterkt vanedannende/avhengighetsskapende måte å reise på.
Syns det fremdeles er dyrt. Kommer tross alt connection flight i tilegg ...
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 22:33   #82
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Quote:
Originally Posted by BraathensSafe1985 View Post
Syns det fremdeles er dyrt. Kommer tross alt connection flight i tilegg ...
Allerede inkludert (hvis det var fra OSL du mente). Dette er jo et kjempetilbud!
__________________
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 22:48   #83
haavig
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Quote:
Originally Posted by BraathensSafe1985 View Post
Med den mengden destinasjoner som Norwegian tydligvis vurderer, så skulle en tro at de kanskje burde bestille flere langdistanse fly ? Noen mulighet for at de kommer til å legge inn en bestilling på A350 ?
Det er vel ikke spesielt dristig å spå at de vil bestille flere 787.
haavig is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 22:56   #84
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Quote:
Originally Posted by BraathensSafe1985 View Post
Syns det er vågalt å starte opp med kun 1 fly ..., selv om det kommer 2 til i løpet av neste år ... Kommer vel til å ta 3 år før de har alle Dreamlinerne sine
Fly nummer 1 (eid B788) settes i trafikk 30. mai 2013 og 24. juni 2013 settes fly nummer 2 (leaset B788 fra ILFC) i trafikk. Fly nummer 3 (også leaset B788 fra ILFC) settes i trafikk som nevnt annet sted her i november 2013. I 2014 kommer 4 stk til B788 (3 stk leaset fra ILFC og 1 stk egeneid) og siste som er bestilt til nå kommer i begynnelsen av 2014 (leaset fra ILFC).
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 22:58   #85
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Den typiske DY-reisende tar vel inn på vandrehjem siden det er billigst?
DEN vil jeg gjerne høre mere om....... Djeezzz er det mulig ? Snakk om å plassere folk i bås.....

God natt
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:03   #86
lerik
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 185
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Reisetrenden er at folk vil reise billig og heller bruke pengene på å bo bra!
lerik is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:08   #87
akira
Scanflyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Quote:
Originally Posted by LN-CMN View Post
Skulle jeg tippe på en aktuell rute ville jeg gått for HAN eller SGN, masse pax som vil dit!
Skal aldri si aldri. Kjos har jo sagt selv at et av favorittlandene er Vietnam. Vietnam kan være skikkelig destinasjon for backpackere, leisure og business.
__________________
Upcoming flights:

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:12   #88
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
Norwegian Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Allerede inkludert (hvis det var fra OSL du mente). Dette er jo et kjempetilbud!
Bor i Stavanger

Så det er nok som vanlig, de som bor i Oslo som får de beste tilbudene ...
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:15   #89
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
DEN vil jeg gjerne høre mere om....... Djeezzz er det mulig ? Snakk om å plassere folk i bås.....

God natt
Det var ikke snakk om å plassere folk i bås, det var et spørsmål. Det var flere som klarte å svare på det også, uten å få vondt i hodet eller bruke SMS-språk.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:23   #90
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Det var ikke snakk om å plassere folk i bås, det var et spørsmål. Det var flere som klarte å svare på det også, uten å få vondt i hodet eller bruke SMS-språk.
Men at du kan stille et slikt spørsmål sier jo litt om hvilken holdning du har ovenfor enkelte andre mennesker....
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:31   #91
LN-VLE
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
En del av våre danske venner mener tilsynelatende at man blindt velger DY av nasjonalistiske grunner, mens andre mener at vi gjør det fordi vi er så enkle. Kanskje er begge deler rett, men det gjenstår å se.
Ta det rolig TOS. Du vet tross alt hvilket land Molbo historiene kommer fra.




Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:32   #92
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Men at du kan stille et slikt spørsmål sier jo litt om hvilken holdning du har ovenfor enkelte andre mennesker....
Ser man på argumentene som Tommy777 skriver for å velge andre reiseleverandører enn DY, så er de ganske mange og gode (etter min mening). DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.

Det har ikke noe med holdninger å gjøre, jeg lurer bare på hvilken (rasjonell) vurdering som ligger bak.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:36   #93
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2012
Posts: 187
Norwegian Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Til fritidsrejser søger jeg altid den billigste rejse og findes den ikke, så skal jeg heller ikke afsted. Prisen bestemmer hvor jeg holder ferie. Det har nok ikke så meget at gøre med hvor mange penge jeg tjener, men hvordan jeg prioterer. Jeg elsker at flyve, men jeg får en stor oplevelse ved bare at sidde på economy eller rejse med lavpris. Jeg synes det er et miks og jeg prioterer at bruge flere penge end at flyve 7 timer ombord på SAS som jeg i øvrigt ikke tror er bedre end Norwegian lige p.t.
ValdaIsaksson is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:38   #94
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,652
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Hva jeg synes? Fint for de som vil billig til New York. Selv foretrekker jeg nok først og fremst et OW- eller *A-selskap, som har både flere avganger og et større nettverk om noe går skeis, samt en behagelig lounge og sitte og vente i. Men det er nå meg
Martin is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:41   #95
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.
Det er litt uklart for meg hvordan jeg ved å velge SAS, BA, KLM eller LH får en vesentlig bedre reiseopplevelse. Setene er stort sett de samme, maten ombord er stort sett like trist (uten at noen har sett hva DY egentlig ender med å servere) og tilbudet på flyplassene er eksakt det samme. Så står man overfor et valg der man må vurdere reisetid (der Norwegian stort sett vinner med direkterute), antall avganger å velge mellom (der stort sett Norwegian kommer dårligst ut) og pris.

Jeg klarer ikke å skjønne tankegangen din og ser ikke sammenhengen mellom valg av flyselskap og valg av hotell. For meg er det snarere motsatt, at det blir mer igjen av reisebudsjettet til å bo bra, når man får en billigere flybillett.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:44   #96
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ser man på argumentene som Tommy777 skriver for å velge andre reiseleverandører enn DY, så er de ganske mange og gode (etter min mening). DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.

Det har ikke noe med holdninger å gjøre, jeg lurer bare på hvilken (rasjonell) vurdering som ligger bak.
Det er jo personer som har skrevet i denne tråden som hevder at DYs priser som de har fått kjøpt billett for er halve prisen av det andre selskaper tilbyr som kampanjepriser i høysesongen. Det er selvsagt ikke slik at alle får denne lave prisen, men ikke alle får laveste pris hos de andre heller. Jeg kjenner ikke så godt til prisbildet over til NYC, men jeg sitter med et inntrykk av at de gode tilbudene fra f.eks. LH har vel stort sett vært på høst/vinter (sjekk av noen tilfeldige datoer i juli så har LH priser t/r NYC til drøyt 7000,-, SAS enda ca 1000,- dyrere enn dette, mens DY har priser ekskl. alt til rundt 4500,-. Legger man så til baggasje og mat så blir det vel en del hundrelapper dyrere, men skal en familie på 4 reise på tur så blir det en viss forskjell i pris). At DY ikke selger seg for billig tror jeg man skal regne med.

Det neste spørsmålet er vel om forskjellen i komfort er veldig stor i DYs disfavør om man sammenlikner med economy class hos andre selskaper. Skal man reise business class så er nok ikke DY noen match uansett.

Last edited by TOS; 08-11-2012 at 23:56.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:45   #97
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.
For veldig mange reisende (spesielt leisure) har jo poeng og status svært lite å si. Å oppgradere hotellstandarden ei stjerne eller to koster vesentlig mindre per natt enn å kjøpe en billett i biz/eco+. Man kan så klart velge å "oppgradere" et annet selskap, men et gammelt ordtak er at "monkey is monkey". Sikkert ikke alle som syns at ei avis og en liten, daff middagsporsjon hos SAS (eller andre) er verdt mange kroner ekstra.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:49   #98
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.
Dette argumentet skjønner jeg ikke, på en ukes ferie i NY bruker jeg 2x7 timer på fly, men 7 netter på hotell. Do the math.
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:58   #99
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
For veldig mange reisende (spesielt leisure) har jo poeng og status svært lite å si. Å oppgradere hotellstandarden ei stjerne eller to koster vesentlig mindre per natt enn å kjøpe en billett i biz/eco+. Man kan så klart velge å "oppgradere" et annet selskap, men et gammelt ordtak er at "monkey is monkey". Sikkert ikke alle som syns at ei avis og en liten, daff middagsporsjon hos SAS (eller andre) er verdt mange kroner ekstra.
Ser du posten til Tommy der han skriver om hva man tjener på en tur, og hva en oppgradering på neste tur koster, så er det en veldig god deal (kjøp økonomi, få utreise på økonomi og retur på øko extra, kjøp økonomi extra og få retur på business).
Dette forutsetter selvsagt at man reiser i ny og ne, og er noenlunde trofast på allianse.

Personlig tipper jeg at ombordproduktet til DY kommer til å være like bra/dårlig som resten av røkla i M-klasse.

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Dette argumentet skjønner jeg ikke, på en ukes ferie i NY bruker jeg 2x7 timer på fly, men 7 netter på hotell. Do the math.
Når jeg skriver HELGETUR så er det vel du som skal gjøre matten en gang til. Å klippe ut deler av en quote for å kunne svare på den måten blir veldig Se&Hør-messig.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 00:00   #100
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Er det noen som har kontroll på hva maten ombord koster, hva det koster å reservere sete, og hva må man ut med for baggasje?
TOS is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Service ombord på SAS longhaul Ståle Reiseforum 88 28-12-2024 02:57
SAS - LongHaul priser i Business peterfox Reiseforum 1 04-08-2014 07:22
AirBerlin - service og komfort? (splittet) Bizflyer Reiseforum 7 10-03-2012 17:25
Komfort/service - Air China 777-300? ostis Reiseforum 4 19-01-2012 12:32


All times are GMT +2. The time now is 21:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.