![]() |
|
![]() |
#161 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]() Quote:
Samt om man fremdeles får baguetten med seg på Kastrup(som erstatning for frokost) når man går av "bussen"? Nå vet ikke jeg hvor du kom fra men var det BKK så vet du sikkert dette:-)
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]() Quote:
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]() Quote:
Så ikke så nøye på menyen, så jeg vet ikke om grab and go fortsatt er tilgjengelig. Men vi fikk i alle fall valget om å sove gjennom frokosten, så jeg regner med at den fortsatt er der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
God ferie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Ost har de alltid hatt, men den ble ikke servert fra vogn, den var plassert paa brettet. Det er en merkbar forbedring, mest fordi man unngaar plastfolien. Paa dessertfronten har de alltid hatt kaker paa vogn, frukt etc. Kan hende de siste aaret har kuttet dette ut, men de 3 flightene jeg hadde i fjor hadde det. (kikket paa bildene jeg tok) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Sitter på Newark nå og venter på fly videre etter å ha flydd over dammen med SK903 fra ARN.
Egentlig så merket jeg ikke så mye forskjell fra sist jeg var over i USA i begynnelsen av september, men "avslutningen" på middagen, med dessert og ost sammen virker bedre. Skal hjem igjen til OSL med SK908 om et par uker, skal se om jeg merker noe da... Mangel på Champagne før avgang bryr jeg meg ikke så veldig me om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]() Quote:
Kort oppsummert er det: - Drink og snacks før middagsservering er tilbake (men det var vel bare sommerpause?) - Forretten er bedre, både i smak, presentasjon og volum - Siden osten er borte fra brettet har du mye bedre plass - Brettet ryddes bort før dessert - Mer valgfrihet og bedre utvalg på dessert Det er for all del mye som bør forbedres fortsatt, men disse forbedringene i bytte mot salt/pepper-børse og klypen er greit nok for meg. Få bort brettet og folien + server peanøttene i en skål ville vært de høyest prioriterte hos meg fremover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,136
|
![]()
Der man merker minst forskjell fra tidligere er CPH-NRT-CPH (ref. Virrevapp rapporten Tommy777 referer til) og Skandinavia til USA fordi de hadde full serveringskonsept fra tidligere av, med cocktail/snacks før maten, separat forrett, hovedrett og dessert fra tralle.
De flightene man vil merke størst forbedring er CPH-BKK-CPH og til dels USA til Skandinavia som ikke hadde fullt serveringskonsept fra tidligere. Jeg vet ikke hvordan serveringskonseptet var på Kina-flightene tidligere, men de har ihvertfall det nye konseptet nå siden det har blitt harmonisert på all longhaul biz. Se flere detaljer i min post på forrige side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Location: OSL
Posts: 261
|
![]()
For meg så handler det å fly i C med følelsen jeg får. Jeg teller ikke og måler ikke - det handler om følelsen av at flyr du i BIZ skal du bli tatt vare på og føle "overflod" og en totalt annerledes opplevelse.
Fra jeg var liten guttunge har jeg alltid elska SAS. Historie, design, verdighet, respekt og allianse. Og som EBG, spesielt etter de nye opptjeningsreglene, så vil jeg veldig gjerne velge SAS, også på IC. Men nå er det UTROLIG vanskelig å forsvare for meg selv. Det at de tar vekk muligheten for champis på pre-drink er for meg helt ufattelig. De serverer jo champagne senere på flighten, er det da et stort problem å fylle opp noen glass til oss før vi tar av? Det høres kanskje rart ut, men den lille detaljen utgjør om jeg får den riktige C-følelsen når jeg flyr. Når man sammenligner SK med LX, så blir valget veldig, veldig lett. Bedre mat, drikke, lie-flat, IFE som virker (sjansespill på SK) og sprudlings som en selvfølgelighet. I tillegg har de (Og LH som med 747-8 nå nesten blir like gode som LX) til tider svært gode tilbud både til USA og ASIA, ofte nede i 13.990 med full opptjening. Jeg forstår det er trange tider - men når de forringer opplevelsen selv i C, da er det takk og farvel på IC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Helt utroligt så mange kunder et enkelt glas champagne kan skræmme væk
![]() Jeg forstår heller ikke at SAS fjerner det og synes det er et tåbeligt træk af dem, men mon ikke de fleste pax slet ikke opdager det. Har meget svært ved at foretille mig at det kun er derfor man vælger flyselskab. Og mon ikke - at selv SAS - snart kommer på bedre tanker og genindfører det. I bedste SAS stil, så skal servicekonceptet vel uanset ændres en 3-4 gange om året ![]() Tror faktisk der er andre ting i serviceændringer - specielt på M, der skræmmer flere pax væk og giver langt dårligere PR end et enkelt glas champagne.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,886
|
![]() Quote:
Det er selvfølgelig pakken av et langsomt dårligere og dårligere konsept som får folk til å velge noe bedre. Det er faktisk svært mange som setter pris på denne ”luksusen” når man skal ut å reise. (eller som en nevnte her: puste ut etter litt flyplass stress) For meg er hovedsaken at det er trist at de ikke tenker lengre… Dette er så stusselige besparelser i forhold til hva de taper… Fra DXB prøver jeg å fly LX fordi de har bedre mat, seter, underholdning (skjermer ikke utvalg) enn LH – enkelt og greit - enkle detaljer styrer valget.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]()
Jeg er helt enig med SudCaravelle - SAS har nådd "The Tipping Point" - og jeg betaler min pendling selv så for meg er det M-class og dårligere. Der er nå SAS produktet totalt såpass mye dårligere og dyrere i form av den tid jeg må bruke på å forsøke å få de poeng jeg burde få helt automatisk.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]() Quote:
Er vel akkurat denne tankegangen SAS burde komme seg bort fra så fort som mulig. Jeg tror at de fleste som flyr C med SAS er mennesker som er fullt oppegående og er i stand til å oppdage at SAS driver å kutter ned på ting. Og ikke minst sammenligner mot andre konkurrenter og hva de får der. Jeg kan bare svare for min egen arbeidsplass som er flittig bruker av SAS på C og kan love deg at det blir lagt merke til. Og nei, det er ikke positivt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]()
SAS sine luksuskunder raser etter champers kutt:
http://www.abcnyheter.no/reise/2012/...tlig-champagne |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Pandion-folket er merkebevisste får en si: SAS forvandles fra en Audi til en Skoda. Heldigvis har SAS aldri vært en Bentley, en Bugatti eller en Porsche.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]() Quote:
Hvor mye er egentlig besparelsen for SAS i året på denne endringen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jer er enig i det, men den musserende vinen de serverer smaker ikke godt. Champisen de hadde var ikke så verst, og iallefall betydelig bedre enn det som serveres nå. Det er mulig det er smak og behag. Jeg tar meg heller en juice enn den musserende...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Diners - slutt med gratis lounge adgang | pingo | Reiseforum | 127 | 01-08-2013 21:10 |
Virgin Australia - Deler ut gratis mat og drikke | sirpjalle | Reiseforum | 0 | 06-09-2012 17:18 |
Southwest saksøkt. Passasjer fikk ikke gratis drikke | sirpjalle | Småprat | 1 | 17-11-2011 21:17 |
Slutt med gratis alkohol hos Finnair | LN-AØR | Flyforum | 7 | 28-11-2009 19:03 |
LH vurderer å slutte med "gratis" mat & drikke på short haul | Brandal | Flyforum | 20 | 06-08-2009 20:00 |