![]() |
|
![]() |
#1 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,326
|
![]()
Ser at stuerne på Kastrup virker å være lei av å ha en jobb.
http://www.vgtv.no/#!id=57340 Saken: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10055105 Har desverre observert det samme en del ganger selv, men neste gang blir det fram med telefonen og dokumentert. Ufattelig respektløst, men får håpe at dette ikke skjer ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Så du videoen?
Syns desverre jeg ser sånt stadig rundt omkring.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Har sett verre enn det som er på videoen.
Denne er jo en klassiker http://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Bagasjen er forventet å tåle så pass, uansett bør folk heller ta en titt på hvordan bagasjen blir behandlet av de ulike automatiske bagasjeanleggene rundt om i verden. Hvis dette er ille, så vil folk få hjerteinfarkt av det.
På den annen side, det virket svært ineffektivt å laste på den måten, hvis all bagasje må plukkes opp igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Dette var da ikke ille...
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]()
Jeg så noe nesten like ille på TOS i juni, der drev de også å kastet bagasjen opp i vognen, men alt traff i alle fall i vognen. For det første så synes jeg det er respektløst overfor folks eiendeler å behandle bagasjen på en så uvøren måte og for det andre så skjønner jeg ikke vitsen, med vognen litte grann nærmere båndet og man kan, med mye mindre energi plasere den pent og skånsomt på vognen, uten at det skulle skje noe skade. man vet aldri hva folk har tatt med seg av dyrt krystall fra Tsjekkia eller porselen fra Kina. Kanskje har de også PC'n oppi der. Jeg har lempet og stablet noen hundre tonn bagasje i mit liv, men egentlig aldri fått noe ødelagt, annet enn bærestropper som løsner i sømmen fordi baggen er for tung.
I bagasjeanlegg er det nøye kalkulert og beregnet hvikle belastninger bagasjen blir påført og dessuten er det vanskelig å gjøre noe med. Å endre disse guttas behandling av bagasjen koster ingen ting, men sparer dem både for fysisk slitasje og flyselskapet for utgifter til ødelagt bagasje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
Man kan selvfølgelig bygge bagasjeanlegg som er mer skånsom mot bagasjen, men det går på bekostning av effektivitet. Og selvfølgelig har man beregnet hvilke belastninger som oppstår, men hvis du fikk se tall - så vil du se at å bruke bagasjen som bowlingball vil sannsynligvis gi mindre skade. Det er også stor belastning for en del skjørt innhold når man ser kombinasjon av ekstreme temperaturendringer, trykkendringer og trykk fra annen bagsje og skift under takeoff og landing. Denne saken her har selvfølgelig mest en psykisk faktor, men liten fysisk. Det ser selvfølgelig veldig håpløst og respektløst, og også selvfølgelig dårlig teknikk og unødvendig. Men husk at i denne verden av outsourcing så må man forvente dette, lønna skal ned - leddene fra eierne av bagasjen til stuerne er veldig lang. Jeg regner med at det eneste som skjer etter dette er en notis på et A4 ark på et eller annet rom hos Novia, kanskje et lite møte så vil en leder oppfordre til å passe bedre på. Det som får konsekvenser for stuerne er om man er ineffektiv og uforsiktig sikkerhetsmessig (i dette tilfellet er man både ineffektiv og lemfeldig). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
|
![]()
Synes ikke det ser ut som noe mishandling som kan føre til skade, og bagasje må tåle
såpass, selv om det ser utrolig lite profft ut hvordan disse to jobber. Tror det skader mer at mange stapper bagger og kofferter så fulle at de må stå på de for å lukket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lurker
Join Date: Oct 2010
Posts: 665
|
![]()
Ser rett og slett ut som de har ansatt dårlige stuere. Det er jo helt unødvendig og tungvidt å stue slikt...
En ting er at koffertene tåler slike fall, men problemet er hvordan dette fremstår for pax - og i forlengelsen inntrykket av DY. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY | SQ321 | Småprat | 29 | 01-08-2014 10:27 |
En koffert er ikke en koffert | EB | Flyforum | 9 | 25-11-2006 17:32 |