![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]()
Det er vel soleklart at SAS gjør dette kun fordi de ønsker å tjene ekstra penger. Alt tull om ekstra service og annet, faller på steingrunn. Tiden pr kunde tar vel lenger tid hvis man skal ta betalt.
Situasjonen i SAS tilsier at de må snu hver eneste stein i forsøket på bedret inntjening. Mitt personlige tips er at de allerede pønsker ut en pr strategi som rettferdiggjør betaling for setevalg og bag. Last edited by BU016; 03-10-2012 at 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Hur många är det igentligen som betalar sina interkontentala resor i C-klass ur egen ficka?
Högst troligt är det ganska få. Många många av SAS c-resenärer har företagsavtal och kan inte välja flygbolag själva. Jag tvivlar på att stora företags travel managers och statliga upphandlingar av flygresor tar någon hänsyn till om Champange eller inte serveras före take off. Det är högst troligt helt andra parametrar som styr om SAS eller något annat flygbolag vinner dessa upphandlingar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() På det strategiske planet så synes jeg det er bekymringsverdig at SAS tilsynelatende skyter seg selv i foten litt for ofte i kommunikasjonen med omverden, samt at de ser ut til å ikke ville gjøre grep for å differensiere seg fra selskap som primært konkurrerer med pris som konkurransefaktor og som har betydelig lavere kostnader. Strategisk er det, slik jeg kan se det, et gigantisk feilgrep. Enten vet de noe som vi ikke vet, og som dermed kan rettferdiggjøre en slik strategi, eller så er de desperate, eller så er de som bestemmer slikt kommet i en posisjon som går langt over deres kompetansenivå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,101
|
![]() Quote:
![]() Hvor mye tid har egentlig CC brukt på å hente drikke? Har det ikke alltid vært å hente noen brusbokser bakerst? Men liker godt t de får større bokser. Regner ikke med at gullmedlemmer er verdt 20 kr heller. Hvor mange flasker kan det gå før start? Seks glass pr flaske og 36 eller 48 seter. Drikker alle champis? Heidsieck koster vel 300 på polet. Snakker altså 1800 kr pr flight. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Jeg har vansker med å skjønne at det skal bli noen besparelse på å måtte betale for drikke utenom måltidene. Får man i det hele tatt tak i personale eller drikke utenom matserveringen?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Det er nok ikke så mye besparelse på det du nevner der på economy, men besparelsen, om noen, er blitt brukt for å oppgradere det øvrige economy produktet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Flere eksempler på at SAS hører på kunder og snur.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10046617 Samt dette med at kredittkortgebyret ikke kommer. Så send klager på det man er missfornøyd med, så viser selskapet at man lytter. Last edited by SAS-Steward; 03-10-2012 at 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Tolker jeg SAS rett (ref. vg) så sier de at: -->
Quote:
Personlig drikker jeg vann ombord IC fly, da det er det eneste som hjelper mot dehydrering over lang tid i lavt trykk. Alkohol og brus er ikke bra, om dere ikke visste det. Greier rett og slett ikke å hisse meg opp for dette, og dømme SAS en tidligere konkurs pga av brusen mellom måltidene koster 20 kr. 1. Om det er krise, slutt å reis med SAS. 2. Reiser dere ikke med SAS, har dere lite å være engstelige for. 3. Vil dere reise med SAS og få så mye brus dere vil ha, kjøp en dyrere billett. eller 4. Betal 20 kr for en brus. Dette er vi vant med fra SH. Gleder meg til å se hvordan DY kommer til å løse dette grunnleggende viktige problemet, med deres kommende IC satsning. Første verdensproblemer dette her, mener jeg. ![]() "Duck and cover"
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]() Quote:
Både hva angår denne tråden, kredittkortgebyret og gjennomgående pris til Billund, er saksforholdet så dumt/lite gjennomtenkt/umuskalsk gjennomført at kundekretsen reagerer så kraftig at det havner i media. Og når media får blod på tann er det sjelden til SAS' fordel. Så dukker det opp en eller annen SAS-gjøk (ikke deg SAS-Steward, men noen media-ansvarlig) og (bort-)forklarer hvorfor det skal/må være sånn, som i kredittkort- og Billund-saken. Men nå ser vi da at når SAS bare får tenkt seg om, ev. innser at det de har bestemt blir svært upopulært og at de har gjort noe dumt, så ombestemer man seg. Hadde det ikke vært lurere å tenke litt på forhånd og unngå all denne negative PR., enn å vente på at folk skal klage?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]()
Bortsett fra champisen i C, så oppfatter jeg dette litt som storm i et vannglass.
Tre-3 enheter med drikke på 0,33l til hvert måltid må da være godt nok? I tillegg får man vann, juice, kaffe og te gratis mellom måltidene. Man kan jo faktisk spare en av enhetene til tiden mellom måltidene.. Synes det er positivt at maten oppgraderes, og den opplevelsen blir bedre. Så får de som absolutt må drikke seg full, uten betale om bord, fly med andre selskaper. Totalopplevelsen skal vel i følge sas-steward bli bedre i alle klasser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
@SAS-Steward:
Imponert over måten du forsvarer SAS og SAS sine beslutninger. Syns du fortjener litt cred for det. Stå på!!!! Godt noen kan si litt i mot dette hylekoret! |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]() Quote:
![]() Synes det er fint du er lojal mot arbeidsgiveren din, til 'the bitter end'. Står respekt av det, ikke alle som hadde vært det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,989
|
![]() Quote:
Quote:
Bedre mat er forøvrig fint.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,786
|
![]()
Rart der blir krig gitt
![]() 115 poster, vel, 116 med min, som er med å dra ned produksjonen for å skrive et innlegg ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Nja, er vel oppi over 10 flighter med SAS i år.
Ellers skal du ha cred for måten du saklig, åpent og ærlig svarer for SAS når det stormer som verst her.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Posts: 127
|
![]()
Dette er da storm i vannglass! Om det stemmer at de går opp på antall enheter og volum til mat, samt at det fremdeles er tilgang til vann og juice, så betyr dette minimalt for den reisende... Det er flere andre ting SAS kan konsentrere seg om ombord, enn å servere brus utenom måltider. Jeg håper folk ikke overdriver betydningen av dette, og at SAS lykkes med å forbedre produktet (og produktiviteten) overall...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,786
|
![]() Quote:
![]() Men, nå er vel LH AB's primære konkurent, akkurat som DY er SK's hoved utfordrer. Blir vanskelig med den betente ryggen SK har til å muskle seg med EJ/QR/EY/LH/BA/KL/AB and the list goes on. Så da skvises vel gjerne servicen ombord også en smule |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Diners - slutt med gratis lounge adgang | pingo | Reiseforum | 127 | 01-08-2013 21:10 |
Virgin Australia - Deler ut gratis mat og drikke | sirpjalle | Reiseforum | 0 | 06-09-2012 17:18 |
Southwest saksøkt. Passasjer fikk ikke gratis drikke | sirpjalle | Småprat | 1 | 17-11-2011 21:17 |
Slutt med gratis alkohol hos Finnair | LN-AØR | Flyforum | 7 | 28-11-2009 19:03 |
LH vurderer å slutte med "gratis" mat & drikke på short haul | Brandal | Flyforum | 20 | 06-08-2009 20:00 |