![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Jeg registrerer at de fleste ikke er så opptatt av endringene SAS har tatt, men er mer opptatt av 2 av elementene som er fjernet. Helt ok det.
Jeg er også enig i at å fjerne champagnen og ta betalt for soft ikke nødvendigvis er veien å gå. Men faktisk så er de aller fleste av endringene som er innført veldig bra, både foran, i midten og bak. Men det er klart, og spesielt på dette forumet, at champagnen får førsteplass. (i media er det brusen på economy som har hovedfokus, ikke hva som er tilført i samme klasse) Uansett, håper at de fleste venter med å være så ekstremt bastante på dette her til dere faktisk har prøvd dette. Ja man kan være missfornøyd med å ikke få et glass champagne før døren lukkes, men de øvrige endringene bør prøves før man konkluderer. Synes nå i alle fall jeg :-) Ha en flott dag, med eller uten champis ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]() Quote:
Synes det er meget urovekkende at SAS ikke greier å håndtere dette bedre PR-messig. Syntes forøvrig denne fra talskvinna i Danmark var morsom: Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Kan være intresant å ta en titt på den. Her har nok også presseavdelingen i SAS tråkka så til de grader i salaten, endringene som gjennomføres nå er i det store å hele ganske positive for de fleste. Men fokuset har naturligvis havnet på de elementene som fjernes. Noe som er forståelig. Så her har de ikke klart å rette fokuset på helheten. Når det er sagt, så håper jeg folk er like flinke til å tilbakemelde via customer relations som på diverse fora. Så kan det være at ting taes inn igjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Så hva er de positive endringene egentlig? At man får en større brusboks på Economy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Hvor er fokuset på det som er positivt. Presseavdelingen er helt bortreist. På business så er dessertbordet oppgradert, osten er flyttet tilbake dit. Vil være enkelte varme desserter, som f.eks varm eplekake med is på enkelte av rotasjoenen. Forretten skal forbedres, med mer mat og bedre kvalitet. Brettet vil bli fjernt fra bordet raskere nå, som er meget etterspurt. På Economy extra vil det bli større fokus. Coctail kommer tilbake etter "sommerpausen", bedre og mer mat. Bedre service mellom serveringene osv. På economy er første serveringen som den nå er. På andre serveringen vil det bli brettservering med en varm wrap, eller varm sandwich. Mer mat, og bedre kvalitet. Dette er kortversjonen av positive endringer de desverre ikke har klart å kommunisere. Det er mange flere elementer også, men det vil alle som reiser endel merke tror jeg, og føle positivt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
Alle skal få ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Tja, det er vel fare for at folk heller tilbakemelder ved å bestille hos andre. Som Finn Erik nevnte, så når man til slutt et metningspunkt for hvor det ikke er interessant lenger. Nå står man med et produkt som sammenlignet med konkurrentene i de dyreste klassene inneholder de klart dårligste stolene, en gjennomsnittlig menu, et under gjennomsnittlig drikkeutvalg, et gjennomsnittlig loungetilbud, et OK bonusprogram og de dyreste prisene. Summen av dette betyr at andre selskaper etter hvert får businessen til de kundene som betaler mest.
Når man nå også irriterer på seg økonomikundene, og dermed kanskje også jager disse bort, så er ikke dette gode signaler å sende ut. Om alt dette er feil oppfattet, så er det i aller høyeste grad, på tide at PR kommer på banen og forteller oss hva som er blitt så mye bedre, for jeg er bare en dum passasjer, og jeg ser det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,308
|
![]()
Jeg henviser også til VG saken som nevnt over hvor det uttales:
Quote:
"Først og fremst bedre for passasjerene" Hva er faktum her? 1. Det var vel ikke noen begrensing i hvor mye brus man kunne drikke i løpet av en flight før? (Kanskje du ikke ville kunne få 2 rødvin gratis da uten at jeg er sikker) 2. Det er et faktum at hvis du vil ha noe utenom må du betale. 3. Hvis folk drikker like mye som før, blir det ikke noe forskjell på vektproblematikken med mindre SAS som følge av dette vil begynne å dumpe septikken fra skyene.... Konklusjon: Bedre for passasjerene my ass! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Anbefaler å rett og slett bytte selskap. Hvorfor ta til takke med SAS' produkt når man for samme pris eller mindre kan få flat seng og bedre mat/drikke med et annet selskap?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Synes dette høres helt greit ut jeg, spesielt når man også får frem forbedringene som SAS-Steward påpeker.
Bare synd at media alltid foretrekker en negativ spin på alle saker, spesielt om SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
Utfordringen for SAS er at for mange vanlige forbrukere er den eneste synlige forskjellen til Ryanair snart kun at Ryanair har mye nyere fly.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Når det gjelder at du måtte betale for et glass vann er det desverre en kollega som ikke har gjort jobben sin. Et glass vann skal du naturligvis få, men ikke alltid vi har dette med der å da. Men det er en helt annen diskusjon en i denn etråden, og som vel er diskutert til det kjedsommelige i andre tråder. På intercont får du en flake vann i stollommen, å vi fyller gjerne opp for deg underveis ;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
SAS har en utfordring med at de har unntak og forbehold de ofte ikke tar med i sin markedskommunikasjon.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Et glass vann skal du aldri betale for hos SAS, en vannflaske på det som SAS definerer som kortruter koster 25 kroner. På det som SAS definerer som langruter er det et helt annet konsept. Så er det også en egen tråd hvor man på dette forumet diksuterer hva som er interkont og ikke. Om du er blitt bedt om å betale for et glass vann på en SAS flight er det som sagt en kollega av meg som ikke har gjort eller kan jobben sin. Så enkelt er det. Men det er vel aldri kommunisert fra SAS at du ikke skal få et glass vann, være seg om du flyr til Bergen, Tromsø, London, Tel Aviv, Tokyo eller New York. Selv mellom Stavanger og Bergen skal du få et glass vann om du ønsker det. Men igjen, alt dette er det jo egne tråder for, forslår at du tar diskusjonen om vann videre der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Hvilke unntak og forebehold er det? Tviler på at veldig mange henger seg opp i at de må betale for ett glass vann på vei til tel aviv.
Syns hele saken er blåst opp. Flyr ikke mye C i IC men har flydd nok ganger i Economy til at dette her er ganske careface for min del. Hvor mye brus skal til for at det er tungen på vektskålen egentlig? Ser det nevnes her at "om prisene er like" vil sikkert mange velge annet selskap som har gratis brus. Mulig det, men personlig finner jeg temmelig sjeldent like eller tilnærmet like priser når jeg søker opp mine IC ruter. Det er som oftest ganske manger bokser brus til 20kr som er forskjellen. Derfor bryr det meg ikke nevneverdig at SAS skal ta betalt for en brusboks utenom hovedservering heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
|
![]()
Hvor mye sparer de på å slutte med å tilby champagne som preflight drink? Må da være ganske marginale innsparinger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Diners - slutt med gratis lounge adgang | pingo | Reiseforum | 127 | 01-08-2013 21:10 |
Virgin Australia - Deler ut gratis mat og drikke | sirpjalle | Reiseforum | 0 | 06-09-2012 17:18 |
Southwest saksøkt. Passasjer fikk ikke gratis drikke | sirpjalle | Småprat | 1 | 17-11-2011 21:17 |
Slutt med gratis alkohol hos Finnair | LN-AØR | Flyforum | 7 | 28-11-2009 19:03 |
LH vurderer å slutte med "gratis" mat & drikke på short haul | Brandal | Flyforum | 20 | 06-08-2009 20:00 |