![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvis det er maten dere er så opptatt av i C får dere fly med oss
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tja,
ønsker ikke å gjøre dette til en "hetsing" av danske kabinansatte, men purser flertallet av kabinansatte var danske. Og ja, vi satt i bakre business kabinen siden noen her mener det kan han noe å si. Men man kan nesten ikke klandre de for manglende vin og mat som i mine øyne ikke holder i C: Et kyllingbryst som var smakløst og svømte rundt i en merkelig saus med 2 poteter og litt grønnsaker. Det er greit i økonomiklasse men ikke i business. Er det en del av den nye "spare oss til fant strategien?". Har ellers alltid vært fornøyd med service og mat i C men denne gang var en skuffelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Slakten av SAS sin business-produkt fortsetter i akselererende fart. Nå har man sluttet å servere champagne pre-takeoff på interkontinenale ruter, pluss en rekke andre kjipe besparinger.
Se originaltråd på businessclass.se: http://www.businessclass.se/sas-euro...ff-pa-sas.html Last edited by SE-AER; 03-10-2012 at 08:58. Reason: Endret tempus etter kommentar fra Hickok |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dette er allerede innført. På gårsdagens C-klasse reise EWR-OSL ble det ikke tilbudt noen som helst for alkohol før ved første tur med vognen, altså nesten en time etter avgang. Før det fikk man en gang tilbud om juice eller vann.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette blir bare verre og verre.
Argumentene for å fly med SAS sin billigutgave av business blir færre og færre. Og når jeg sier billigutgave tenker jeg på serveringen. For prisen har de sikkert ikke justert. Hvor mye tror de at de kan kutte bort av servicen i C og beholde prisen før kundene finner bedre alternativer?? Sørgelige greier! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Naturligvis ærgerligt at salt/peper er erstattet af engangsudgaver, men på LH i sidste uge var der slet ikke salt/peper på bakken. Det blev kun udleveret hvis man spurgte. At osten ikke serveres sammen med forretten er vel egentligt kun en fordel. M-klasse derimod er godt nok blevet noget ramponeret og er efterhånden ren LCC.
![]() |
![]() |
#28 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
De har også spart bort håndklær på toalettene og erstattet disse med våtpapir, og av en eller annen grunn har de også sett seg nødt til å spare bort den lille klesklypen man fikk på servietten for å feste denne om man ikke hadde skjorte på. Småting, men summerer man opp alt blir det definitivt ikke til det bedre. Man kan godt si at dette er småting. Men for folk som reiser mye og som vet hva som tilbys i markedet, blir valget enkelt. Og er det ikke folk som reiser mye foran i bussen at SAS tjener sine penger på da? Det må da være den siste kundegruppen SAS bør legge seg ut med. At folk som reiser annet hvert år må betale for en brus bakerst i bussen er vel kanskje lettere å leve med, billettprisene tatt i betraktning og utviklingen i markedet. BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Når de har bestemt seg for å kutte, så kan de kutte på de områdene hvor folk i mindre grad bryr seg, som f.eks. økologisk mat:
http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Ombo...ten-av-verden/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Mht. håndklæder, så mener jeg ikke disse er sparet væk, men at der p.t. er nogle leveringsproblemer el.lign. Hottowels skal vist også skiftes ud når der kommer ny leverance til en bedre kvalitet end idag, så ikke alt går den forkerte vej ![]() Småting som den lille røde klemme og Georg Jensen salt/peper synes jeg personligt er enormt ærgerligt at de fjerner, da det netop har været en signatur-ting for SAS i mange år. Og jeg har svært ved at se de skulle spare mange penge på det. Men når alt kommer til alt, så er begge disse ting i min verden ret ubetydelig når det kommer til stykket. Efter sidste tur med SK på IC, så synes jeg faktisk de har et udemærket produkt, som fint lever op til f.eks. LH, men de trænger gevaldigt til at få skiftet stolene ud til nogle tidssvarende og mere behageligt. Hvis de bare vil gøre det, så lever jeg fint uden røde klemmer og med salt/peper i engangsemb. Jeg tror ikke pax generelt vil opdage mange ændringer på C med det nye koncept - udover pretakeoff champagnen, som nok er det mest synlige.
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men mange pax kastet disse i toalettet, og klogget igjen rørene, som skapte store og dyre problemer. Det er årsaken til at de er borte fra toalettene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Da burde de jo laert av de andre flyselskapene som har haandkleer? jeg er saa hobby-paranoid at jeg tror slike ting i hovedsak er for aa spare penger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Her har man jo ofte forskjellig preferanser - men etter aa ha flydd en god del LH LH (morsomt?) siste tiden maa jeg si at LH fortjener klart aa ligge en klasse over SK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg og de fleste trodde også dette var besparelser, frem til vi så bildene av blokkerte rør og skader på toalettanleggene. Så på den måten blir det jo besparelser, SAS slipper å bruke store summer på å reparere toalettrør på flyene. :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hva? Er den røde klypen borte?
Da var begeret fullt! ![]()
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Klypen var med på fredag, men kanskje den ble fjernet fra 1.?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Lang tid siden jeg har fløjet LH på M, så det kan jeg ikke sammenligne. M på SAS synes jeg dog gennem de senere år var været for nedadgående og jeg har meget svært ved at se at de nye "forbedringer" skulle ændre det i positiv retning. Med predinner drink borte og betaling for softdrinks, så skal "forbedringer" af maden godt nok være ganske betydelige. De billeder jeg har set af det nye 2nd meal tyder ihvertfald ikke på at det bliver meget mere interessant. Den bakke ser ganske kedelig ud, Men lad tiden vise det - jeg håber da jeg bliver positivt overrasket næste gang ![]()
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Forslag til besparings- og excelnissen (som han ble døpt på businessclass.se):
Kanskje SAS skal spare inn litt på de lyseblå annonsene som hele tiden dukker opp i DN og overalt ellers for å fortelle oss kunder at 23 kilo bagasje, setevalg og kaffe er gratis. Det er ting alle som reiser med SAS mere enn 1 gang i året vet. Man kan få mye "skumpa" og mat det går an å spise i C for de pengene... Man er inne i en ond sirkel når man stadig forverrer produktet og bruker millioner på annonsere et produkt man selv tror er så fantastisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beste IC Business - produkt til USA | 737-405 | Reiseforum | 59 | 04-02-2023 22:40 |
Forskjell på SAS Plus og Plus Full Flex? | RWY 24 | Reiseforum | 21 | 12-12-2014 12:49 |
Nytt oppgraderings produkt fra SAS fra 23 mars? | SudCaravelle | Reiseforum | 21 | 29-03-2010 15:55 |
Kansellering av business / full flex | beck | Reiseforum | 4 | 07-11-2009 14:41 |
Full SAS granskning | DY | Flyforum | 0 | 20-11-2004 13:49 |