![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
|
![]()
Leste innlegget der Eiving Roald kommenterte at man måtte "bli tydeligere på produktet". Helt enig men de må også gjøre noe radikalt med produktet. Brukte min Companion ticket på C billetter til BKK (reiste ned for noen dager siden):
- Arrogant purser som på en veldig uvennlig måte avslo å ta med inn babytralle i kabinen (spurte pent om det var greit hvis det var plass). Ble ennå mere provosert når hatthyllen i midten var tom. Fra OSL til CPH ble jeg faktisk anbefalt ved checkin å ta den med inn hvis jeg trengte den i CPH. Veldig ukonsistent service... - Meny i C bestod av "chicken breast" eller "beef brisket". Det er mat man serverer i en middels norsk kafeteria og som i mengde og smak (kyllingen) minnet om det man serverte i Economy for noen år siden. - Spurte om å få den italienske vinen på menyen, men fikk til svar: Pinot Noir eller Zinfandel? Den italienske hadde de ikke. Spurte om å få en 2. gangs påfyll av rødvin. Selvfølgelig svarte flyvertinna for å forsvinne og komme tilbake 10 minutter etterpå og rydde glassene. Har reist IC i C med SAS en del ganger før og vært tålelig fornøyd, men denne gangen var en stor skuffelse. Noen andre som har opplevd tilsvarende "forringelse" av produktet i det siste? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Fløj CPH-ORD for 3 uger siden på C og var ganske fornøjet (bortset fra 2.måltid, som var elendigt og de forældede sæder) Både service og hovedmåltidet var ganske godt. Valgte forøvrigt Beef Brisket, som smagte godt og forretten (Foie gras) var ualmindelig god...
Fløj hjem i nat med LH fra MCO til FRA - og SAS kan let måle sig med dette produkt. Alt i alt synes jeg både LH og SK begge leverede et godt produkt (med hver deres mindre skønhedsfejl), hvor det der hos begge trækker absolut mest ned er de "gammeldags" stole, som man mildest talt ligger/sover elendigt i. Synes faktisk SAS vandt på madkvalitet og en mere personlig service, der var lidt mindre "stiv" end LH. LH vinder til gengæld på præsentation af mad og kabine... Men i det store hele var der ikke den store forskel. Begge flyvninger var gode oplevelser ![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 25-09-2012 at 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Jeg har da også erfaringer fra SAS IC C og kan skrive under på en inkonsekvent service. Har også delt mange av disse erfaringene med tripreports her på forumet tidligere.
Det som vi vel mange ganger har slått fast er at man kan være heldig med crewet eller uheldig med crewet. Og det gjør for meg 90% av inntrykket. Det gjelder sånn sett for alle selskaper. Har lignende opplevelser med Thai. Hos LH og LX har jeg bare positive erfaringer med crewet, men har vel ikke mer enn 5-6 legg med hver av dem på IC C de siste 7-8 år. Så jeg kan ikke skrive under på at det ikke kan skje der også. Toppen av de negative opplevelsene fra den gamle dragen som stod med brillene på nesetippen, prikket meg på skulderen og pekte på setet mitt mens jeg et lite sekund stod å kikket inn i eco extra mens jeg ventet på at C toalettet skulle bli ledig. Snakk om å føle seg som et barnehagebarn igjen! Og så må jeg nevne den sterkt feminine danske purseren som når jeg spurte etter norske aviser ombord, løfter nesen opp i sky, sier "det skulle du tatt ved innsjekk", vifter på håndleddet snur seg og går bakover. Heldigvis så vi ikke mer til ham i biz på den turen. Men så glemmer jeg aldri den joviale herremannen som serverte i biz som rundhåndet serverte drikkevarer, og ba om unnskyldning for den bryske gamle purserkjerringa som vel ikke akkurat hadde sin beste dag på jobben. "Huk fatt i meg neste gang dere vil ha noe" sa han. Det veide opp for mye ja. Bare mine 5c. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man velger å reise med et selskap man ikke er fornøyd med. Det er nærmere 10år siden jeg valgte bort SAS fordi jeg syntes det var meningløst å gi de pengene mine når det var andre som tilbød et bedre produkt og hadde mer konsistent service.
Som forbruker har man mulighet til å velge det selskapet som gir mest for pengene, og der kommer dessverre SAS sørgelig til kort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,718
|
![]()
Nå regner jeg med at denne tråden kommer til å være ganske negativ til SAS (som jeg ganske regelmessig er selv også), så jeg tenkte å sprite opp en en liten positiv fortelling fra et par uker tilbake:
Da jeg hadde satt meg inn i C kabinen kom jeg på at jeg hadde glemt å raske med meg en engelsk avis, og SAS deler ikke ut disse i kabinen i longhaul men stiller dem ved døren. Da jeg spurte etter en slik avis, så gikk crew medlemmet ut for å lete men det var dessverre tomt pga hordene hadde boardet. Han skulle dog se hva han kunne ordne etter take-off. Vel, like før take-off kommer han og gir meg en fersk NY Times... jøss, bra jobbet, sa jeg til han, så ikke at dere hadde denne en gang. Nei, de hadde ikke det da, men når han ikke fant noen avis så gikk han like greit ut i kiosken i terminalen å kjøpte en til meg. Made my day ![]() Moralen er: the crew make it or break it |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Oslo, Norway
Posts: 368
|
![]()
Velger bort SAS normalt på mine privatreiser, men når jeg reiser i jobbsammenheng har jeg imidlertid ikke mange valg. Da blir det normalt SAS i C til New York eksempelvis. De siste flyvningene nå i september var jeg rimelig godt fornøyd med servicen og mat/drikke, - trivelig kabinpersonal og hyggelig informasjon fra cock-pit. Fra å være sterkt misfornøyd noen år tilbake - så har jeg faktisk blitt mer positiv. Seter, TV-skjerm og video/musikkutvalg må imidlertid forbedres før jeg velger SAS fremfor andre tilbydere på reiser betalt av egen lommebok.
w w |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]() Quote:
Sandkasse-selskapene leverer bedre service og servering, men der får du samtidig lang mellomlanding midt på natten. Lite aktuelt for min del. Er det frustrerende at en del crew hos SAS ikke forstår hvor destruktiv sin råtne holdning er? Ja.. Men SAS på sine gode dager er en svært god opplevelse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
Har også opplevd begge typer service hos SAS. Husker da SAS fremdeles hadde ruten til Dubai. Jeg flydde C med familien som Pandion, makan til grinete crew har jeg aldri opplevd...Kanskje bra at de stort sett ikke var i kabinen...
Andre ganger har det vært bra. Så jeg er spent på Tokyo turen i C i neste uke nå, å se hvilken dagsform crewet er i da :-)
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! Last edited by VirreVapp; 26-09-2012 at 07:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Har mange positive erfaringer med svensk/norsk crew på IC, mens de fleste av mine negative opplevelser har vært med dansk crew. Nå har ingen av mine negative episoder vært spesielt skandaløse, men det går litt på det lille ekstra. Et klassisk eksempel for meg er at dansk crew er eksperter på å få meg til å føle til bry når jeg ber om noe, samtidig som man sitter i bakre Business-kabin på A340.
Problemet er at mens SAS sin service fortsatt er litt hit or miss - avhengig av crewets dagsform - har jeg aldri hatt en negativ episode med f. eks. LX-crew. Når de i tillegg har et bedre totalprodukt per dags dato, må SAS virkelig by opp til dans på pris for at jeg skal velge de fremfor LX. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
Dette er sakset fra min egen trip report tidligere i år:
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]() Quote:
Mulig det er sannheten for deg, men pris, regularitet og forventet service spiller jo også inn. Servicen på de andre selskapene er jo ikke så vanvittig mye bedre enn hos SAS, og iallefall ikke verdt mange tusen mer. Så er det det med reisetid da. Flyr jeg SK BKK-CPH-KRS er jeg hjemme kl 9 om morgenen. Flyr jeg med LH/LX blir det et ekstra fly-leg, og jeg er ikke hjemme før på ettermiddagen. Da er valget egentlig ganske enkelt hvis prisen er lik. BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Generelt opplever nordmenn dansker som mer arrogante, det skyldes de små forskjellene i væremåte og språk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Posts: 101
|
![]()
???????????????????? Hvor har du plukket opp dette? Jeg og alle jeg kjenner har enda tilgode å treffe en arrogant danske. Stressede danske kabinansatte har vi truffet mange ganger, men arrogante? ikke i det hele tatt, og det tror jeg at ikke bare de jeg kjenner er enige i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
|
![]()
Jeg husker en gang for ca 10 år siden, på den tiden da det var vanlig med danske og svenske kabinpersonale på norske flyvninger. Jeg skulle til London sammen med en kamerat som var plaget av flyskrekk og ikke hadde satt sine ben ombord i et fly på mer enn 20 år. Jeg hadde brukt flere måneder på å overtale ham til å ta en flytur. Da vi sjekket inn fortalte han dette til innsjekkingsagenten som sa at han skulle gi beskjed til kabinpersonalet om dette slik at de kunne ta seg litt ekstra av ham. Da vi kom ombord forklarte han dette til flyvertinnen (dansk megge), som presterte å sjelle ham ut.. trodde han ikke at hun hadde andre ting å gjøre enn å leke barnehagetante? De hadde 150 andre passasjerer og hadde ikke tid til noe særbehandling. Både jeg og kameraten min ble ganske perplekse og fikk nærmest hakeslepp. Makan til sur kjerring har jeg heldigvis aldri møtt hverken før eller senere i et fly. Slike mennesker har ingenting i et serviceyrke å gjøre. Dessverre har jeg mange negative opplevelser med SAS' kabinpersonale. Det virker ikke som kundebehandling er noe de legger vekt på i opplæringen av kabinpersonale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Tja...
Jeg har flydd Oslo-New York seks ganger så langt i år, og skal over en gang til om litt over en ukes tid. Så langt i år har jeg bare hatt veldig gode opplevelser med crew, alle har kanskje ikke vært like hyggelige, men generelt sett så er min erfaring at hvis man er positiv og hyggelig mot de så er de det tilbake. Når det gjelder mat-serveringen så er den generelt sett veldig bra til USA, og ikke like bra hjem, men det skyldes ikke bare SAS, men catering i New York. Det samme er også mine erfaringer med Lufthansa og United, maten er bedre fra Europa til USA en andre veien. Generelt sett synes jeg maten og service på SAS er hakket over Lufthansa og United (dette er de jeg bruker mest) når det gjelder seter så er United sin nye internasjonale BusinessFirst seter best. Lufthansa og SAS sine blir omtrent det samme, men de nye setene som Lufthansa har fått i 747-8i er bedre en SAS sine. Jeg mener SAS definitivt trenger å friske opp Business-kabinen på IC, og ikke minst, få opp farten med å installere Internett på flyene. Service-tilbudet er jeg fornøyd med hos SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Fløy sas på første legget OSL- FRA på tirsdag og kan ikke skryte av servicen må si united var 10 ganger bedere selv på domestic first,de spurte ca hvert 20. Minutt om påfyll eller om det var noe vi ønsket. SAS crew har en egen evne med å forsvinne bak gardinen å bli der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() Quote:
Kilde: Jeg har tidligere bodd i Danmark, både på Sjælland og Jylland. Last edited by Fly med oss; 27-09-2012 at 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() Quote:
Ikke lett å komme seg til Bangkok foran i bussen til samme pris og med samme poengutbytte for en som er medlem i EuroBonus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beste IC Business - produkt til USA | 737-405 | Reiseforum | 59 | 04-02-2023 22:40 |
Forskjell på SAS Plus og Plus Full Flex? | RWY 24 | Reiseforum | 21 | 12-12-2014 12:49 |
Nytt oppgraderings produkt fra SAS fra 23 mars? | SudCaravelle | Reiseforum | 21 | 29-03-2010 15:55 |
Kansellering av business / full flex | beck | Reiseforum | 4 | 07-11-2009 14:41 |
Full SAS granskning | DY | Flyforum | 0 | 20-11-2004 13:49 |