![]() |
|
![]() |
#101 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Jeg synes dette er bad news og at det er bedrøvelig at SAS ikke kan satse litt friskere og heller ta inn en ny/brukt A340 for å opprettholde rutetilbudet, og heller satse på litt utvidelse.
Problemet blir jo bare forskjøvet frem til høsten 2013, for de har jo ikke nok maskiner til å betjene BKK i tillegg til alt det andre da heller. Tar de inn en ny maskin senere, eller kommer de til å kutte SFO eller en annen rute vinteren 2013/14? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
Hvilken betydning vil dette ha for kontoret i Bangkok? Meg bevisst driver de med bl.a. back office-oppgaver som manuell etterregistrering av bonuspoeng?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Det kan vel tenkes at SAS jobber med en løsning med flere maskiner. Også håpte man i det lengste at man skulle klare å finne en løsning tidsnok til CPH-SFO åpnet, derav denne "sene" kunngjøringen.
Så jeg er evig optimist og velger å tro på at der kommer flere fly inn i flåten neste høst, og at det bare ikke SAS har fått ting på plass ennå!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Newcomer
Join Date: Jun 2012
Location: Dal
Posts: 42
|
![]() Quote:
Dessverre så vil A380 ha stor innvirkning på cargo CPH-BKK ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]() Quote:
Når Thai kan klare 2 turer om dagen uten at SAS kan tjene penger på 1, må det være noe alvorlig galt med SAS! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Cargo är viktigt för TG, 777 blir perfekt som kan lyfta mkt cargo!
Tror inte A380 är aktuellt...den är alldeles för premium för CPH. Thai har troligen enormt mkt lägre personalkostnader än SAS. Last edited by L-1011; 17-09-2012 at 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Newcomer
Join Date: Jun 2012
Location: Dal
Posts: 42
|
![]() Quote:
Det aller største godset feeder de videre til enten FRA eller AMS på frakter derifra. TG har pr idag større etterspørsel enn det de kan dekke.Det er mange ting på gang som jeg ikke har mulighet for gi detaljer om pr nå dessverre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
EBG,FBG,LH FTL,TK Elite
Join Date: Feb 2011
Posts: 108
|
![]()
Ser at passasjerene vil bli booket om til Lufthansa via FRA. Economy Extra blir mappet til Economy, så her vil det bli endel misfornøyde kunder:
SAS has entered into a temporary reprotection agreement with Lufthansa due to cancellation of SK operating flights CPH-BKK and BKK-CPH 09APR13 until 01OCT13. Passengers booked on the cancelled SK-operating flights above may be involuntary rerouted to LH flights via FRA v.v. SK RBD C D J Z Y S B E M H Q V W U K L T LH RBD C D D Z Y B B B M H Q V W W S S T ... ID/AD-tickets and reward tickets are excluded from this agreement. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,475
|
![]()
Neppe mange som booker EcoExtra så langt frem og de som det gjelder finner man nok en løsning for. Ellers blir pax også booket om på Thai opg Singapore,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]() Quote:
Vil jo tro endel nordmenn som tidligere fløy med SAS til BKK, nå vil fly TG fra OSL. Ser vi en 777-300ER her snart.. Last edited by LN-CGJ; 17-09-2012 at 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Ser vel en 300 hver lørdag allerede. Men er det slik at SAS er av den oppfatning at de kan kutten flygningene til Bkk hele sommerhalvåret, og vips så er alle passasjeren tilbake når de eventuelt starter fly igjen en gang i november. Fungerer det slik...eller er det bare SAS som ikke våger si det rett ut at denne ruten er borte for godt. Første kutte sommeren, så vente til høsten før en offentliggjør at de heller ikke kommer til å fly vinterprogrammet. Slik det funker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,968
|
![]()
Da blir det jaggu spennende å se hva som skjer med EB-turen i biz i Mai/Juni neste år. Om den bare kanselleres eller bookes om i poeng eller betalt sete. Bookes det til LH kansellerer jeg, men man kan jo alltids håpe på Thai fra OSL.
Foreløpig står den som aktiv, men jeg regner med de har et greit knippe bookinger de skal rydde opp i.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Location: On top of ESSA
Posts: 80
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
SAS tjener langt mer på å fly til USA enn til Thailand på sommeren, og når det ikke er snakk om å ta inn en ny A340 er dette et greit grep. På samme måte som USA er bra på sommeren, er Bangkok en bra rute på vinteren. Kapasiteten blir alltid redusert til USA om vinteren, og det er derfor sannsynlig at Bangkok-ruten dukker opp igjen om ikke SAS finner på noe mer spennende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
A330-200 med högsta startvikt borde inte ha några problem att fixa CPH-NRT-CPH.
Det finns flera bolag som uppemot 13h-14h långa flighter med A330-200. Med facit i hand tycker iaf jag SK i slutet av 1990-talet borde ha satsat på enhetsflotta med 12-14 A330-200 som 767 replacement. Hoppas CPH-SFO blir en succe, det vore kul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
Men; som ESSA TWR sier så har jo SAS allerede en "for stor" andel 340 i f.t. 330 ut fra behovet. SAS har i dag kun 4 A330, men alle de 6 USA rutene kan uten problem flys med 330. Så ved å lease en A330 kunne dagens program blitt opprettholdt også etter at SFO kommer inn i rutenettet. Og 2 hadde jo vært enda bedre... :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,517
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SIA Cargo legger ned på CPH | SQ321 | Flyforum | 6 | 04-11-2016 14:50 |
Thai legger ned BKK-LAX og vurderer parkere/skrote sine 340-500 | Someone | Flyforum | 18 | 23-03-2012 15:38 |
Legger ned CPH-BGO | Someone | Flyforum | 26 | 25-09-2008 09:51 |
Finnair starter HEL-BOM, men legger ned BKK-SIN | MD90 | Flyforum | 4 | 22-01-2007 21:33 |
Skyways legger ned CPH-ruter | CK | Flyforum | 2 | 10-11-2004 22:13 |