![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: TRD
Posts: 493
|
![]()
Et spørsmål på fjesboka til SAS fikk meg til å lure:
Quote:
Quote:
Så da har vel SK mer eller mindre gitt opp denne ruta, igjen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Tiden vil vise. Vår- og sommerprogrammet er ennå ikke spikret 100 prosent og på enkelte ruter ligger det fortsatt for få avganger ute sammenliknet med det som er annonsert. Det kommer i tillegg flere rutenyheter for 2013.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Den ruten har virkelig livets rett bare de hadde lagt den på litt fornuftigere tidspunkt. Jeg og kollegaene mine har mange turer innom ARN årlig, men vi må nesten alltid innom OSL siden direkteflyet går midt på formiddagen slik at det kun er mulig å nå ettermiddagsconnections fra ARN. Samme på hjemreisen, avgangen ARN-TRD går så tidlig at det er skjeldent man kan komme inn til ARN for så å hoppe på trondheimsflyet.
Unntaket er kveldsavgangen på søndag som er perfekt om man er på hjemreise. Det kan nesten virke som SAS har valgt disse tidene for å "bevise" at ruten ikke har livets rett, men jeg tror vel kanskje heller det går på tilgjengelighet på fly / mannskap. Dog er jeg ganske sikker på at om de hadde kjørt morgen og kveldsavganger på ruten så hadde det vært langt fler som benyttet den, og vi hadde sluppet å styre gjennom OSL ustanselig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Sagt det før, sier det igjen: Gi ruta tilbake til WF
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
WF med Q400 2-3 daglige. Det hadde gjort susen det...
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
WF prøvde og opparbeidet etterhvert veldig bra belegg bortsett fra morgenturen fra TRD, elendig belegg, ofte kun 5-10 stk og det holder ikke.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,151
|
![]()
Landet nettopp på Arlanda med direktefligthen fra TRD og det var i kveld ca 70 pax, hvorav 5 i economy extra.. Ikke akkurat travel flight, men tok kun behagelige 50 min.. Kim
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,543
|
![]()
Ruten hadde vel egentlig passet for en CRJ900 og en gang daglig. CPH-TRD-ARN-TRD-CPH eller noe sånt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Har DY flugit TRD-ARN nån gång?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,543
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,543
|
![]()
Q300 morgen og kveld hadde vel vært gjort susen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Problemet er at på de 'beste' tidene, vil alle ha kapasiteten .. å få kabalen til å gå opp slik at hele driftsdøgnet blir lønnsomt er ingen lett oppgave. Hvis det f.eks. gir bedre inntekt å kjøre TRD-BOO-TRD på samme tid, gjør man det.
Strekningen er sikkert en av de mest gjennomanalyserte i Skandinavia etter all 'prøvingen', og det er tydeligvis ikke lett å få til et lønnsomt program. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
@ MOW: Har WF mye ledig kapasitet "midt på dagen"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Er ikke sikker, men det er uansett neppe tiden å fly TRD-ARN på ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: TRD
Posts: 493
|
![]() Quote:
Og ifølge rimelig sikre kilder gikk ruta ganske bra når WF fløy den Quote:
Det tok jo bare drøye fem måneder fra WF startet TRD-ARN før beslutningen om å stenge den ble tatt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: TRD
Posts: 493
|
![]() Quote:
SK startet jo i sin tid med Q400 på TRD-ARN, men etter hendelsene på flytypen i SAS-farger måtte de inn med for stort materiale. Med materialet SK har tilgjengelig på ARN ser jeg ingen stor framtid for ruta jeg heller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 179
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Icelandair kutter TRD/SVG S18 | OttoL | Flyforum | 22 | 15-11-2017 16:10 |
Trd-Osl-Arn-Osl-Trd 19. september 2011 | hanswest | TripReports | 3 | 21-09-2011 11:38 |
TRD-ARN? | MartinL | Flyforum | 5 | 14-03-2010 19:36 |
TRD-ARN | MD11 | Flyforum | 8 | 03-12-2008 15:19 |
DY@TRD Kutter antall direktefly til London | sail4fun | Flyforum | 9 | 03-09-2006 16:18 |