Quote:
Originally Posted by LN-KGL
Men sommerproblemene synes å fortsette utover høsten. I går fredag la mannskapet foran i cockpit klart skylden på forsinket ankomst på LN- TUA til å være relatert til lite mannskap på Røyken. Vi kom oss da forsinket avgårde til Bergen slik at vi rakk SAS-flyet til Manchester.
|
Som det er sagt x antall ganger tidligere i tråden; det er for få flygeledere både i Røyken og på Gardermoen. Man baserer driften på overtid og velvillighet fra de ansatte for å få kabalen til å gå opp. På Oslo
APP er det knapt folk til å dekke 7 mann per skift på ukedagene. Man må være 8 for å få avløsningsskjemaet til å gå opp uten reguleringer. Det vil si at selv om man får dekket opp nummer 8, så er man ekstremt sårbar dersom man får sykefravær kort tid før vakt.
Helgebemanningen er heller ikke patent, det er strengt tatt ikke nok vakter til å holde tritt med trafikken. Fravær der, ingen til å gå overtid, og forsinkelsene forplanter seg.