![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]()
Mener å huske BA uttalte på '90 tallet at de måtte ha 4 turistklasse pax for å oppnå samme inntekt som en fullt betalende.
Hvordan det regnestykket er idag vet jeg ikke |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Med det prispres, der er på economy idag, så er jeg ret sikker på at der skal flere eco-pax til end dengang...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
|
![]()
Leste for ikke lenge siden at en tommelfingerregel for forholdet mellom C og M er ca 50/50 siden betalende C kun utgjør ca 20% eller mindre av kabinen. Ingen kilde på den dessverre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Posts: 101
|
![]()
Vi betalte 9200 kroner per pax nå i Juni fra svg til bkk, så om en "fullt betalende" legger i 40000 kroner for en billett så stemmer nok 4-gangen ennå, men når jeg sjekker SAS koster dyreste buissinesbillett 23000 t/r 31.08-13/9, dyreste Economy extra 16000 og billigste monkeyclass 10000. Da fylles flyet med 46 buissines som blir 1058000, 28 eco extra som blir 448000 og 160 monkeyclass som blir 1600000. Dermed faller også påstanden til bu662
"Det hva man mangler er Business Pax som betaler opp til 80% av den totale regningen som flygning koster." Forøvrig er mine antall seter omtrentlige. Gadd ikke telle helt nøyaktig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Posts: 101
|
![]()
Hvorfor skal pax fra Tyskland betale mindre? For å lokke dem til SAS i stedet for Dlh?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
LHR-CPH-BKK: 15329/19319/23310/31303 AMS-CPH-BKK: 14032/17691/21344/28656 FRA-CPH-BKK: 14032/17691/21344/28656 OSL-CPH-BKK: 16400/20200/25700/31700 ARN-CPH-BKK: NA/18354/23677/27223 Og premium betales alltids for non-stop: CPH-BKK: 25435(J)/30397(D)/35346(C)/63820(A) Så danskene betaler for å ha non-stop, og besparelsen for de som vil fly ut via en tredje destinasjon for å unngå hjemmemarkeds-priser hos SAS har ikke mye å hente. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Posts: 101
|
![]() Quote:
Det føles urettferdig at jeg på economy uten tilgang til lounge med fri mat, drikke, dusj og generelt fred og ro skal betale like mye i skatter og avgifter som bussines-reisende. For ikke å glemme fast track i secirity. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]()
Husk at skatter og avgifter er noe som skal gå til myndighet/lufthavn og er således ikken del av produktet i seg selv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Nu har disse ting vel intet med skatter/afgifter at gøre. De er relateret til billetprisen - derfor betaler du også langt mindre for en economy-billet.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Oslo, Norway
Posts: 368
|
![]()
Som en generell kommentar er det meget merkelig at et selskap har et utsolgt produkt, men fortsatt taper penger -uansett bransje. Tyder vel på mer grunnleggende utfordringer enn kun å stoppe denne ruten og bygge opp en ny.
w |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,997
|
![]() Quote:
2) Apropos hjemmesiden; den funket ikke senest i går med tanke på EB-billetter ![]() Uansett hva som skjer, så tror ikke jeg vi lider noe stort tap. Min enkle fly-bestillings-"regel" er: Asian > European > American når det kommer til valg av flyselskap, uavhengig av pris-maset. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Tror ikke det er grunn til å gjøre det vanskeligere enn det er. Fra hele Skandinavia satser Thai, med ikke betydelig statsstøtte i ryggen, tungt på dette markedet. Kjos har varslet et utall av ganger at han har tenkt seg inn på denne ruten. Denne konkurransen har ikke SAS kapital til å være med på. Det sier litt om situasjonen i SAS, men de må finne ruter hvor de tjener penger og slippe konnkurrere seg "til døde". SAS er under et heftig press for å overleve som selskap. Da må de ta noen tøffe og usentimentale valg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
Ja denne tråden fikk frem engasjementet på forumet. men er dette fortsatt bare rykter eller er det bekreftet fra litt mer sentralt hold?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
SK har vel fortsatt ikke kommet med noe offisielt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Godt ressonert. Det er mye som tyder på at SAS ikke vil ha evne til å stå imot Kjos sine priser, når han starter med innleide Thai-CA'er i kabinen, og kontraktsansatte piloter, uten sosiale rettigheter - hvor alle er basert i BKK. SAS kan ikke fortsette å tape penger, og de må velge sine kamper med omhu. Man ser også at chartertrafikken til Thomas Cook (VING) og TUI til Phuket / Krabi flater ut, og at vekstpotensialet er tatt ut nå...så nå er det stopp i den kontinuerlige veksten også på dette markedet. Man regner også med at Kjos vil fiske i dette markedet, og det er ikke utenkelig at også etter hvert vil medføre reduserte avganger fra Skandinavia på leisure-markedet for TCAS / TUI. Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Hvis denne diskussion skal fortsætte lidt endnu, så synes jeg det er værd at bemærke,at
de mellemøstlige selskaber i Gulfen er med til at skabe en ulig konkurrence...Tænker at de fleste europæiske selskaber har problemer med at få ordentlig økonomi i en BKK rute, når det tages i betragtning at der ikke konkurreres på lige vilkår. Både Qatar, Etihad og Emirates er jo begunstiget af en , skal vi kalde det "god pris" på fuel...Samtidig kan jeg kun gætte mig til ,hvad de betale i pax afgifter og landingsafgifter.. Det er jo også med til at udhule konkurrencen. Jeg skal ikke kunne udtale mig om evt. belægning/økonomi på andre selskaber,men det er vist alle bekendt at bl.a LH og LOT kæmper med ruter til omådet. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SIA Cargo legger ned på CPH | SQ321 | Flyforum | 6 | 04-11-2016 14:50 |
Thai legger ned BKK-LAX og vurderer parkere/skrote sine 340-500 | Someone | Flyforum | 18 | 23-03-2012 15:38 |
Legger ned CPH-BGO | Someone | Flyforum | 26 | 25-09-2008 09:51 |
Finnair starter HEL-BOM, men legger ned BKK-SIN | MD90 | Flyforum | 4 | 22-01-2007 21:33 |
Skyways legger ned CPH-ruter | CK | Flyforum | 2 | 10-11-2004 22:13 |