![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,098
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Selvsagt synd for de som gjerne vil fly Sas til BKK og Østen, men det kommer andre og spennende destinasjoner "i bytte".
Hører jeg OSLORD sommer 2013 programmet ?? Jeg tror også at DY vil merke at yelden er lav på dette segmentet og at de skal være nødt til å fly med borimot fulle fly - hver dag - for å tjene penger på dette. I tilegg så bør det ta med seg det de kan få av Cargo. ![]()
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Jag har flera gånger läst att Thai Airways överväger double daily på BKK-CPH-BKK.
Om nu SK verkligen lägger ner CPH ökar nog den sannolikheten. Det skulle inte förvåna mig om TG år 2013 kommer flyga 777-300ER på TG951/950 och 777-200ER på en ny daglig kvällsavgång. Last edited by L-1011; 27-08-2012 at 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]() Quote:
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Fordi det står i et blad som Take-off er det jo ikke det samme som en nedlæggelse...Vent do med alle de negative kommentarer indtil der kommer noget fra SAS...VEd jo godt at mange nordmænd kun ønsker SAS hen hvor peberet gror, men vent dog med at falde over selskabet før der er fakta på bordet... Og så er jeg iøvrigt dø træt at altid at høre nordmænd kritisere danske foreninger....De gør er f...... godt arbejde for dem der er ansatte i diverse bedrifter i Danmark, og det er altså noget vi sætter pris på ![]() ![]() hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]() Quote:
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
|
![]()
Synd om ruten forsvinner, men forståelse at SAS må gå dit pengene er. Jeg har personlig foretrukket SAS fordi jeg er EBG og de har en sen avgang så jeg lettere får sove. Håper det er snakk om en sommerrute til SFO og at kapasiteten settes inn på BKK igjen til vinteren.
Hadde i grunnen regnet med at det var BKK det gikk utover. Men trodde kanskje de hadde gått over til andre rutetider som klarer 24 timers rotasjon for å frigjøre et fly til SFO. Ellers leste jeg at Mr Vehviläinen i Finnair har uttalt: "The idea that we would be independent is not necessarily the only option". Forstår ikke hvorfor SAS og Finnair ikke ser på en merge. HEL som hub til Asia og CPH til Europa og USA... men det er litt OT:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Her er det mye konspirasjon, spekulasjoner og lite fakta.
At BKK ruten skal nedlegges har vært ryktet i mange år, uten at det har skjedd. Det har vært snakk om TG codeshare lenge, men det har heller ikke materialisert seg. SQ samarbeidet har ikke fått noe konkret nytt ennå, men det er ikke usannsynlig å tro at det er en sammenheng her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 91
|
![]()
Gikk ikke SAS sin BKK-rute videre til Singapore en stund? Eller bare tuller hukommelsen med meg (enda jeg ikke er så gammel...)
Kan det være et alternativ fremfor at maskinen står uvirksom i BKK? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
LX hadde i sin tid også denne ordningen. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
Lidt OT, men kunne man forestille sig at SQ skal flyve CPH-BKK i joint-venture med SK, hvis man ikke kan få en aftale med TG?
SQ flyver vel ruter TPAC via ICN/NRT/HKG, så helt urealistisk er det vel ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Hvor mange år har SAS fløyet mellom Køben og Bkk? I sin tid var vel SAS det selskapet som stod bak mye av opplæringen til både piloter og kabinansatte i Thai. Var vel også mange SAS folk som i perioder jobbet på Thai maskiner som en del av opplærfingsprogrammene. Eller er det feil?
Bare forestiller meg at det er en ganske "tradisjonsrik" rute som ryker dersom SAS bestemmer seg for å kutte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,055
|
![]()
Er denne ruten et tapsprosjekt primært i sommerhalvåret ?/ finnes det fornuft i å operere den kun fra oktober til mars ?
Last edited by Eirik; 27-08-2012 at 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]()
Og ja vi kan sikkert kalle masse av dette OT men det blir uhorvelig mange tråder hvis man ikke kan diskutere littebitt på siden innimellom, selv om jeg skjønner at noen ser dette med ansattbriller og jeg med passasjerbriller(pluss en god dosering fra SAS ansatt).
Men til topic igjen går ruten bra - er det derfor den legges ned el er det for at de ikke har nok fly til sitt langruteprogram? Hvorfor la de ned slyngen til SIN - var det billigere å la flyet stå å slappe av i BKK istedetfor å ta noen passasjerer frem og tilbake til SIN. Ser jo at Egypt Air, Lufthansa, Kuwait Airways m fl ankommer BKK og drar videre bla til KUL og MNL. Kommer tilbake til BKK og reiser omtrent samtidig med SAS pluss minus en time el 2(roughly).. Utnytter de på OPS i SAS flyene godt nok, er de for gamle el hva skal de gjøre for noe. Iflg min kamerat har han alltid reagert på en fryktelig lang turnaround ift andre selskaper - kan ting gjøres mer effektivt, har SAS noe å lære el er alt bare fryd og gammen. Han syns ikke det.. Dere proffe her reagerer sikkert på min spm stilling men jeg har altså mine passasjerbriller på og følger litt med hva andre selskaper driver med. I nedgangstider satser de mens jeg syns SAS gjør det motsatte. Det gamle ordtøkkjet - spare seg til fant - går jo an. Som noen var inne på burde ikke SAS satset skikkelig - det ligger fly der ute til leie. Kanskje de kunne kommet på føttene igjen og blitt et selskap man registerer. SAS er iferd med å forsvinne og det liker jeg ikke. Så lenge de er selvbærende(dvs ikke at statene spytter inn penger) så skal de få ha livets rett for min del for jeg flyr de mye og liker selskapet..
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Jeg har kun flydd CPH-BKK ruten en gang T/R da var det fullt nedover og masse ledige plasser hjemover i samtlige klasser og alle untatt 2 i c var oppgradert med poeng meg selv inkl. Så den er ikke alltid full.
Dette var i januar såkalt høysesong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Takk for observasjon fra en uten SK-briller.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]() Quote:
![]() Når du henviser til ops'en og de gammle, er det flyene, eller de som jobber på Ops'en han tenker på? Kanskje han på neste C-klasse tur kan fortelle deg litt mer om hvordan ting virker, f.eks: Ops'en setter opp hvilket flyindivid som skal fly hvor og når. En rute derimot begynner med en ruteplanlegger som i samråd med Revenue ( de som prøver å finne ut hvor/når der er mest å hente, hvor/når reiser pax, etc. ( sikkert fler avdelinger enn dette er innvolvert ) Kanskje disse fant ut at det er bedre å stoppe i BKK enn å slinge flyet videre, ikke får de ta med pax BKK-... heller, da 20+ pax ikke akkurat gir klingende mynt i kassen. Når det gjelder lange turnarounds, les tråden om FI til ANC, de "planlegger" vel med 23 timers stopp, ellers er ikke lange stopp noe nytt, sjekk QF, tror de har en 747-400 som står bortimot 18 timer i FRA, så her skiller SK seg ikke ut |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
SAS er et av de selskapene i verden som har best utnyttelse av langruteflåten.
Så "krølle" tro han kompisen din burde spørre seg litt rundt om ting. For han snakker mot bedre vitende virker det som. Kan ting gjøres annerledes? absolutt, alt kan sikkert effektiviseres. Første som bør gjøres er åpenbart at ansatte orienterer seg om hva som faktisk skjer, hvordan ting faktisk fungerer, og slutte å spre antakelser og synsing. Dette kan du gjerne sitere meg på ovenfor alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SIA Cargo legger ned på CPH | SQ321 | Flyforum | 6 | 04-11-2016 14:50 |
Thai legger ned BKK-LAX og vurderer parkere/skrote sine 340-500 | Someone | Flyforum | 18 | 23-03-2012 15:38 |
Legger ned CPH-BGO | Someone | Flyforum | 26 | 25-09-2008 09:51 |
Finnair starter HEL-BOM, men legger ned BKK-SIN | MD90 | Flyforum | 4 | 22-01-2007 21:33 |
Skyways legger ned CPH-ruter | CK | Flyforum | 2 | 10-11-2004 22:13 |