![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Det som skjedde i DAT saken var jo ikke at SD la føringer på LT. Det var jo SD som i siste instans sa nei etter råd fra LT. Så om man tolker den prosessen som press på LT og putter det i kategorien ulovligheter så er det jo en noe spesiell tolkning av tingenes tilstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]() Quote:
Boken mer enn antyder jo flere steder at det var sterkt politisk press for å få DY på beina i tide til publisert oppstart, men om det ble lagt direkte press på Tilsynet, ble det isåfall holdt utenom boken. Jeg synes boken egentlig var rimelig balansert. Det var imidlertid mye som ikke ble nevnt, bl.a. savnet jeg historien bak de første -800'ene. Jeg har imidlertid en følelse at forfatteren ikke er helt på stødig grunn når det gjelder flytyper. Savnet også 'skryteting' som innføringen av wifi og Sky samt forholdet til Røros og handlingagenter generelt. Mye som kunne vært skrevet om dette også. Og sikkert annet også. Men det er jo begrenset hva det er plass til på 250 sider ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,638
|
![]()
Utifra erfaring med tilsyn i et annet land er det ikke nødvendigvis slik at alle har like stor kompetanse og har full komntrol på regelverket. Sålenge de ser stempel og underskrift av en examiner og alle kryss er satt i riktig boks utsteder de rettigheter og sertifikater uten å stille videre spørsmål.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Posts: 131
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() Quote:
Last edited by RWY 24; 12-08-2012 at 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() Quote:
Poenget mitt er at tilsyn, på de etterhvert mange ulike områdene jeg kjenner, utøves på en annen måte enn det som var beskrevet i den posten jeg svarte på. Det er ikke tilfeldig at det er mye likt mht. "kultur", da tilsynene er statlige, og det, når det gjelder utvikling av tilsynsmetoder, foregår koordinering, samarbeid og erfaringsutveksling. Jeg ville synes det var merkelig om norsk LT gjorde ting så mye annerledes, men jeg vet jo ikke. Last edited by RWY 24; 12-08-2012 at 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Quote:
Last edited by TOS; 12-08-2012 at 11:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
|
![]()
Synes du legger fram noe er langt fra fakta.Temlig sikker på at de fleste ansatte i NAS ikke har den oppfatningen av herr Kjos. At han er tøff ja, men ikke hensynsløs..
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,638
|
![]() Quote:
Ang. DAT ble det vel virkelig tatt fatt i sakene etter at Widerøe begynte å komme på banen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Last edited by TOS; 12-08-2012 at 20:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
Noe sier meg at det var en advokat som fant opp konseptet "bedre å be om tilgivelse, enn tillatelse.." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Bare for å påpeke det åpenbare, så er det ikke slik at snarveier alltid innebærer ulovligheter (selv om disse kanskje går på tvers av "moralen" som noen mener man bør følge). Last edited by TOS; 13-08-2012 at 01:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Jeg vet bare at jeg ikke aner hva som er korrekt. Last edited by TOS; 13-08-2012 at 01:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
Uansett er jeg ganske sikker på at vi snart får se at praksisen til både DY og FR med innleie piloter snart blir slått ned på som ulovlig skattemessig... Det har vel aldri vært lov å ha ansatte som jobber i Norge på norsk registrerte fartøy som man ikke betaler arbeidsgiver avgift for?? Men dette vet vel en advokat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Boken "Charterhistoria" nu ute | HansJ | Flyhistorisk forum | 3 | 08-11-2008 17:22 |