![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I Norge är det också svårt att betala med utländska kreditkort.
Ett flertal butiker och resturanger tar bara emot norska VISA/Mastercard. Mitt svenska NORDEA VISA kort var inte lätt att använda under mitt senaste besök i BGO. Tom för att handla på McDonalds tvingades jag betala med cash pga av att endast norska kreditkort accepterades. I Sverige tar de flesta affärer VISA och Mastercard. De senaste 3 åren har även affärer som accepterar American Express ökat en hel del. Det går lika bra att betala med utländska som svenska kreditkort. Kreditkortavgifter är förbjudet här. Undantaget är norska kredit/betalkort som inte fungerar i butiker i Sverige som har avtal med Svenska Spel. Orsaken är en norsk lag som förbjuder norrmän att använda betalkort för spel på internationella spelföretag. Det är norska staten som stoppar från norrmänn att använda kredit/betalkort i dessa affärer. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/no...ge_5013437.svd Last edited by L-1011; 01-08-2012 at 00:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
På rak arm kan jag komma på följande ställen i Bergen som inte tar kreditkort: McDonalds (ytterligare en anledning att inte äta på detta skitställe) Rimi på Gågaten Vinmonopolet Oliven Mat Finns en hel hög andra ställen som jag inte kommer på just nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Butikker som verken tar debet- eller kredittkort, dvs kun kontant betaling, er dog noe helt annet. Spiste på en litt luguber pizzasjappe i utkanten av Stockholm for noen uker siden, de aksepterte kun kontanter. Da finnes det definitivt grunn å være litt mer mistenksom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Mc Donald trodde jeg tok kredittkort nå, lenge var det vel policy at de kun tok kontanter mer eller mindre worldwide? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor lenge har DY tatt gebyr for bruk av kredittkort? | Isbamse | Flyforum | 183 | 13-01-2018 16:50 |
SAS innfører gebyr for betaling med kredittkort | Dag Viking | Flyforum | 286 | 01-11-2013 00:28 |
Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund) | FlyHi | Flyforum | 26 | 23-09-2010 13:55 |
Setevalg hos SAS vs DY (splittet fra pristest i Danmark) | SAS-Steward | Flyforum | 12 | 03-06-2010 08:45 |
SAS Danmark tar all inntjening på Norge - Danmark rutene | MartinL | Flyforum | 22 | 15-06-2006 13:50 |