![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Born to run
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er ogsaa ett problem. Jeg hopper elegant over Danmark dersom jeg ikke har business der siden det er alt for mye styr og gebyrer for non Dankort holdere. Come on, Danskene oensker at turister skal dra rundt paa en pengesekk med cash. Det er helt paa trynet og det verste landet jeg har besoekt de siste 5 aarene ifm betaling for folk som ikke har Dankort
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Menukort i USA: Steak $20 Beer $7 Regning: $27 + city, state and county tax $4 + tips $5.40 = $36.40 Menukort i Danmark: Steak kr 150 Øl kr 30 Regning: Kr 180 + AmEx-gebyr kr 4,32 = 184,32 Menukort i Norge: Steak kr 250 Øl kr 60 Regning: Kr 310 - hurra, det er gebyrfrit! Jeg har ikke noget Dankort, men har Mastercards udstedt i to forskellige europæiske lande, og et HSBC UnionPay-kort udstedt i Hong Kong. Jeg har ikke haft problemer med at benytte nogen af disse i Danmark. Men ja, jeg bliver pålagt et gebyr i de fleste butikker. Og uden at dette skal udvikle sig til en landskamp, så tænker jeg tilbage på den gang jeg blev meldt til politiet af en bank i Norge for pengesmugling, for at forsøge at veksle et beløb (over NOK25.000) fra Euro til NOK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nei, Danmark er rett og slett et U-land når det gjelder bruk av kredittkort for turister. Kan ikke skjønne hvorfor dette lager så mye problemer i Danmark, men ikke i andre sammenlignbare land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Som nævnt anerkender jeg at kreditkortgebyr i Danmark, hos flyselskaber og alle andre steder er irriterende og måske unødvendige. Men jeg genkender ikke det problem, at der skulle være problemer med at benytte udenlandske kort i DK. Chiplæsning er standard i Danmark, men også i mange andre lande. Amerikanske kreditkort er en generation bagud, og jeg har forstået at dette nogle gange er her problemet ligger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor lenge har DY tatt gebyr for bruk av kredittkort? | Isbamse | Flyforum | 183 | 13-01-2018 16:50 |
SAS innfører gebyr for betaling med kredittkort | Dag Viking | Flyforum | 286 | 01-11-2013 00:28 |
Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund) | FlyHi | Flyforum | 26 | 23-09-2010 13:55 |
Setevalg hos SAS vs DY (splittet fra pristest i Danmark) | SAS-Steward | Flyforum | 12 | 03-06-2010 08:45 |
SAS Danmark tar all inntjening på Norge - Danmark rutene | MartinL | Flyforum | 22 | 15-06-2006 13:50 |