![]() |
|
![]() |
#101 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Jeg tror Widerøe kommer med gebyr fordi de får beskjed fra Stockholm. Quote:
![]() |
![]() |
#102 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
EDIT: Og da vet jeg plutselig ikke om WF er like attraktivt som reisebyrå for meg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Ute på tur
|
![]()
Om vi holder oss til SAS og gebyrer her, så er det en annen tråd på KL og WIAS her:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=106604 -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
For dem som sammenligner med LCC'er som DY så er faktisk ikke det helt fair. Jeg har sett på dummy-booking med DY nå og AmEx gebyret er bare fast 40,-.
2,2% på den bookingen ville vært ca 120,-. Bestiller man nå en business t/r med SAS til USA for eksempel så vil gebyret fort bli 5-600,-.
![]() |
#106 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Det er jo andre som tar kredittkortgebyr, men er det andre som tar gebyr for bruk av sine egne cobrandede kredittkort?
Hos Norwegian er det for eksempel gratis.
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
In fact, en rekke av de som virkelig har noe å bidra med har hoppet av og har landet senior jobber i bedrifter med stor suksess. Jeg kjenner personlig Anders og mange flere. Alle de jeg kjenner som har forlatt, hadde jeg ansatt på sekundet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Flysitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Star Alliance only.
|
![]()
Men: Kan man betale med noe annet enn kredittkort da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja, debetkort, dvs. kort som trekkes rent fra konto uten å være kredittkort, i tillegg finnes pre-pay kredittkort. Nå er det jo usikkert hva det blir til her, men en del aksepterer "pre-pay kredittkort" som et debetkort gebyrmessig, og DY har jo som kjent løsning for debetkorthåndtering så SAS får (sikkert) til det samme hvis de vil.
![]() |
#112 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
Dette ble litt feil av SAS, spesielt når de driver med 0,- reklamer hele tiden.. Så det betyr at ved neste salg, vil en billett til New York til 3999,- koste 3999,- + 200-300kr? Hvis dette er tilfelle: kjipt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Newcomer
|
![]()
Det værste med dette er ikke at SAS innfører et gebyr eller noe. Et eller annet sted må pengene komme fra, men det jeg misliker er at vi stadig får et mer uoversiktelig bilett-marked der det er umulig å se hva det faktisk koster før man er igjennom hele prosessen.
Det bør være en regel fra f.eks forbrukermyndigheter som definerer hva som skal være inkludert i en pris og som de er pliktige til å bruke når de reklamerer, så kan vi igjen sammenlikne priser. For det er ingen tvil om at det er veldig "gunstig" for Norwegian å kunne reklamere med en pris for så å ta gebyrer i fleng etterpå. Folk er gjerne ikke mer langsiktige enn at de ser utelukkende på bilettprisen, for så å ikke ta så nøye på tierne i ettertid. Så ser SAS seg nødt til å følge etter både Norwegian og mange andre med det resultat at markedet blir vanskeligere for meg som forbruker. Så tipset til myndighetene må være å sette opp en standardisert person som skal ut og reise med X-antall kilo i kofferten og fast seteplass, fiks ferdig og betalt på den mest alminnelige måten (kredittkort), så slipper vi disse frustrasjonene og konkurransen får bedre kår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Og for setevalg er produktene veldig forskjellige. Norwegian tilbyr betalt reservasjon før innsjekking og gratis setevalg ved innsjekking, SAS tilbyr kun gratis setevalg ved innsjekking (med mindre man har gullkort eller flyr med enkelte ruter utenom Europa) og Ryanair tilbyr betalt for nødutgang, frontseter eller prioritert ombordstigning og ellers fri seating som man velger ved ombordstigning. Man kan altså velge sete gratis hos alle disse. Skal man regne med den prisen eller skulle man here regne med prisen av noe som ikke alle tilbyr?
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 29-07-2012 at 09:59. Reason: typo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
Har ingen prinsipielle problem med kredittkortavgift så lenge man tilbyr minst en gratis allment akseptert mulighet for å betale (=debetkort), men dette her passer ikke inn i SASs profil i det hele tatt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Valgfrie tilleggsoptions som bagasje, setevalg osv. mener jeg det er en selvfølge
at bør være valgfritt og ikke inkludert i prisen på økonomibilletter. Når det gjelder betalingsgebyr, fueltillegg, diverse offentlige avgifter etc ting man vannskelig kan komme unna bør disse være inkludert i prisen etter min mening. Tror SAS er på feil spor nå. De kan ikke vinne priskampen mot DY. W |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Quote:
Nå tolker jeg Spaceman Spiffs forslag slik at man kan reklamere med en pris, men også må oppgi en "standardpris" for sammenligningens skyld. Eks som taxiene (hvertfall i Sverige har) "jämförpris", som er en pakke med 10km/15min/påslag . (Man må ikke ta taxi 10 km selv om det oppgis en "jämförpris" som tilsvarer 10 km). Nå har også EU tenkt i de baner tidligere: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91049
![]() |
![]() |
#119 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Her kommer du inn pa problemet. SAS har en meget enkelt problem: De far ikke den pris fra kunden som de trenger a ha for a drive lönnsomt. Na kan man selvsagt öke prisen (via gebyrer), men dette vil bare före til lavere demand. SK sitt problem er produkt. Dette er for svak og for lik til LCC'ene og derfor er kundene ikke villige a betale en premium. Ergo ma man ikke innföre nye gebyrer men heller i bred stil forbedre produkt. Slik som SK driver na, er de konk innen 18 maneder.
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå har de ihvertfall fått forsiden på vg.no.
Og mener fortsatt at de vil være et gebyrfritt selskap.. Jaja |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor lenge har DY tatt gebyr for bruk av kredittkort? | Isbamse | Flyforum | 183 | 13-01-2018 16:50 |
SAS med nytt gebyr -Seteavgift | Dash | Reiseforum | 62 | 03-04-2014 11:22 |
Kredittkort og gebyr i Danmark (splittet fra SAS og kredittkortgebyr) | Tommy777 | Reiseforum | 27 | 02-08-2012 09:29 |
Doble SAS EuroBonus-poeng ved betaling med Diners Club | FlightDeck | Reiseforum | 3 | 03-11-2011 08:06 |
Air Baltic innfører gebyr for innsjekk | Isbamse | Flyforum | 6 | 06-11-2009 09:23 |