![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Latterlig påfunn. Absolutt latterlig. 4EXCELLENCE meg langt oppi...
SAS fremstår relativt lite konsekvente i sin kommunikasjon. Markedsføringen deres, der de påpeker forskjellene mot DY, fremstår som latterlig med den utviklingen de har nå. Men det blir vel fortsatt "gebyrfritt" ettersom dette er en "avgift". På samme måte som det er gratis setevalg (ettersom det ikke er mulig å kjøpe). Selv har jeg nettopp blitt nullskatteyter mot en lønnsavgift på 45%.
![]() |
#42 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er ikke vits i å skrive hva man tenker om dette gebyret fra SAS, det er skrevet nok ganger fra før.
Er mere spent på hva svaret fra SAS på Facebook vil bli. Begynner å bli en del som krever svar. Det må vel konsulteres fra høyere hold før de tør å svare. Håper de tar til fornuften og gjør co branda cc gebyrfrie. Men det er vel kanskje litt for mye å kreve? Og man kan nesten spekulere om at SAS faktisk har for mye penger, da de har blåst bort millioner på millioner med ubrukelig markedsføring i mange år nå. Hva tenker de med?
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er personlig enig med det du skriver. Det er ingenting som er gratis her i verden.... Det var jo betydelig motstand mot bankgebyrer i sin tid også, men man hører ikke så mye om at det er fælt at man betale ekstra for å betale en regning over skranken i dag.
Men det må være noe alvorlig galt i strategi- og markedsavdelingen(e) til SAS når de har kjørt kampanje om null i gebyr i evigheter og så innfører det brått og brutalt. Det virker jo direkte latterlig, og naturligvis en kjempegavepakke til DY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Greit nok at man viser gebyrer, men er det virkelig noen som tror at dette ikke har vært innbakt i prisen frem til nå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette må helt sikkert bero på en feil et sted.
SAS har jo tutet ørene våre fulle med at de er det gebyrfrie alternativet. Jeg venter på dementiet, det kommer helt sikkert. Man kan ikke kombinere både gamle fly og gebyrer, det aksepterer ikke engang skandinaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dere TP-ere anses ikke som kunder, men som melkekuer. De får jo bare en gitt sum av dere uansett, så det er om å gjøre produktet så ræv som mulig etter at dere har betalt regningen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
critical mind
|
![]()
Wow, the end is getting nearer for SK. Desperate aksjoner som viser at man ikke har tilstrekkelig nok cash-flow og revenue streams... Det er de förste symptomer av en ökonomisk nedgang som alrede begynner a vise seg tydelig i Eurosonen.
Jeg har mine tviler at SK vil lykke med dette strategi. Hvorfor i all verden skulle jeg betale SK bare fordi jeg önsker a betale med kreditt-kort. Haplös av en selsksap som seg selv definerer seg som kvalitaets-leverandör og gebyr-fritt. Avstanden til NAX blir stadig mindre og kan anses alrede idag som sa bred som en brev-merke...
![]() |
#50 |
Free Luigi
|
![]()
Kan noen vise meg en annonse hvor SAS sier de er gebyrfrie, for jeg har kun fått med meg de med 0kr for setevalg, baggasje og aviser (eller var det kaffe?).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Kommunikationen omkring negative henvendelser er SAS ikke interesseret i - og stikker som altid hovedet i busken mens positiv respons svare man gerne hurtigt og præcist på... Jeg er ikke overrasket...
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
fant denne da:
http://2.bp.blogspot.com/_9juQclNcXr...ebyrer_550.gif Last edited by meliiis; 27-07-2012 at 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Morsomt det intetsigende standardsvaret som kommer til alle kritiske kommenatarer ang dette på på FB siden til SAS. Tror SAS at folk er dumme?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når stormen nå kommer pga. dette gebyret, burde SAS ta steget helt ut og innføre gebyrer som veldig mange andre selskap har. Hvorfor skal SAS være snilleste gutt i klassen og dermed gå til grunne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS sier at "Avgiften vil variere etter landenes ulike bestemmelser". Altså er det noen (nordmenn) som må betale, mens andre (svensker) slipper unna. Er vel ikke helt rettferdig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan vet sas hvilke visa kort som er kreditt, og hvilke som er debit? Betaler de forskjellig gebyr for dem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kreditkortsavgifter är tillåtet enligt norsk lag. Vad är problemet?
Enligt svensk lag är kreditkortsavgifter förbjudna för svenska företag. SAS är ett svensk registrerat företag. Därför går det inte, då skulle SAS bryta mot svensk lag. Norwegian kan ta ut kreditkortavgifter i Sverige utan att bryta på lagen pga av att det inte är ett svenskt företag. Problemet är snarare att SAS konkurrenter DY, FR etc i Sverige kan ta ut kreditkortavgifter av sina kunder utan att bryta mot lagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor lenge har DY tatt gebyr for bruk av kredittkort? | Isbamse | Flyforum | 183 | 13-01-2018 16:50 |
SAS med nytt gebyr -Seteavgift | Dash | Reiseforum | 62 | 03-04-2014 11:22 |
Kredittkort og gebyr i Danmark (splittet fra SAS og kredittkortgebyr) | Tommy777 | Reiseforum | 27 | 02-08-2012 09:29 |
Doble SAS EuroBonus-poeng ved betaling med Diners Club | FlightDeck | Reiseforum | 3 | 03-11-2011 08:06 |
Air Baltic innfører gebyr for innsjekk | Isbamse | Flyforum | 6 | 06-11-2009 09:23 |