![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Idiotisk. Betyr dette at gebyret for å fornye et årskort i Skandinavia blir over 4500 kr da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Haaploest. Hva med aa bare oeke prisene litt isteden. Ekstra gebyrer irriterer alltid.
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Et smart trekk nå hadde vært fritak for de som har kombinert kort - det må da være både i SAS' og kortselskapenes interesse å forhandle frem en slik avtale. Hvordan lever kortselskapene med denne utviklingen? Deres produkt har blitt så dyrt at stadig færre selskaper vil inkludere kostnadene i sine totalpriser ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Synes 2,2% virker høyt. Et selskap på SAS' størrelse bør uten problemer klare å forhandle seg fram til en avtale med innløser i størrelsesorden 1-1,5%. Det virker som at de faktisk har tenkt å tjene på at folk betaler billettene med kredittkort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som andre sier, helt håpløst. Går mer og mer bort fra alle tingene jeg har likt med SAS tidligere kontra feks Norwegian, skikkelig gavepakke til de. Argumentene for å velge SAS fremover begynner å bli tynne. Norwegian her nyere og bedre flåte, flere fly med wifi, mindre forskjell i pris etc. Har alltid mislikt at selskaper skal ta betalt for å betale med kredittkort, uansett hvilken bransje. Ser selvsagt poenget med at de betaler selskapene for det her, men er uenig, dette burde ikke sas gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå har de nettopp skrudd opp startprisene på innenriks, også kommer denne.. Skjerpings SAS!!
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
At de skrur opp prisene er jo positivt, det er derimot ikke gebyr!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nja ikke motstander mot gebyrer vises for oss kjøpere...Et lite tankespill for dere, når dere er ute å handler en eller greie/reise/hotell og da med kredittkortdelen på kortet ditt og tror at nå sparte jeg noen kroner.I hver pris så styrer de store herunder Visa&MasterCard 2-5% av totalsummen, det er deres er gebyrer. Slik at alle priser alltid kalkuleres med det. Eks. når du er i Asia, kjøper en Ipad, flasher Mastercardet ditt....OK Sir...3% fee ok? Si du driver butikk, omsetter 100 millioner, så skal butikken uten kompensasjon/legge på prisen ta et en kostnad på 2 millioner? Heller ok å vise at det koster faktisk penger samt sikkerheten med et kredittkort hvis ting går feil..Men når man kjøper så er det ingen problemer å si at dette styres av debet delen av kortet, hvis man ønsker. Samt den som nevnte at man skulle finne seg en ny FCO på grunn av det, skulle like seg se deg forhandle med Visa/Mastercard......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det neste blir vel at de endrer navnet til SASyanair slik de stadig kopierer og ofte overgår Ryanair.
Regner med at "servicehonoraret" blir beholdt i tillegg til dette nye gebyret.
![]() |
#30 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er jo akkurat som forventet :-). Har ikke noe i mot at de tar seg ekstra betalt på denne måten. Jeg kjøper billett hos DY med debetkort og synes det er et litt rart argument at dette heller burde vært innbakt i prisen.
Argumentet med at kredittkort er tryggere enn debetkort klarer jeg ikke helt å ta innover meg. Risikoen for at de "lokale" selskapene skal gå konkurs er tross alt ikke så stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Skulle de gå i mot en dom i høyesterett eller melde seg ut av IATA?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nja, å stå på flyplassen med debetkortet i hendene, når man bare ser cancelled, hva gjør man da? Visa/Master ser bra ut ut da...selv om jeg må legge på 3 % ( dyrt) for å få meg et rom/ombooking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Var det ikke slik at SAS mente at det skulle være unødvendig for kundene å måtte ta frem kalkulatoren for å finne ut hva reisen koster...? Tar man folks generelle ferdigheter innen prosentregning med i vurderingen så er det nok et større behov for kalkulator her enn hos mange LCC'er...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Som vegardg antyder kan 2,2% neppe være den reelle prisen. Det er omtrent det en liten webshop som selger proteinpulver fra garasjen betaler:-) En aktør som SAS har helt andre betingelser. For norske kort betaler man faktisk samme kortavgift om det er et debit- eller kredittkort så rasjonalet med å innføre gebyr kun for kredittkort har jeg aldri forstått. I Sverige er det derimot forskjell i kortavgiften for lokale debitkort og kredittkort. Men som en annen påpekte lenger opp i posten så er det faktisk ikke lov å ta ut kortgebyr i Sverige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Newcomer
|
![]()
Ser meg enig med Kleppan her, man leker jo ikke butikk heller!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel da gidder jeg ikke å velge SAS noe mer. En helt tøvete ordning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da har jeg lagt inn forslag på mysasidea.flysas.net om at det skal forbli gebyrfritt å betale flyreiser med SAS med kredittkort. Kommer vel neppe gjennom sensuren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Är det inte bara för er i Norge att beställa via www.sas.se för att undvika kreditkortavgiften?
I Sverige är det somsagt förbjudet enligt lag för svenska företag att ta ut kreditkortavgifter både på internet och i affärer. Lagen omfattar samtliga kreditkort. SAS är registrerat som svenskt företag. Last edited by L-1011; 27-07-2012 at 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Selv om jeg synes det er dårlig av SAS vil det ikke berøre meg direkte da jwg uansett ikke bestiller gjennom deres egne sider, men bruker tredjepartssider, unntatt ved bonusreiser |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor lenge har DY tatt gebyr for bruk av kredittkort? | Isbamse | Flyforum | 183 | 13-01-2018 16:50 |
SAS med nytt gebyr -Seteavgift | Dash | Reiseforum | 62 | 03-04-2014 11:22 |
Kredittkort og gebyr i Danmark (splittet fra SAS og kredittkortgebyr) | Tommy777 | Reiseforum | 27 | 02-08-2012 09:29 |
Doble SAS EuroBonus-poeng ved betaling med Diners Club | FlightDeck | Reiseforum | 3 | 03-11-2011 08:06 |
Air Baltic innfører gebyr for innsjekk | Isbamse | Flyforum | 6 | 06-11-2009 09:23 |