![]() |
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2007
Posts: 59
|
![]()
Ikke så lenge siden Dag Falk Petersen stod i auditoriet på Røyken og tegnet noen fine sinuskurver for å vise at det ikke lønte seg å ha full bemanning/for mange folk, men litt underbemanning.
Var mye lurere og billigere å drive på den måten. Greit hvis du produserer spiker og kan ta igjen det tapte dagen etter... Værre når man ikke engang kan ha nok personell til å ta ut pålagt ferie osv. Lurer på hva Departementet ville sagt til en slik holdning ![]() Og som sagt før: på Kastrup (f.eks) har man ca50% mere bemanning enn man har på OsloAPP. De har alltid et overskudd(et par mann ekstra på hvert skift) av folk som skal ta seg av sykdom osv. På Røyken (og GM) har man "alltid" to mann for lite, da det lønner seg at dette dekkes på overtid (istedenfor å ha overbemanning/nok folk). Dette er ikke Ola Flygeleder sin feil. Han/hun er bare ansatt i et firma. Det er firmaet som bestemmer hvor mange det skal være. Ola velger ikke selv at han vil ha flere kollegaer - det gjør sjefen...tror det er mange som glemmer dette i en het debatt... |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Ferie- og sommerutfordringer på div flyplasser | SQ321 | Småprat | 7 | 03-08-2017 12:52 |
Flygeledermangel gir sommerproblemer | sail4fun | Flyforum | 16 | 26-03-2006 19:36 |
Hadde vi ikke flygeledermangel i Norge?? | CK | Flyforum | 11 | 09-11-2004 15:32 |