![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
Men tilgængeligheden er vist væsentlig større for A340, og dermed vel også en forholdsvis lavere markedspris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
-600, en slik konfigurasjon i en -300 hadde blitt håpløst med C i herringbone.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 238
|
![]()
Det interessante er jo at det er norwegian sine planer på langdistanse som har fått Sas til å vokne. Tipper hele Sas-organisasjonen nærmest er sulteforet på mangel på initiativ når det gjelder long haul. Får endelig håpe at de nå ikke legger ned andre ruter, som f eks Oslo - new York.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Er det DY sine planer som får SAS IC til å vokse ?
Om SAS IC ikke får mer jern så er vel dette ikke egentlig vekst men sessongtilpassninger med å flytte litt jern fra øst til vest i sommerhalvåret ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
For det andet, så tror jeg faktisk ikke tilpasning har noget med DY at gøre, men hænger meget mere sammen med at UA og DL har skåret ned på NYC fra Skandinavien og at konkurrencen til dele af Asien er blevet meget hårdere pga sandkasseselskaberne. Desuden er SFO en rute der har været i SAS planer i mange år.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
Men nå vet vi jo ikke hva som skjer med bangkok ennå.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Både LH, AF m.fl. enten har skåret ned på BKK eller overvejer at gøre det. Det gør de sikkert af samme årsager og ikke pga DY. DY er en stærk konkurrent på mange områder, men lige på dette område tror jeg faktisk ikke deres planer har så stor indflydelse på SK's beslutning. DY overvejer jo også NYC, hvor SAS får flere afgange. Antallet af konkurrenter på IC er stort og DY er en yderst lille del af det marked SAS konkurrerer om.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 238
|
![]()
Hvor mange dreamlinere er på vei inn i flåten til dy? 8 stk og de er garantert på vei mot 15 langdistansefly i løpet av 5år. Hvor settes disse flyene inn? Ikke på charterdestinasjoner langt unna med går rett inn på tradisjonelle ruter som bkk og new York. Kina er garantert på brettet, samt India og andre ruter i USA. Dy er bygget opp et omfattende freeder nettverk i Skandinavia. De er i posisjon til å bruke cph ut og der de ikke går hode mot hode mot sk, kommer til å starte ruter hvor sk burde vært. Det å argumentere for at dette ikke betyr noe for sk osv er samme tabbe man gjorde når man undervurderte dy i skandinavia.
15 fly gir en helt annen fleksibilitet og kostnadsbase. Sk burde vært der for lengst, da hadde kanskje dy vurdert annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
Men enig i at SAS må tilpasse seg konkurransen fra DY. Og jeg tror de posisjonerer seg nå med tanke på at DY kommer inn i IC-markedet fra Skandinavia. Noe annet hadde vært særedeles merkelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,151
|
![]()
Jeg synes det er teit at denne tråden blir atter en DY vs. SAS diskusjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
Og det er jo bra at SAS tilpasser seg konkurransen fra DY. Jeg hadde blitt mer bekymret vist ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
Uansett, spennende at SK prøver seg på SFO. Ruten må prøves om det skulle komme noen fine tilbud ![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
evig optimist
Join Date: Aug 2006
Location: Kolby gård
Posts: 1,551
|
![]()
Og fine tilbud er det ikke enda i allefall. Gjorde et søk på eco xtra i mai 13 for moro skyld, og kom opp med rundt 21000 spenn t/r. Og det var bare t/r cph. Kan jo ikke være den prisen de skal legge seg på??
__________________
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
[KVS Availability Tool 7.0.2/Diamond - Sabre: Fares/DotRes/US] Code:
OSL Oslo Metro / Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM] SFO San Francisco Intl CA US [KSFO] R/T 12 Apr 2013 | 27 Apr 2013 | All Carrier From To Fare Cur Fare Basis/TD --------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- ------------- SK OSL SFO 3750 NOK KLNOECO SK OSL SFO 4350 NOK WLNOECO SK OSL SFO 5100 NOK VLNOECO SK OSL SFO 6000 NOK QLNOECO SK OSL SFO 7400 NOK HLNOECO SK OSL SFO 9500 NOK MLNOECO SK OSL SFO 14900 NOK ENOECO SK OSL SFO 18000 NOK SNOXTRA SK OSL SFO 21990 NOK ZNOBIZ SK OSL SFO 22900 NOK YNOXTRA SK OSL SFO 28500 NOK JNOBIZ SK OSL SFO 36800 NOK DNOBIZ SK OSL SFO 47500 NOK CNOBIZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Ser at connections ikke kommer opp ved å søke på andre destinasjoner, som LAX og SEA på sas.no. Håper det blir mulig, da SFO er å foretrekke fremfor EWR eller terminalbytte på ORD.
Ellers bør det vel være meget dårlig nytt om SK ikke leier/kjøper inn mer materiell. Har hørt flere steder at det er veldig mange som benytter SK via BKK til andre destinasjoner i Asia. Vil tro SK skyter seg i foten med begge hender om en stenger ned BKK. Håpet mitt er at en endelig ved hjelp av DY og konkurrenters kraftige inntog i Skandinavia endelig skal ta grep og få IC flåten opp på konkurransedyktig og økonomisk forsvarlig nivå. SK burde vel hatt en flåte som lå nærmere 20-25 fly og ikke 13 som idag.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
At de legger ned BKK er ingen sorg, de kommer nok til å bruke codeshare på disse flygningene med partnere, er nok bedre butikk å fly til SFO med High Yield kunder, om ruta går bra, enn low Yield kunder til BKK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Veldig synd om de legger ned BKK. Når man bestiller med SAS - vil man reise med SAS, og ikke bare fly med dem til København.. også videre med SQ eller TG. Brukt SAS mange ganger til BKK - også videre til Australia/Asia med Thai - fungerer flott!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Med det nye spareprogrammet til SAS så er jeg spent på om SFO igjen ryker ut igjen. Det er jo ikke akkurat den ruta som har hatt flaks, man kan vel mer si den har hatt en forbannelse hengende over seg?!
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS San Francisco-rute | Someone | Flyforum | 12 | 17-10-2018 23:20 |
Fra Kristiansand til San Francisco med SAS | krs-per | TripReports | 9 | 01-05-2014 15:38 |
"Must see" på vei fra San Francisco til San Diego i bil | BårdK | Reiseforum | 16 | 17-11-2011 16:12 |
Leiebil San Francisco til San Diego | jcnorway | Reiseforum | 22 | 23-02-2011 23:06 |