![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
Om ARN-ORD går dårligt har jeg intet grundlag for at udtale mig om. Men ruten skiller sig lidt ud ved, at det er den eneste rute til USA, som ikke har enten CPH eller EWR i den ene ende.
Personligt tror jeg, uden andet grundlag end det, man kan læse på nettet, at skulle de ofre en rute, så er det BKK. Evt. gennem et joint venture med Thai om double daily med B777 til CPH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Location: On top of ESSA
Posts: 80
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Pressemelding ramla inn i postkassa nå:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Iflg Takeoff, så kunne det se ud til at der ikke skal flere fly ind, men de var åbenbart ikke kvikke nok til at spørge om hvilke ruter det går ud over:
"Ruten skal flyves med et af de 11 Airbusfly (330 og 340), som i forvejen er inde i et hårdt presset program. ”Åbningen er udtryk for en ny strategi for vores langruter med større fleksibilitet og tilpasningen af programmet efter sæsonen,” slutter han." http://www.takeoff.dk/news/23328
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
|
![]()
”Åbningen er udtryk for en ny strategi for vores langruter med større fleksibilitet og tilpasningen af programmet efter sæsonen,” slutter han.
Blir SFO bare en sommerrute? Blir spennende å se i så fall hva som kuttes, kanskje BKK som er nevnt tar sommerpause i lavsesongen i fremtiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Fantastiske nyheter, men hvor skal de få kapasiteten ifra? Sist de lanserte San Francisco hadde de en 343 under bestilling som de kansellerte, flåten er allerede tynt til bort imot max, og den begynner å bli gammel...
Noen flyshow i nærmeste fremtid hvor en kan forvente en pressemelding ifra SK og Airbus/Boeing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,928
|
![]()
Lukter lukking av BKK. Men det er ikke nødvendigvis så dumt. Konkurransen der er høy og økende, og etter hva jeg forstår er yielden lav selv om flyene er fulle. Så antar de da får TG til å ta hånd om BKK fra Scandinavia, selv om de per dags dato har kjipe avgangstider på utreisen, men får håpe på 2x daglige etterhvert. Og får de JVen med SQ oppe å går så bør Sørøst-Asia være OK dekket
Nedlegging av BKK frigjør vel også fort 1,5-2 maskiner, som de trenger her. SK901 er vel også en avgang man fort får mer seg endel transatlantiske misssed connections på også |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Merkelig vist SK 935/936 blir en sesong rute. Her må det vel være grunnlag for å reise hele året? Men sikkert noen reduserte avganger i løpet av vinteren.
SK 901/902 blir garantert en sesongrute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Lanseringen er slått opp i aftenposten i dag, og der er også Houston nevnt. Usikkert om det blir fra OSL eller SVG. Jeg tipper sjansene for å kapre kunder er best hvis den går OSL-SVG-IAH-OSL med normal transfer tilbake til norske byer f.eks. Bergen og Stavanger. Markedet og betalingsviljen er der, utfordringen er kanskje å finne et passende fl. Det går også en del dyr frakt på denne strekningen. Kanskje en BBJ2 hadde fungert? 20 i biz, 20 i extra og resten vanlig økonomi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
Og endnu mere OT, så check lige SonAir, som flyver en 747 på olieruten mellem Houston og Luanda: 10F/143C/36Y. Særdeles alternativ konfiguration! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Posts: 127
|
![]()
Da er det reklame for ruten på SAS sine sider:
http://www.sas.no/reise/San-Francisc...art_SFO_050712 |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 338
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Selv Thai har ofte været helt nede i 3700,- t/r og selv i det absolutte højsæsoner har vi de seneste par år set at priserne er betydeligt reduceret ift. tidligere. Med sandkasseselkabernes indtog og et stort udbud og ret lave priser med dem samt DY på vej med lavservice-koncept, så ser markedet noget anderledes ud nu end for bare få år siden. Det vil være vemodigt hvis SAS lukker BKK, men i mine øjne vil det helt klart være forståeligt - specielt med SQ joint venture på vej og hvis man kan lave codeshare med TG på CPH-BKK. Jeg mangler dog stadig en udmelding fra SAS om hvad de har tænkt sig at gøre. Indtil videre sælges alle ruter også efter 1. april 2013, så enten skal der ombookes en del pax eller flere fly ind i flåden. Krydser fingre for det sidste, men tror nok mest på det første.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 187
|
![]()
Og med den nye rute kan man håbe på at der kommer en knaldgodt EuroBonus-tilbud til San Francisco ligesom med Shanghai næste år. Det er i hvertfald godt nyt.
Og som andre skriver, så er der rigtig meget efterspørgsel på Thailand, men husk nu på at mange er turister, som ønsker at opleve landet. De går tit efter den lavere pris, som SAS har det svært med at tilbyde. Desuden bruger charter-selskaberne Thai Airways og deres egne fly til at flyve på BKK og HKT. Mon ikke det bedste vil være en joint-venture aftale med Thai? Eller generalt helt at droppe BKK, selvom det er lidt vemodigt? Også nu hvor Norwegian skal flyve BKK (Dog er det jo et helt andet segment). Last edited by ValdaIsaksson; 05-07-2012 at 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,052
|
![]()
Håper og på flere fly og ekspandering, at det er god nok økonomi i Bangkok-ruten til at den kan beholdes.
Uansett strålende at Sas satser på vestkysten igjen, og flott med en ledelse som våger å satse, og som forhåpentligvis får det til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
Då får se vilken av SAS övriga linjer som får stryka på foten för denna satsning. För någon expansion tycks inte bli av. Last edited by jikswoboB; 05-07-2012 at 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS San Francisco-rute | Someone | Flyforum | 12 | 17-10-2018 23:20 |
Fra Kristiansand til San Francisco med SAS | krs-per | TripReports | 9 | 01-05-2014 15:38 |
"Must see" på vei fra San Francisco til San Diego i bil | BårdK | Reiseforum | 16 | 17-11-2011 16:12 |
Leiebil San Francisco til San Diego | jcnorway | Reiseforum | 22 | 23-02-2011 23:06 |