![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
TRF – EDI med Ryanair
Det er ikke flust av tripreports fra FR her og siden jeg har min første tur med FR så føler jeg at det er påkrevd å komme med noen betraktninger om mine erfaringer med dette flyselskapet. Det er også greit med noen tripreports fra annet en first og biz også ![]() Det hele begynte en sen maidag. Et vennepar hadde bedt oss med på tur, og vi satt og kikket på billetter på ryanair.com og kom over noen billige billetter, en helg hvor vi kunne dra. Vi kastet oss på telefonen og ordnet barnevakt. Fire billetter Tur/Retur TRF – EDI ble bestilt til den nette sum av ca 1600kr for alle 4. Som førstegangsreisegutt med Ryanair må jeg si jeg er spent. Innsjekk ble gjort i god tid, 4 dager før avreise. Boardningkort ble printet ut. 22. Juni 2012 - Kl. 17:00 KRS – TRF Audi A4 Sete: 2A ![]() God plass til beina på plass 2A Etter en lang dag på jobb satt vi oss i bilen og kjørte mot Torp. Jeg satt meg godt til rette i sete 2A. Godt og behagelig sete. Serveringen var ikke noe å skryte av, vi stoppet på «Lyngrillen» på Brokelandsheia og bestilte den «velkjente» hotburgeren. Det viste seg å være en tørr hamburger med litt sweet chilisaus på siden. Jeg har nå hatt mitt første og siste stopp på lyngrillen. ![]() Hotburgeren ![]() Været var ingentin å skryte av
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
22. Juni 2012 – Kl. 22:50
TRF – EDI FR 7821 Flytype Boeing 737-800 Sete 12B ![]() Vi ankom flyplassen i god tid, og fikk avlevert baggasjen. Det var ingen kø i bag-dropen. Vi sjekket også at Kabinbagasjen passet i boksen til Ryanair. Den passet som fot i hose. Da var det bare å komme seg gjennom sikkerhetskontrollen og sette seg på Peppes for en liten pils. Det ble også tid til en liten rekogniseringstur på Tax-Free shoppen. Da vi visste at vi måtte kjappe oss når vi kom tilbake og skulle gjøre den obligatoriske Tax-Free handlingen. Boarding gikk greit, ingen store problemer. Bortsett fra litt køståing. Dette var min første tur med FR og det som slo meg var at flyvertinnene jobbet godt for lønna si. Det var salg av alt fra røykfrie sigaretter til skrapelodd. De solgte også drikke, men den hoppet jeg glatt over. Jeg tok meg heller en liten dupp. ![]() ![]() ![]() Med mine 176 hadde jeg ingen problemer med å få plassert beina greit. Men selv om jeg hadde grei nok plass tror jeg ikke at jeg ville ha satset på FR på noe særlig lengere turer. ![]() Rad 12 er dårlig på FR. Du får kun et halvt vindu. Det kom ingen trudelutt og jeg antar da at landingen ikke var på tiden. Passkontroll og baggasjehenting gikk veldig fint, og vi kom oss kjapt ut av flyplassen. Vi lurte en stund på å ta taxi til byen, men den køen var lengere enn et vondt år, og vi hadde sikkert stått i den køen enda. Så vi valgte da buss istedet. ![]() Airlink fraktet oss fra flyplassen til sentrum for den nette sum av £3,5 per person. En i reisefølge hadde kjøpt seg smartmap til sin Iphone og det viste seg å være gull verdt. Vi fulgte bare GPS prikken og gikk rett på hotellet. Vi endte da opp på et hotell som tydeligvis delte inngangsparti med en pub, og det viste seg at det var der alle innbyggerne i Edinburgh hadde samlet seg. Vi fikk en dørvakt til å brøyte vei frem til hotelldøren. Dørvakta var nok nærmere Gorilla enn menneske. Et par bilder av hotellet. Central Hotel i Edinburgh er ikke det fineste hotellet i byen, men det lå forholdsvis sentralt og passet turbudsjettet bra. Og det var rent. ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
25. Juni 2012 - Kl. 17:00
EDI – TRF FR 7822 Flytype Boeing 737-800 Sete 15A ![]() Vi valgte også Airlink på returen. £3,5 denne gangen også. Jeg så da at vi kunne ha spart £1 ved å bestilt tur/retur med en gang. Men det er ikke den kostnaden som tok livet av budsjettet. Da vi ankom flyplassen var det laaaang kø i FR sin bag drop. Køen gikk forholdsvis kjapt, samtidig som vi ble underholdt av noen andre reisende. De fløy med samme flyselskap, og samme fly som oss. Men de hadde glemt å lese reglene. Kofferten de ville sjekke inn må ha veid minst 25kg. Vi så de stod ved siden av køen og kledde på seg genser, etter genser etter genser. Jeg tror de endte opp på 10 gensere hver, et par bukser og skjørt. Vi hadde lest, forstått og fulgte reglene. Og i tillegg hadde vi en bagasjevekt så vi visste at vi var innafor. Vi gikk rett opp til gaten etter bagdropen, og der var det allerede lang kø. Så da var det bare å stille seg pent å pyntelig bakerst i den køen. Det er jo hyggelig å sitte sammen når man er fler som reiser sammen. I denne køen var det også fler som ikke hadde gjort hjemmeleksa si. De stod og pakket om, for å få alt ned i en håndbaggasje. I det vi gikk forbi hørte vi «Jeg skal aldri reise med Ryanair igjen». Så lenge man er klar over reglene og følger dem funker det, for min del, veldig bra å reise med Ryanair. ![]() Dette flyet tok oss fra Torp til Edinburg, men hjemover hadde vi City of Nykjøping Flyet var 99,9% fult. Jeg så et ledig sete fra der jeg satt. Jeg skrev tidligere at rad 12 var dårlig, rad 15 derimot. Den er bra. Her får du hele to vinduer. Det er den siste raden før nødutgangen. ![]() ![]() Serveringen ble en liten pepsi, og en stor kopp kaffe. Totalprisen ble £5, noe som ikke var så alt for galt. Pepsien smakte himmelsk da jeg var veldig tørst. Kaffen var ikke den beste jeg har smakt, men kaffe er kaffe, og kaffe er godt. ![]() Ryanair vet å dra inn penger der de kan. ![]() ![]() Fin utsikt ![]() På veien hjem var det også god plass til bena. ![]() ![]() ![]() Grenlandsbroa og Brevik Bro ![]() Et skyvelokk som plutselig ble skyvd tilbake. Konklusjon Dette var mitt første møte med Ryanair. Jeg gjorde jobben bra i forkant, og var klar over hvilke regler som gjaldt. En håndbagasje er en, og ikke to. 20Kg er 20kg, og ikke 25kg. Jeg synes det var veldig god valuta for pengene og kommer definitivt å reise med Ryanair igjen. I tillegg passet tidspunktene for denne reise veldig godt. Flyet til Edinburgh dro slik av vi kunne være på jobb på fredag og kjøre til Torp, og returen var slik at vi fikk litt tid i Edinburgh før vi måtte ut til flyplassen. ![]() Håper du fikk noe ut av å lese denne TR.
Canon EOS 450D m/Grep Canon 18mm-55mm f3,5-5,6 IS | Canon 55mm - 250mm f4-5,6 IS | Canon 50mm f1,8 II | Canon Speedlite 430 EX II http://www.flickr.com/photos/kaffekoppen/ Last edited by panerai; 28-06-2012 at 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott rapport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk for en grei rapport med FR.
Eneste jeg savnet var kanskje noen bilder fra reisemålet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Bra rapport som beskriver Ryanair på en fin måte! 1600 NOK for 4 personer T/R er nesten gratis.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Takk for hyggelige tilbakemeldinger alle sammen.
Canon EOS 450D m/Grep Canon 18mm-55mm f3,5-5,6 IS | Canon 55mm - 250mm f4-5,6 IS | Canon 50mm f1,8 II | Canon Speedlite 430 EX II http://www.flickr.com/photos/kaffekoppen/ Last edited by panerai; 28-06-2012 at 23:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flott å se her inne at det går an å kose seg på budsjett!
Velger selv å holde meg unna FR av politiske grunner, men det er meg. Folk står jo i kø for å jobbe for selskapet, så helt galt kan det jo ikke være... 400 spenn! Herregud, jeg kunne vært på reisefot ukentlig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for en fin FR-rapport. Savner etter hvert mer hverdagslige rapporter mellom all champagnen og oppgraderte hotellrom. Artig bilde av en trist burger! Alt i alt stemmer beskrivelsen av reisen overens med mitt inntrykk av FR, også besvergelsene på flyplassen! Imponerende belegg på returen. Tydelig at mange nordmenn liker Skottland. Etter en reise dit i mai gjør jeg også det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin rapport! En noektern og fin beskrivelse.
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Takk
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott rapport. Godt lesestoff og flotte bilder. Jeg tar gjerne en rapport til naar du drar paa tur igjen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg synes det er veldig morsomt å lese andres TR, derfor vil jeg også bidra når jeg er ute på tur. Så ny TR kommer fra neste tur også, selv om ingenting er planlagt.
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen bilder fra reisemålet (Edinburgh). Litt varierende kvalitet.
![]() En kirke ![]() En kirke til, men den var ikke i bruk som kirke ![]() Det er snart OL ![]() Stella er godt. ![]() Leiebilen vår ![]() ![]() Si Walter Scott Monument ![]() ![]() Ediinburgh Castle ![]() Mons Meg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Kjekt med Ryanair-rapporter her også, så kan man jo få et litt mer nyansert bilde enn VG presenterer hver gang noen vil ha ansiktet sitt i avisen.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med OSL-ABZ/AAL/CHQ/EDI + SVG-EDI fra S14 | MD90 | Flyforum | 34 | 03-02-2022 19:55 |
Helgetur | Scanflyer | Reiseforum | 8 | 08-05-2012 23:38 |
Widerøe med juleruter TRF-BOO og TRF-TOS | TCAS | Flyforum | 2 | 22-09-2009 21:23 |
Kort tur: TRF-CPH-TRF | jb1 | TripReports | 2 | 22-07-2009 09:22 |
BD på CPH-EDI? | Pedro | Flyforum | 1 | 27-10-2005 07:54 |