![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Last edited by FlightDeck; 10-04-2012 at 08:26. |
|
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
krølle da, har vi ikke to rævskalker og dritten kommer ut mellom disse?
#83 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser at SAS har skiftet coverbilde på Facebook, så man faktisk kan se hvordan en A330 ser ut når den er ren
Hva er forresten estimert levetid for flymaling? Og er det en eller to av A340 som fikk et nytt strøk i vinter? |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hehe, greier man å diskutere denne ren er man flink. Ellers betviler jeg ikke ett sekund på at SAS har tingene på stell teknisk sett, sånn sikkerhetsmessig
![]() ![]() OY-KBE Scandinavian Airlines - SAS Airbus A321-232
✈ Gamle fly bråker best ✈ Last edited by ENGM 911; 10-04-2012 at 13:46. |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
krølle, det kan jo hende at setet har en feil på ene siden, er skjervt og har ingen støtte den ene rumpeskalken - og dette var slik det var i de to tilfellene som jeg beskrev. Med andre ord et utslitt sete - enten er det rammen eller skumgummi/fjærer som har feilet.
#87 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
I følge Lufthansa sitt magasin så vasker de deres 747 hver 90. dag
|
![]() |
![]() |
#88 |
Flysitter
|
![]()
Bilde #2 her sier sitt http://forum.flyprat.no/showthread.p...471#post739471
|
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var på et foredrag med Charles Duncan (Vice president sales i UA) i fjor høst, han mente det var vesentlig å hele tiden holde flyene så rene som mulig pga drivstoff kostnader. Skitt kan bidra til å gjøre flyene mindre aerodynamiske.
|
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#92 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hvor bekymret man, rasjonelt eller irrasjonelt, blir av slike fly er kun ett av problemene her. Noe annet er hvor ubehagelig det kan være å fly. Jeg postet forrige sommer bilder jeg hadde tatt inni et fly og fikk masse pepper for det her.
Her var det et tykt lag med klebrig skitt etter hva som må ha vært årevis uten vask. Og om man ikke ser seg for hos SAS får man slikt på fingrene. Når også klaffbordet i tillegg til å være skranglete og oppskrapet har flere lag med tykke flekker så får i alle fall jeg problemer med å spise ombord på et slikt fly. Og å ha på seg hvite klær når man flyr SAS er jo en skikkelig bommert. Har ikke flydd lokale fly i India, men jeg ser for meg at det er dit man må dra for å finne lignende fly.
#93 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det har vært kommentert på tidligere at mangelfull vask primært ser ut til å være et problem i den danske delen (som har ansvar for Airbus). Spørsmålet er: hvordan er renholdet på svenskbaserte vs. danskbaserte MD80?
|
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Apropos så ble dette bildet av KBN trykket online i Aftenposten i går: http://www.aftenposten.no/okonomi/Ta...l#.T6U3Pe1JeR8
|
![]() |
![]() |
#95 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Og idéen bak illustrasjonen var altså skittent fly = billig fly?
#96 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Har fløyet via København en rekke ganger i det siste - og A340-maskinene tar seg faktisk veldig bra ut sammenliknet med A330.
|
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det som hadde vært interessant å gjøre var å spørre hva folk tenkte på da de så 10-15 forskjellige fly, skittene og rene, gamle og nye. Hva slags assosiasjoner får dem. Så får vi svar, en gang for alle om det er et issue for valg av selskap.
#98 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
FlightDeck
Re: Vask og service på SAS A330? Har fløyet via København en rekke ganger i det siste - og A340-maskinene tar seg faktisk veldig bra ut sammenliknet med A330. Er det så å forstå at 340 maskinene bare flyr på CPH. Men 330 deles med OSL og ARN? |
![]() |
![]() |
#99 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Noen som klarer komme opp med et bilde av et like skittent fly fra Ryanair?
![]()
#100 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens: Her trengs det både maling og vask? | Someone | Bilder & foto | 5 | 29-04-2010 16:03 |
trenger muligens en vask.. | rampen | Bilder & foto | 8 | 09-12-2007 01:19 |
SAS Bagasje-service ! | linium | Flyforum | 4 | 26-10-2007 12:27 |
SAS relanserer service | imm | Flyforum | 40 | 09-09-2007 04:12 |
Siden vi snakker om vask ... | LN-MOW | Flyforum | 5 | 06-05-2005 02:48 |