![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Last edited by FlightDeck; 10-04-2012 at 08:26. |
|
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
krølle da, har vi ikke to rævskalker og dritten kommer ut mellom disse?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,795
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,476
|
![]()
Ser at SAS har skiftet coverbilde på Facebook, så man faktisk kan se hvordan en A330 ser ut når den er ren
Hva er forresten estimert levetid for flymaling? Og er det en eller to av A340 som fikk et nytt strøk i vinter? |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Hehe, greier man å diskutere denne ren er man flink. Ellers betviler jeg ikke ett sekund på at SAS har tingene på stell teknisk sett, sånn sikkerhetsmessig
![]() ![]() OY-KBE Scandinavian Airlines - SAS Airbus A321-232
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ Last edited by ENGM 911; 10-04-2012 at 13:46. |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
krølle, det kan jo hende at setet har en feil på ene siden, er skjervt og har ingen støtte den ene rumpeskalken - og dette var slik det var i de to tilfellene som jeg beskrev. Med andre ord et utslitt sete - enten er det rammen eller skumgummi/fjærer som har feilet.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,476
|
![]()
I følge Lufthansa sitt magasin så vasker de deres 747 hver 90. dag
|
![]() |
![]() |
#88 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Bilde #2 her sier sitt http://forum.flyprat.no/showthread.p...471#post739471
|
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
|
![]()
Var på et foredrag med Charles Duncan (Vice president sales i UA) i fjor høst, han mente det var vesentlig å hele tiden holde flyene så rene som mulig pga drivstoff kostnader. Skitt kan bidra til å gjøre flyene mindre aerodynamiske.
|
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
#92 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Hvor bekymret man, rasjonelt eller irrasjonelt, blir av slike fly er kun ett av problemene her. Noe annet er hvor ubehagelig det kan være å fly. Jeg postet forrige sommer bilder jeg hadde tatt inni et fly og fikk masse pepper for det her.
Her var det et tykt lag med klebrig skitt etter hva som må ha vært årevis uten vask. Og om man ikke ser seg for hos SAS får man slikt på fingrene. Når også klaffbordet i tillegg til å være skranglete og oppskrapet har flere lag med tykke flekker så får i alle fall jeg problemer med å spise ombord på et slikt fly. Og å ha på seg hvite klær når man flyr SAS er jo en skikkelig bommert. Har ikke flydd lokale fly i India, men jeg ser for meg at det er dit man må dra for å finne lignende fly.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Det har vært kommentert på tidligere at mangelfull vask primært ser ut til å være et problem i den danske delen (som har ansvar for Airbus). Spørsmålet er: hvordan er renholdet på svenskbaserte vs. danskbaserte MD80?
|
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
|
![]()
Apropos så ble dette bildet av KBN trykket online i Aftenposten i går: http://www.aftenposten.no/okonomi/Ta...l#.T6U3Pe1JeR8
|
![]() |
![]() |
#95 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Og idéen bak illustrasjonen var altså skittent fly = billig fly?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Har fløyet via København en rekke ganger i det siste - og A340-maskinene tar seg faktisk veldig bra ut sammenliknet med A330.
|
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Det som hadde vært interessant å gjøre var å spørre hva folk tenkte på da de så 10-15 forskjellige fly, skittene og rene, gamle og nye. Hva slags assosiasjoner får dem. Så får vi svar, en gang for alle om det er et issue for valg av selskap.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2006
Location: Strømmen
Posts: 144
|
![]()
FlightDeck
Re: Vask og service på SAS A330? Har fløyet via København en rekke ganger i det siste - og A340-maskinene tar seg faktisk veldig bra ut sammenliknet med A330. Er det så å forstå at 340 maskinene bare flyr på CPH. Men 330 deles med OSL og ARN? |
![]() |
![]() |
#99 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Noen som klarer komme opp med et bilde av et like skittent fly fra Ryanair?
![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,527
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens: Her trengs det både maling og vask? | Someone | Bilder & foto | 5 | 29-04-2010 16:03 |
trenger muligens en vask.. | rampen | Bilder & foto | 8 | 09-12-2007 01:19 |
SAS Bagasje-service ! | linium | Flyforum | 4 | 26-10-2007 12:27 |
SAS relanserer service | imm | Flyforum | 40 | 09-09-2007 04:12 |
Siden vi snakker om vask ... | LN-MOW | Flyforum | 5 | 06-05-2005 02:48 |