Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 31-05-2012, 21:05   #11
TLS at OSL
Flyer

Default Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Og du reiser alltid med dyreste pris når du skal ut å fly, fordi du har råd til det? Vurderer ikke rabatterte billetter engang?

Også selskaper som ikke regnes i samme klasse som Ryanair har maksvekt på håndbagasje, så det er ikke noe som er særskilt for de. Og vi mener vel at regler egentlig er til for å holdes, gjør vi ikke? Hvor fort mener du at man bør kunne kjøre i, la oss si, en 30 sone?

Uansett hvor man er i køen når innsjekk stenger, så har man ikke rukket frem tidsnok. Det er smart å beregne litt ekstra tid til uforutsatte ting som kan oppstå før du har kommet deg gjennom innsjekk. Kjører du f.eks egen bil kan du oppleve en punktering, vansker med å finne parkeringsplass, heftet på tur til flyplass med kø på veiene. Videre at bagasje/håndbagasje må pakkes om, reisedokumenter som ikke er i orden, nok en gang kø for forskjellige gjøremål etc. Og du er aldri alene om å skulle reise.

Til slutt vil du kanskje forklare hvorfor man skal reise til Gardermoen dersom Torp er en flyplass som ligger nærmere dit du skal, eller reiser fra?

Vidar

P.S. Jeg forstår at du egentlig er frustrert.

D.S.
Joda, Vidar, jeg reiser selvfølgelig på billigste måte, men ALDRI med Ryanair! Skal jeg til Frankfurt, så betaler jeg heller noen kroner mer og flyr med et ordentlig flyselskap som flyr meg dit jeg skal, nemlig til Frankfurt.

Hvorfor skal jeg reise til Sandefjord når jeg bor i Oslo? Hvorfor kan de kalle Sandefjord for Oslo, Bergamo for Milano, o.s.v.? Vi "flyfreakere" vet om dette, men det er mange som overhodet ikke vet at lander 150 km utenefor den byen de tror de lander i, og så er det heller ikke mulig å komme seg inn til byen uten å måtte betale flere hundre kroner.
Iflg. MOL er det ingen selskaper i Ryanairs "klasse" (eller mangel på sådan), og takk for det.

Når det gjelder (over)vekt, så hadde dem jeg kjenner veiet bagasjen på forhånd, uten at noen hadde overvekt. Det er ingen hemmelighet at de som sjekker inn for Ryanair har jukset med vektene. Det stod i en av nettavisene for noen mndr. siden (jeg finner ikke linken nå). De jeg kjenner var ute i god tid og stod nesten helt først i køen, men måtte altså gå bakerst og kom ikke med flyet. Intet annet selskap ville oppført seg på den måten. De ville sett på vekten og akseptert at en bag veide 0,1 kg for mye og en annen 1 kg. "for lite".

Ingen skal få meg ombord i et fly fra Ryanair!
TLS at OSL is offline   Reply With Quote

Posting Rules