Quote:
Originally Posted by jager34
2. Vurderer man pris ift. nytte så er ikke en flyreise en flyreise om ikke den eneste nytten er at man kommer frem og selv om det kanskje er den eneste nytten for noen så er det ikke det på generell basis. Noen føler sikkert til og med at totalopplevelsen ved å fly RYR er større enn å fly NAS men som sagt må vi diskutere generelt og NAS har ihvertfall iflg hjemmesiden bla. forretningsstrategi som følger: å dra nytte av den sterke merkevaren.
|
Det blir litt merkelig at man har som utgangspunkt at kundene ikke selv vet best hva som er det produktet de ønsker å konsumere. Noen vil si at pris er eneste faktor, fordi de ikke ser forskjell på produktene som leveres. Jeg er ikke i en posisjon til å si at disse kundene ikke vet hva som er best for dem selv, og det er heller ingen andre enn de selv.
Jeg antar forøvrig at DY forsøker å utnytte merkevaren, men det betyr ikke at de kan hente ut en enhetspris som er like høy som SK eller nødvendigvis veldig mye over det FR henter ut. Jeg tror ikke verdien av den merkevaren skades veldig mye av dette på litt sikt.