Quote:
Originally Posted by kekker
Hva er det med Nordlys og DY om dagen??
Det kan jo få dette forumet til å blekne i forhold (satt veldig på spissen).
|
Ja, jeg skulle veldig gjerne vite grunnen til deres pågående hat mot DY. Jeg blir generelt skeptisk mot presse som kjører så hardt mot et selskap.
Quote:
For å ta det fra bøndenes side, som jeg jobber med daglig. Hadde det ikke vært for østeuropeere, som går på en time lønn som ALLE dere her inne hadde fnyst av, så hadde ikke vi hatt nevneverdig landbruk i Norge.
|
Det er en ganske stor forskjell. Jeg er fullstendig tilhenger av outsourcing av jobber. Flytt ut fabrikkarbeid, men behold kompetanse og styrke i Norge. Samtidig er det er aspekt at DY sin tilnærming effektivt fjerner karriereveier (for å rykke opp må du si opp og begynne på kontrakt) og det virker som de også prøver å fjerne den støtten og sikkerheten som en medarbeider forventer fra en Norsk arbeidsgiver (og når det er sagt mistenker jeg flere jordbærplukkere opplever det samme i Norge, og hadde jeg noen sinne oppdaget det hadde jeg holdt meg langt unna produkter fra den gården/leverandøren).
Quote:
Og til dere som nå beskylder meg for en slags form for dobbeltmoral, det er godt mulig. Men jeg mener å ha lest ved flere anledninger at noen av forumistene er på harrytur og er en smule pro SK. Greit for meg, jeg støtter norske bønder og er pro DY (intill en viss grad).
|
Og for min del støtter jeg norske bønder når de leverer gode produkter, og har ingen problemer med å betale mer for det. Dessverre er vi så lite villig til å betale for våre produkter og tjenester at man skviser leverandører (både fly og mat) til å produsere dårlige produkter på dårlige vilkår. Det ensidige fokuset på pris er en ekstrem utfordring, men jeg skal ikke påstå at du er dobbeltmoralsk før det er
grundig bevist at DY driver dumping.