![]() |
|
![]() |
#1 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
En meget god artikkel: http://www.nordlys.no/kronikk/article6015960.ece
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kloge ord
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Opprinnelig postet på Flyforum som flest leser, men henvist til "småprat" til tross for sakens alvor. Til forskjell fra "God morgen fra Forus" ol. som sikkert er mer på linje med kjerneverdiene her... Glem det, det er sikkert bare meg som er ny og ikke skjønner... God kveld!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nja, jeg finner deler av innlegget ganske provoserende.
Litt merkelig å kalle et leserinnlegg for "kronikk" - men det er kanskje vanlig i Nordlys? For øvrig ser det ut til at det er en Sp-politiker og en person med en inntekt som godt kan betale for både for norske landbruksprodukter og dyre flyreiser... Jeg vil tro at han forbruker og forurenser langt mer enn snittet av den vanlige reisende. Hvorfor rakke ned på andres forbruk da? Det hans skriver om at man først våkner når egen bransje er truet framstår som noe dobbeltmoralsk - for det er jo nettopp det han selv gjør - snakke for seg selv. Det hadde stått mer respekt av innlegget om han skrev om norske lastebil- eller bussjåfører som blir skviset ut - og det i Norge. Personlig har jeg nær ved blitt rammet av at deler av jobben jeg har gjort har blitt satt ut til studenter i Baltikum - uten at jeg av den grunn har gjort annet enn å konstatere at det er en del av internasjonaliseringen - men så har jeg heller aldri vært Sp-medlem. ![]() Generelt så er jo det selvsagt en fordel at nordmenn jobber på norske kontrakter og under norske forhold, men det er jo enn så lenge ikke snakk om at innenriks personell skal byttes ut i Norwegian eller andre selskaper, så vidt jeg har fått med meg. Og hva han mener om "harrykultur" skjønner jeg ikke så mye av... Last edited by AirbusTrond; 18-04-2012 at 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå er vel Steensvåg SP-politiker i tillegg til å være pilot, og man kjenner jo igjen en del av SPs politiske kampsaker innimellom i dette innlegget.
![]() Last edited by TOS; 18-04-2012 at 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Onkel reisende kekker
|
![]()
For å sitere Viggo S, som igjen siterer Arnulf Øverland.
Quote:
Det kan jo få dette forumet til å blekne i forhold (satt veldig på spissen). Han har forsåvidt et poeng, men om det er slik at DY har tenkt å ekspandere og ikke minst tjene penger for sine aksjonærer, så er det norske kostnadsnivået tilnærmet umulig å leve med. Vi er et av de dyreste landene i verden å ansette folk i og da er det godt gjort å drive lavprisselskap. For å ta det fra bøndenes side, som jeg jobber med daglig. Hadde det ikke vært for østeuropeere, som går på en time lønn som ALLE dere her inne hadde fnyst av, så hadde ikke vi hatt nevneverdig landbruk i Norge. Eller det hadde i allefall sett meget annerledes ut. Mat er noe av dèt det er minst betalingsvilje for i samfunnet, i allefall når man står i køa på Rimi en mandag. Mens tvert vi skal ha pølse på Statoil er kilosprisen på pølsa helt uinteressant. Vi lever i Europa, med et mer eller mindre åpent marked, det må vi leve med, både flyvere i SAS og norske bønder. Bøndene er, heldigvis, beskyttet av en tollbarriære, men lufta er som kjent for alle og det gjør det ikke så lett å konkurere med DY og enda værre FR. Nå har jeg gitt opp å lese tråden om streikekrangel og anna morro i DY, men jeg tror det er farlig å anngripe DY for hardt. Det er KLINKENDE klart at alle lover og regler skal følges, med tanke på sikkerhet, opplæring "kjøre og hviletid" med mer. Men globaliseringen er kommet for å bli. Og til dere som nå beskylder meg for en slags form for dobbeltmoral, det er godt mulig. Men jeg mener å ha lest ved flere anledninger at noen av forumistene er på harrytur og er en smule pro SK. Greit for meg, jeg støtter norske bønder og er pro DY (intill en viss grad). Om dere ikke vil støtte norske bønder med 10 % av inntekten din, men heller svenske bønder så er det greit nok. Men da kan ikke dere forvente at alle bønder flyr SK. ![]()
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 20-04-2012 at 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvorfor tolker du dette som et hat mot DY? Majoriteten av DY består jo av de ansatte, som det jo nettopp er de som Nordlys støtter. At ei tradisjonell Arbeiderpartiavis som Nordlys støtter de ansattes kamp for rettigheter kan vel neppe komme som en overraskelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Den dagen det er grundig bevist, så skal du få lov til å kalle meg dobbeltmoralsk, faktisk litt før den dagen også!
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Fordi Nordlys - som eneste avis - kjører denne saken dag etter dag, mens annen presse har en liten artikkel I ny og ne (som forsvinner raskt fra forsiden). Greit å holde fokus på saken for all del, men jeg er forundret over Nordlys sitt volum av saker, og da blir jeg alltid skeptisk for hva faktisk motivasjon er. Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
At ikke sakene forsvinner i andre nyheter om hva Nicki Minaj hadde på seg til en fest i Los Angeles, eller at Anders Behring Breivik klødde seg i hodet og dette tilsier han kanskje egentlig er en gorilla - det får være opp til en og en hver å vurdere som et kvalitetsstempel eller ikke ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Om det er en arbeideravis eller ikke, etter å ha lest dagens utgave syns jeg de bør ta seg en pustepause noen dager. Å angripe en av bautaene i norsk industri, nemlig lærlingeordningen, tjener ingen sin sak, selv om en å annen av de som deltar i ordningen hos DY er "voksen."
Men de holder vel på videre. Etter de fikk ny redaktør har de mistet gnisten de har brukt å ha.
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nordlys | Toby91 | Bilder & foto | 3 | 12-03-2011 16:13 |
Luftige planer om ny stor flyplass i syd Sverige | MartinL | Flyforum | 4 | 18-03-2010 12:11 |
Litt flere luftige bilder... | Turtle | Bilder & foto | 8 | 12-09-2009 20:50 |
Luftige luftfarts-planer | storg | Flyforum | 1 | 03-07-2008 14:18 |