![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Sist gang jeg saa en slik situasjon, var en stor gruppe som ikke rakk en flight til NYC grunnet connection paa ARN i oktober og SAS booket dem om via CPH og FRA med LH. Alle pax kom seg til NYC samme dag, ingen maatte vente til dagen etter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10070128
Quote:
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,785
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,912
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Men, dette var jo en digresjon for å svare Tommy. ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]()
Jeg synes det blir lite relevant å diskutere enkelthendelser. Uansett hva det gjelder finnes alltid unntak.
Spørsmålet er mer hva normen er? Jeg vil hevde at det i hovedsak er større sjanse for en god løsning i et nettverksselskap om det oppstår problemer. Frekvensene er høyere og selskapet/selskapene har en mulighet til booke om til andre selskap, selv om man ikke alltid gjør det. Jeg mener at nettverksselskapene generelt strekker seg lengre for å løse problemer for kundene enn det LCC gjør. Jeg er imidlertid relativt inhabil ettersom jeg flyr i et nettverksselskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]()
Det virker noe unaturlig, om enn kanskje ikke overraskende, at SAS eller andre selskaper dras inn i en form for skittkastingkonkurranse all den tid det er DY som ønskes kalt inn til Storting/Dept. for å forklare deres passasjerers mangel på rettigheter og frustrasjon de siste dagene.
Forsvarsmekanismer er en menneskelig egenskap som i følge Freud eksisterer for å regulere psykisk angst ved en persons konflikt med omverdenen slik at ego kan holdes intakt. Med andre ord, de er der for å unngå at man taper ansikt. En av de såkalt primitive forvarsmekanismene (primitiv betyr at de ikke virker særlig vel over tid) i menneskepsyket heter projeksjon. Projeksjon betyr at man overfører forhold, tanker, idealer fra seg selv over til andre. "Det er ikke vi som har problemer, konkurrenten er mye værre." En annen av de primitive forsvarsmekanismene heter "acting out". Denne innebærer at man bruker ekstreme kommunikasjonsformer for å dekke over egne mindreverdighetskomplekser eller bekymringer. For eksempel å skrike høylytt i stedet for å ytre et mindre misbehag. Mere modne eksempler på denne kan være en O´Leary som blir tatt bilde av med en DY-maskin mellom beina når han blir spurt om DY på Rygge eller Torp. (husker ikke.) Eller en Skånvik som svarer slik angående WF sin markedsføringskampanje: "Det er jo typisk SAS-konsernet hvor jo Widerøe inngår å dumpe prisene til nivåer de ikke har råd til før de løper til staten når kassa er tom." There, carry on ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,912
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
DY er ikke kalt inn til verken Stortinget eller departementet - det eneste som har vært omtalt er at en som har kastet seg over tabolidoppslagene til VG (representanten Hofstad Helleland) har "tatt til orde for det". Har ikek sett noen formell innkallelse. De retter seg nå etter Forbrukerrådet og gir erstatning til de som har tapt penger. Passasjerene får dermed det de ønsker. Men det var kanskje ikke det som var det viktigste her. Til dine psykologiske analyser så kan man jo se at noen de mest aktive i tråden vanligvis er selverklærte "flyr bare SAS-mennesker" ![]() Last edited by AirbusTrond; 09-03-2012 at 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]() Quote:
![]() Dersom nettverksselskapene selv visker ut forkjellene, og fordelene de har, i.f.t. LCC så gjør de det ikke akkurat lettere for seg selv i konkurransen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2009
Location: Mosjøen
Posts: 220
|
![]() Quote:
Lovverket er jo der så ved evt. rettslige grep sliter de, med kanskje noen mener det er verdt forsøket Det gir jo unektelig økonomiske besparelser i ganske store summer gjennom et år. Bare en tanke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Låt oss försöka hålla den här tråden till att handla om just DY.
Hur SAS, Lufthansa etc hjälper sina kunder kan vi väl öppna en ny tråd om istället? Risken finns ju att moderatorn stänger denna tråd om den spårar ur till SAS VS DY |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Last edited by TOS; 09-03-2012 at 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]() Quote:
Det gjelder bare at det ikke sporer helt av. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2007
Posts: 41
|
![]() Quote:
Og Avinor sine systemer er laget slik at om en kansellering gjøres tidligere enn 6 døgn før avgang så registreres ikke avgangen som kansellert. Så antallet kanselleringer som vises i statistikken til Avinor er noe missvisende sånn sett. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
Vi har tre forskjellige typer løgn; løgn, forbannet løgn og så statistikk ![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Nå har jo også DY kansellert avganger fra andre destinasjoner, men de regnes kanskje ikke med i regnestykket???
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
For mye motvind, så vi tar ikke med bagasje | Discus | Småprat | 2 | 05-01-2016 18:53 |
Flyene på OSL tar ikke juleferie | findus | Bilder & foto | 14 | 27-12-2010 22:54 |
Fly som ikke tar opp landingshjulene. | Furahini | Flyteknisk forum | 18 | 31-08-2010 18:23 |
easyJet tar passasjerenes sikkerhet på alvor - SKANDALE! | CK | Flyforum | 8 | 28-10-2008 09:35 |
Norwegian økte gebyrene uten å si det høyt til kundene. | LN-RRA | Flyforum | 20 | 09-05-2008 19:26 |