![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
Men dette gjør jo alltid disse evinnelige diskusjonene litt livligere ![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Nå er komiske Ali tilbake igjen. Gikk på en skikkelig blemme der med å ikke ha fått med meg bilder og heller ikke lest artikkelen. Det var egentlig to grunner til at jeg gikk ut så bastant - en - jeg hadde i går kveld oppdatert regnearket for punktlighet og regularitet som har basis i hva Avinor rapporterer landet rundt og - to - sjekk om at det hadde vært noen sprell i løpet av idag. Ingen endringer og heller ikke noe alarmerende.
Nok om grunnlaget som var så tynt - og da kommer man skjevt ut. Forhåpentligvis kan dere tilgi komiske Ali-taktene fra undertegnede. Når nå har sett gjennom det så er det ingen tvil at Norwegian har driti på draget i denne enkeltsaken. Her er det mye bom i forhold til varsling og ___ og ____ og da er det bare for Norwegian å gjøre det godt igjen overfor damen fra Tromsø og andre som skulle til EDI den søndagen. Jeg synes også kanskje OSL bør gå inn i sine tall for å finne ut hvorfor de IKKE hadde rapportert den kanselleringen og hvordan de kan unngå dette igjen. Forhåpentligvis vil de prøve å beholde nivået over FlightStats?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Må si at jeg ikke er stø på dette i det hele tatt. Etter hva jeg skjønner så forholder ikke DY seg til forordning 261 http://www.nholuftfart.no/article169.html Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Hvis så er tilfellet så er det flere herværende skandinaviske selskaper som bryter med forordningen, men vi får kanskje en juridisk betenkning om dette fra noen av juristene...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
IATA-medlemskap er mindre viktig enn selskapets policy. Et IATA-selskap har litt andre muligheter, men ingen plikt til å booke om på andre selskaper. Et selskap som ikke er IATA-medlem har også mulighet til å kjøpe billetter for kundene sine hos IATA-selskaper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det stemmer helt, det, Gustav. Jeg antar at statuskundene ivaretas, så for disse så oppleves denne problemstillingen kanskje ikke. Selv har jeg vært "utsatt" for det ved 2-3 anledninger i løpet av de siste 1-2 årene (og jeg flyr ikke så mye, så dette er en veldig stor andel av irr-situasjonen jeg har vært borte i).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,533
|
![]()
Det er egentlig ikke det som det går på .. Man trenger ikke å være iata-medlem for å inngå interlineavtaler, men for å bruke IATA's Clearing House for avregning. Flere og flere selskaper velger å gå utenom dette for å slippe kostnaden - de fakturerer hverandre direkte isteden.
Men - det kreves likevel en avtale mellom selskapene før man kan gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() Quote:
Skal man tolke første mulige forbindelse, så må det være første fly evnt via div steder for å komme hjem. Noe ansvar må vel tross alt DY ta på sin kappe.
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Jag har vid flera tillfällen blivit ombokade från SAS till Thai Airways, Lufthansa & Continental under 2008-2011, det har inte varit något "tjafs"alls utan sköts mkt bra.
Mardrömmen måste vara när DY canellerar interkont flighter OM de vägrar boka om pax till andra flygbolag. DY pax kan ju bli sittande i flera veckor i ex NYC innan DY har tillräckligt många lediga stolar att flyga hem 300 totalt pax. Last edited by L-1011; 08-03-2012 at 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Eller så gjør de som de har gjort nå og leier inn en annen operatør til å hente folk hjem...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Skal bli artig å høre Kjos dra seg unna dette når han skal på teppet hos Familie- og kulturkomiteen. Lurer på om gliset fortsatt går fra øre til øre da også....
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Lurker
Join Date: Oct 2010
Posts: 664
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Hva med resta ferien, hotell, leiebil evnt vidre flyforbindelser? Hvem dekker det når forsikringa sier nei?
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Lurker
Join Date: Oct 2010
Posts: 664
|
![]()
Ser jeg misforsto TOS litt her. Nei, det er et godt spørsmål...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]() Quote:
Tror nok dette i all hovedsak er en helhetsvurdering på kundens ulempe opp mot SAS sin kostnad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,533
|
![]() Quote:
OK, kanskje litt pirk, men likevel .. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Last edited by TOS; 09-03-2012 at 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Last edited by TOS; 09-03-2012 at 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
For mye motvind, så vi tar ikke med bagasje | Discus | Småprat | 2 | 05-01-2016 18:53 |
Flyene på OSL tar ikke juleferie | findus | Bilder & foto | 14 | 27-12-2010 22:54 |
Fly som ikke tar opp landingshjulene. | Furahini | Flyteknisk forum | 18 | 31-08-2010 18:23 |
easyJet tar passasjerenes sikkerhet på alvor - SKANDALE! | CK | Flyforum | 8 | 28-10-2008 09:35 |
Norwegian økte gebyrene uten å si det høyt til kundene. | LN-RRA | Flyforum | 20 | 09-05-2008 19:26 |