![]() |
|
![]() |
#21 | |
Flysitter
|
![]()
Respons ifra DY Facebook nå
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror nok dere igjen må lese hva jeg skriver - ingen kanselleringer til nå i mars på DY1354. I følge Avinor igjen så har det ikke vært noen kanselleringer på TOS til nå i mars heller.
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, Norwegian bekreftet ikke at DY1354 var innstillt. Svaret fra dem var bare en generell kommentar som vår journalist i VG har satt sammen slik at det virker som det. Dette sa Norwegian:
Quote:
![]() |
![]() |
#24 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvor er Ali ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Flyklapper
|
![]()
Denne ble for drøy, selv for ham ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Godt å se litt trøbbel i paradiset
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Star Alliance only.
|
![]()
Ja, endelig noen som skjønner at DY ikke tar oss på alvor.
Neida, de er et bra flyselskap - ikke personlig min favoritt. Men kundene må de ta på alvor - synes dette er dårlig av Kjos og co. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Front section flyer
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
I følge NRK er Kjos innkalt til et departement (husker ikke hvilket) for å forklare seg om hvorfor de ikke ivaretar pax sine rettigheter. Ble sagt på nyhetene på P1 kl 1630.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Løgn, forbannet løgn og statistikk... Men gøy å se at de svetter litt i media ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Der er kun DY at skylde på, at de ikke har nok ansatte til at dække produktionen og leve op til det de har lovet kunderne. Der er intet ekstraordinært i dette. De har længe kendt til at det har været nødvendigt at ansatte skal producere på fridage. At de ikke ombooker til andre selskaber og dækker folks udgifter samt giver erstatning omgående er under al kritik. Når man har lavet så stor en fejl må man rydde op efter sig selv.
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det er aldri gunstig hverken for passasjerer eller selskap når kanselleringer skjer, men som vi vet, er det dessverre uungåelig noen ganger. Fredrik Propell: Det kunne være interessant å høre deg utdype dette argumentet litt dypere: Løgn, forbannet løgn og statistikk... slik at vi kan skjønne hva du mener med det?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Poenget mit med "løgn, forbannet løgn og statistikk" er såre enkelt. Er du kreativ nok kan selv det verste bli til noe positivt. Hvorfor er f eks SK bedre når DY påstår noe annet (punktlighet) og verse visa. Men igjen dette er morsomt å følge med på, bare synd det går ut over de dugnadbelastede ansatte som har en dyster fremtid i selskapet, om man skal tolke Mr. Kjos rett.
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er vel en kjennsgjerning at alle selskaper må kansellere flighter fra tid til annen, og at dette ikke er fint for noen parter. Med ferier og slikt så er det vel ofte vanskelig å booke om til andre, selv om man i teorien gjør det i andre selskaper (og mange har nok opplevd at ombooking til andre selskaper ikke alltid gjøres i praksis, selv om det nok ikke er en tvil om at dette i større grad gjøres av selskaper som SAS enn hva tilfellet er for DY - men her viser vel f.eks. DY at de hyrer inn andre selskaper til å avhjelpe situasjonen, og dette er selvsagt et alternativ til å booke om til andre selskaper).
Forutsigbarheten synes vel kanskje å være i forhold til skadefryden som utvises. Den går nok begge veier, men er like lite produktiv hver gang. Dette skjer med alle selskaper. Når man så synes at det er morsomt at det går varmt hos DY så blir jeg litt oppgitt. Last edited by TOS; 08-03-2012 at 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg blir imidlertid gal av at 1. Nå har plutselig media bestemt seg for at DY er i full oppløsning, og fokuserer plutselig veldig på noe som har vært situasjonen lenge. Om kort tid kommer nok de overdrevne positive SAS-sakene for å nyansere bildet totalt 2. En del personer (både her og utenfor i den virkelige verden) viser glede over situasjonen. Jeg for min del liker ikke DY sitt produkt, og reiser dermed nær sagt aldri med det selskapet. Jeg liker heller ikke personalpolitikken deres, og dette veier godt inn på mitt valg av selskap. Til tross for dette blir DY urettferdig behandlet her, og det blir utrolig hyklerisk å le av DY nå når SAS har hatt sin andel av problemer gjennom årene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg liker ikke skadefryden heller - det skyldes vel at jeg er langt større DY kunde enn SAS kunde - og fra et DY kunde perspektiv er jeg litt oppgitt over svarene som kommer fra DY, det blir litt vel mye Hallejuja faktor - synes at DY ville tjene stort på å ta en litt mere ydmyk tone når de for engang skyld vasser rundt i salaten. Og en skal vel si hyrer inn et annet selskap ? Blir også oppgitt over utsagn som "dette er bare mellom OSL - BGO. OSL - SVG og OSL - TRD" vi kan kan faktisk lese og lytte
![]() |
#40 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Poenget i denne saken er jo ikke hvem som er best paa kanselleringer. Jeg synes 99%++ er en meget respektabel regularitet for begge selskaper.
Poenget er hva som skjer naar man havner i situasjoner der flyet blir kansellert. Dersom man er booket med Norwegian, blir man booket om til en annen Norwegian flight, gjerne dagesvis senere automatisk og ringern man, blir man tilbydt pengene tilbake. Dersom disse kundene har reist med SAS, hadde man blitt booket om til andre selskaper. Tror det er det diverse ministere vil ha svar paa... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
For mye motvind, så vi tar ikke med bagasje | Discus | Småprat | 2 | 05-01-2016 18:53 |
Flyene på OSL tar ikke juleferie | findus | Bilder & foto | 14 | 27-12-2010 22:54 |
Fly som ikke tar opp landingshjulene. | Furahini | Flyteknisk forum | 18 | 31-08-2010 18:23 |
easyJet tar passasjerenes sikkerhet på alvor - SKANDALE! | CK | Flyforum | 8 | 28-10-2008 09:35 |
Norwegian økte gebyrene uten å si det høyt til kundene. | LN-RRA | Flyforum | 20 | 09-05-2008 19:26 |