![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det faktum att Norwegian inte är med i IATA får stora förljder de pax som valt DY när bolaget tvingas ställa in flyg.
DY bokar bara om till egna senare avgångar eller ger pengarna tillbaka. En klen tröst för den som betalt sitt hotel i Paris, London etc och får sin Weekend resa förstörd när nästa DY flyg går om 3 dagar. Förhoppningsvis tar drabbade pax lärdom av detta nästa gång de väljer flygbolag. Flertalet av DYs konkurrenter i OSL inklusive SAS är medlemmar i IATA. Tänk om detsamma händer igen när DY flyger ex till New York? DY vägrar boka om pax konkurrerande flygbolag och nästa DY flyg till OSL med lediga platser går om 5 dagar. För en familj kan det fort handla om minst 10 000NOK i extra hotel, matkostnader + förlorad arbetsinkomst i Norge Last edited by L-1011; 08-03-2012 at 11:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Å bestille billett hos Norwegian uten å ha reiseforsikring er litt bingopreget. At de har gebyr for betaling med kredittkort gjør sikkert at mange velger bort nettopp dette, og dermed mister reiseforsikringen de ellers ville hatt. Det koster å være gnien!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Norwegian er et topp selskap med flinke ansatte, men jeg booker konsekvent aldri reiser med DY til/fra destinasjoner der frekvensen er lavere enn en daglig avgang (bør helst ha flere daglige). Nå har jeg reiseforsikring og er sånn sett godt dekket, men jeg synes det er prinsipielt feil at jeg skal bruke min egen tid på å rydde opp i DYs eget rot.
Man kan jo bare glede seg til DY skal fly interkontinentalt og kansellerer en reise. Blir mange som får en lei vekker når de ser at det går fly etter fly til Europa fra samme flyplass med andre selskap, men DY gjør ikke annet enn å gi deg en plass på en DY-avgang en annen dag (ev. pengene igjen), forutsatt at det i det hele tatt er plass på flyet. ...og med de lovede priser til 2000 kr tur/retur, kan det fort vise seg å bli et problem det også. Kan for øvrig bare henvise til min egen Trip Report der SAS kansellerte en avgang, men jeg ble raskt booket om til første og beste alternativ med CO/UA - som faktisk var bedre enn min opprinnelige reiserute (før ATC-trøbbel sendte meg i en leiebil). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ut fra artikkelen i VG skulle man tro at mange ikke har reiseforsikring. De har kanskje for store forventninger til at flyselskapet ordner opp, og at man alltid kommer seg frem til bestemmelsestedet innen rimelig tid. Forskjellen på LCC og nettverk-selskap når ting går galt er nok veldig uklar for mange. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg vet ikke helt åssen det er i Norge siden jeg har bodd i Sverige i 24 år nå, men her i Sverige så inngår det reiseforsikring i husforsikringen min, så jeg slipper å kjøpe reiseforsikring om reisen er under 90 dager. Jeg trodde det var det samme i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Synes det litt patetisk dette maset om kanselleringer til Norwegian. Hvis dere tar en titt på dagens OSL-statistikk er det 0 kanselleringer, mens det er et annet som står på 4 (nevner ikke hvilket).
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det skal sies at reiseforsikring, med dekning for private reiser for hele husstanden, er et svært vanlig frynsegode hos norske arbeidsgivere - i alle fall i privat sektor. Prisene ligger på fra ca 1500 i året for en familie om du kjøper forsikringen selv; som en gruppeforsikring hos en arbeidsgiver blir nok prisen vesentlig lavere og dermed er det et billig frynsegode for arbeidsgiveren også. ![]() Uten å kjenne tall, så tror jeg nok veldig mange privatreiser som blir foretatt er dekket av reiseforsikring fra enten kredittkort eller arbeidsgiver. Og jeg er helt enig i at man bør kjøpe egen forsikring om man ikke har slik dekning på annen måte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
For balansens skyld - i mars totalt er det 10-8 andre veien ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Risiko = Sannsynlighet*konsekvens Stor konsekvens er altså et like stort problem for kunden som høy sannsynlighet for kansellering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og for enda mer balansens skyld på OSL fra og med 1. januar 2012 til og med i går:
SAS Planlagte flighter: 7 490 Kansellerte flighter: 50 Regularitet: 99,33% NAX Planlagte flighter: 5 488 Kansellerte flighter: 23 Regularitet: 99,58% Jeg tror nok Norwegian jobber hardt for å få av gårde flyene. Jet2 G-GDFC 737-800 har vært innleid fra 2. mars, men i går kveld måtte den hjem til MAN for å fly MAN-TLV i dag. Erstatningen som kom inn i dag morges var Jet2 G-LSAM 757-200. Jeg tror ikke de som skulle til BCN med DY1740 i dag hadde noe i mot å fly en fargerik Jet2 Holidays. De 10 kanselleringene har vært fra OSL til SVG, BGO og TRD - på samme måte SAS gjør det med andre ord.
![]() |
#14 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Med andre ord det er viktig å søke fakta og ikke bare henge seg på en trend delvis bygget på følelser og hat.
![]() |
![]() |
#16 | ||||||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10070045
Ta en titt på mobilen dama holder opp. Vil du ha fakta, får du holde deg til fakta selv ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]() I følge Norwegian så var DY 1354 innstillt - men OSL vet nok det mye bedre enn Norwegian.... ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan det vara så att vissa på forumet är sådana extrema "DY Fanboys" att de omöjlligt kan acceptera sanningshalten i VG artikeln?
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10069874 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg tror man heller skal la være å ta all denne statistikken som man finner online for bokstavelig. Man kan se trender, men man ser stadig at detaljer mangler eller er feil, så derfor bør man la være å være så bombastiske på enkeltepisoder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
For mye motvind, så vi tar ikke med bagasje | Discus | Småprat | 2 | 05-01-2016 18:53 |
Flyene på OSL tar ikke juleferie | findus | Bilder & foto | 14 | 27-12-2010 22:54 |
Fly som ikke tar opp landingshjulene. | Furahini | Flyteknisk forum | 18 | 31-08-2010 18:23 |
easyJet tar passasjerenes sikkerhet på alvor - SKANDALE! | CK | Flyforum | 8 | 28-10-2008 09:35 |
Norwegian økte gebyrene uten å si det høyt til kundene. | LN-RRA | Flyforum | 20 | 09-05-2008 19:26 |