Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-02-2012, 19:41   #1
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Du sier selv at KT skal sikre fri konkuranse, om et eller flere selskaper lekker "interne" notater for å forme media og oponien så er det noe de kanskje bør se på.
I alle fall i en sak som åpenbart beyr mye for mange.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 05:15   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Du sier selv at KT skal sikre fri konkuranse, om et eller flere selskaper lekker "interne" notater for å forme media og oponien så er det noe de kanskje bør se på.
I alle fall i en sak som åpenbart beyr mye for mange.
Og som en SAS kunde skulle jeg ønske at SAS kunne ta en dag å gå litt i seg selv, hva kan vi gjøre for at våre kunder skal få en litt bedre opplevelse ? eller noe så helt fundamentalt - hvordan kan våre kunder få gjort en bestilling. SAS blir Face of the på Facebook, Webbie awards - men samtidig kan ikke en kunde med en Mac få gjennomført en bestilling OSL-SVG-OSL. Det er ikke KT som er dine problemer godeste SAS Steward - se innover i organisasjonen. La oss ta iPhone og Android Apps - å utvikle en meget god App tar 2-3 uker og koster 10% av hva dere skal bruke på å klistre trynet til "den punktligste mannen" på en flyhale - hmmm det fjeset hjelper meg lite når Eva (den absolutt værste support hjelp i verden) hyler Clean Your Cache ! (som hjelper like mye som å be kunden ta en dusj) En god iPhone App (og Android for de som liker slikt) vil derimot være til stor hjelp. Vi snakker ikke om noe uoppnåelig, Air France, Lufthansa og Widerøe har alle klart det og Amadeus har sine biter på plass. Allt det handler om er fokus - vekk fra KT og Sosiale Fjes og litt inn i egen brakke til en ryddet opp. (skrevet i dyp frustrasjon over en feilet bestilling OSL SVG OSL den 22 Februar (Norwegian fikk salget når SAS ikke ville selge (ja jeg har Mac og har dusjet))
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 07:40   #3
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Og som en SAS kunde skulle jeg ønske at SAS kunne ta en dag å gå litt i seg selv, hva kan vi gjøre for at våre kunder skal få en litt bedre opplevelse ? eller noe så helt fundamentalt - hvordan kan våre kunder få gjort en bestilling. SAS blir Face of the på Facebook, Webbie awards - men samtidig kan ikke en kunde med en Mac få gjennomført en bestilling OSL-SVG-OSL. Det er ikke KT som er dine problemer godeste SAS Steward - se innover i organisasjonen. La oss ta iPhone og Android Apps - å utvikle en meget god App tar 2-3 uker og koster 10% av hva dere skal bruke på å klistre trynet til "den punktligste mannen" på en flyhale - hmmm det fjeset hjelper meg lite når Eva (den absolutt værste support hjelp i verden) hyler Clean Your Cache ! (som hjelper like mye som å be kunden ta en dusj) En god iPhone App (og Android for de som liker slikt) vil derimot være til stor hjelp. Vi snakker ikke om noe uoppnåelig, Air France, Lufthansa og Widerøe har alle klart det og Amadeus har sine biter på plass. Allt det handler om er fokus - vekk fra KT og Sosiale Fjes og litt inn i egen brakke til en ryddet opp. (skrevet i dyp frustrasjon over en feilet bestilling OSL SVG OSL den 22 Februar (Norwegian fikk salget når SAS ikke ville selge (ja jeg har Mac og har dusjet))
Og moralen er? Ikke bruk MAC
krølle is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 08:44   #4
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Og moralen er? Ikke bruk MAC
...eller ikke bruk SAS
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 10:39   #5
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
...eller ikke bruk SAS


Eller tilbake til Topic? Akkurat all SK gørra og deres dårlige, middelmådige IT løsninger ligger vel utenom KT's domene, og bør iallefall IKKE utgjøre noen trussel for DY
krølle is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 18:50   #6
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Eller tilbake til Topic? Akkurat all SK gørra og deres dårlige, middelmådige IT løsninger ligger vel utenom KT's domene, og bør iallefall IKKE utgjøre noen trussel for DY
Jo-jo, dette er ekstremt konkuransevridende, så DY bør få forbud mot å bruke sitt bookingsystem i Norge.
Det er slik at dette skader SAS, og kunder blir presset over til Norwegian på grunn av dette, her må KT på banen.

Regner med de fleste ser ironien, selv om det er et snev av alvor i det i forhold til hva andre har skrevet om konkuranse og beskyttelse tidligere.

I dette tilfellet tilbyr Norwegian et betydelig bedre produkt en det SAS gjør, men det er helt ok.
Jeg synes det er flott at DY har et så enkelt og funksjonelt bookingsystem, noe som SAS taper på.

Det her jeg mener at man må la selskapene få tilby det de kan og er gode på, uten regulering for en av partene.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 20:17   #7
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Regner med de fleste ser ironien, selv om det er et snev av alvor i det i forhold til hva andre har skrevet om konkuranse og beskyttelse tidligere.

I dette tilfellet tilbyr Norwegian et betydelig bedre produkt en det SAS gjør, men det er helt ok.
Jeg synes det er flott at DY har et så enkelt og funksjonelt bookingsystem, noe som SAS taper på.

Det her jeg mener at man må la selskapene få tilby det de kan og er gode på, uten regulering for en av partene.
Jeg ser ironien, men ser også samtidig at du ikke synes å ha forstått forskjellen på hva som brukes som konkurranseparameter. Et velfungerende bookingsystem trenger du ikke være gullkunde for å få nyte godt av, på samme måte som gratis kaffe og te heller ikke krever at du ha fløyet x antall flygninger med selskapet for å nyte godt av. Det burde ikke være så vanskelig å se den prinsipielle forskjellen.

Bonusforbudet gjelder forøvrig alle aktører på norske innenlandsflygninger.

Last edited by TOS; 14-02-2012 at 20:42.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 08:55   #8
Cloudius
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Og som en SAS kunde skulle jeg ønske at SAS kunne ta en dag å gå litt i seg selv, hva kan vi gjøre for at våre kunder skal få en litt bedre opplevelse ? eller noe så helt fundamentalt - hvordan kan våre kunder få gjort en bestilling. SAS blir Face of the på Facebook, Webbie awards - men samtidig kan ikke en kunde med en Mac få gjennomført en bestilling OSL-SVG-OSL. Det er ikke KT som er dine problemer godeste SAS Steward - se innover i organisasjonen. La oss ta iPhone og Android Apps - å utvikle en meget god App tar 2-3 uker og koster 10% av hva dere skal bruke på å klistre trynet til "den punktligste mannen" på en flyhale - hmmm det fjeset hjelper meg lite når Eva (den absolutt værste support hjelp i verden) hyler Clean Your Cache ! (som hjelper like mye som å be kunden ta en dusj) En god iPhone App (og Android for de som liker slikt) vil derimot være til stor hjelp. Vi snakker ikke om noe uoppnåelig, Air France, Lufthansa og Widerøe har alle klart det og Amadeus har sine biter på plass. Allt det handler om er fokus - vekk fra KT og Sosiale Fjes og litt inn i egen brakke til en ryddet opp. (skrevet i dyp frustrasjon over en feilet bestilling OSL SVG OSL den 22 Februar (Norwegian fikk salget når SAS ikke ville selge (ja jeg har Mac og har dusjet))
Det er mye frustrasjon, irritasjon og oppgitthet over dette internt også (men tydeligvis ikke i de rette kretser?). Vet om veldig datakyndige kolleger som har kommet med kontruktive innspill og forslag, men ikke engang fått svar.

Det er flere enn deg som lukker øynene og krysser fingrene for at det snart skjer noe på dette området.
Cloudius is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 10:44   #9
Earlybird.
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Og som en SAS kunde skulle jeg ønske at SAS kunne ta en dag å gå litt i seg selv, hva kan vi gjøre for at våre kunder skal få en litt bedre opplevelse ? eller noe så helt fundamentalt - hvordan kan våre kunder få gjort en bestilling. SAS blir Face of the på Facebook, Webbie awards - men samtidig kan ikke en kunde med en Mac få gjennomført en bestilling OSL-SVG-OSL. Det er ikke KT som er dine problemer godeste SAS Steward - se innover i organisasjonen. La oss ta iPhone og Android Apps - å utvikle en meget god App tar 2-3 uker og koster 10% av hva dere skal bruke på å klistre trynet til "den punktligste mannen" på en flyhale - hmmm det fjeset hjelper meg lite når Eva (den absolutt værste support hjelp i verden) hyler Clean Your Cache ! (som hjelper like mye som å be kunden ta en dusj) En god iPhone App (og Android for de som liker slikt) vil derimot være til stor hjelp. Vi snakker ikke om noe uoppnåelig, Air France, Lufthansa og Widerøe har alle klart det og Amadeus har sine biter på plass. Allt det handler om er fokus - vekk fra KT og Sosiale Fjes og litt inn i egen brakke til en ryddet opp. (skrevet i dyp frustrasjon over en feilet bestilling OSL SVG OSL den 22 Februar (Norwegian fikk salget når SAS ikke ville selge (ja jeg har Mac og har dusjet))
Har aldri hatt problemer med å bestille fra hverken sas eller dy på mac jeg..?
Earlybird. is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 18:45   #10
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Og som en SAS kunde skulle jeg ønske at SAS kunne ta en dag å gå litt i seg selv, hva kan vi gjøre for at våre kunder skal få en litt bedre opplevelse ? eller noe så helt fundamentalt - hvordan kan våre kunder få gjort en bestilling. SAS blir Face of the på Facebook, Webbie awards - men samtidig kan ikke en kunde med en Mac få gjennomført en bestilling OSL-SVG-OSL. Det er ikke KT som er dine problemer godeste SAS Steward - se innover i organisasjonen. La oss ta iPhone og Android Apps - å utvikle en meget god App tar 2-3 uker og koster 10% av hva dere skal bruke på å klistre trynet til "den punktligste mannen" på en flyhale - hmmm det fjeset hjelper meg lite når Eva (den absolutt værste support hjelp i verden) hyler Clean Your Cache ! (som hjelper like mye som å be kunden ta en dusj) En god iPhone App (og Android for de som liker slikt) vil derimot være til stor hjelp. Vi snakker ikke om noe uoppnåelig, Air France, Lufthansa og Widerøe har alle klart det og Amadeus har sine biter på plass. Allt det handler om er fokus - vekk fra KT og Sosiale Fjes og litt inn i egen brakke til en ryddet opp. (skrevet i dyp frustrasjon over en feilet bestilling OSL SVG OSL den 22 Februar (Norwegian fikk salget når SAS ikke ville selge (ja jeg har Mac og har dusjet))
Dette hverken kan eller vil jeg svare spesielt på, da jeg ikke vet så mye om dette.
Men dette er en enorm frustrasjon internt også.
Jeg vet det jobbes med det, men ikke hvordan eller hva.

Men synes nå ikke dette har noe som helst med bonus eller bonusforbud på norsk innenriks. Men om det har noe med mac, og apps etc å gjøre, kom med det ;-)))
Men tro meg, det er en frustrasjon, som er stor internt i SAS.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2012, 05:45   #11
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Dette hverken kan eller vil jeg svare spesielt på, da jeg ikke vet så mye om dette.
Men dette er en enorm frustrasjon internt også.
Jeg vet det jobbes med det, men ikke hvordan eller hva.

Men synes nå ikke dette har noe som helst med bonus eller bonusforbud på norsk innenriks. Men om det har noe med mac, og apps etc å gjøre, kom med det ;-)))
Men tro meg, det er en frustrasjon, som er stor internt i SAS.
ikke annet enn at det å kunne gjennomføre en bestilling og kunne enkelt forandre en bestilling via en app på en smart telefon har langt større verdi enn Bonus for SAS sine kunder, og så lenge disse ikke fungerer blir et eventuellet Bonus program langt mindre interessant. Kort sagt jeg får 0 EB poeng til SVG fordi jeg fikk ikke bestillt billett.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Finnair kutter 4 ruter Someone Flyforum 0 26-07-2019 09:27
Bonuspoeng på norske Choice-hoteller Solvi Reiseforum 11 09-08-2012 02:30
Mistet fly og bryllup som følge av forsinkelse litt-amatør Flyforum 23 25-05-2008 13:37
Hvilke Norwegian-ruter fra Rygge blir de første som droppes dimmaua Flyforum 43 27-08-2007 21:03
Varig kutter ruter.... vadheim Flyforum 5 11-05-2006 11:23


All times are GMT +2. The time now is 07:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.