![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Det at Norwegian snakker om aa kutte kapasiteten med 70% foer de har sett om bonusinnfoering i det hele tatt har noen effekt (dersom innfoert), er userioest og bare til aa le av. Jeg tror at myndighetene er smarte nok til aa gjennomskue ett latterlig stunt som dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Uansett, man kan ikke utelukke slike effekter, selv om omfanget hørtes ut til å være litt kraftigere enn man ville forventet selv under worst case scenario. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]()
Ser vi starten på MOL taktikker her eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]() Quote:
Helt enig i at dette er posisjonering, og de eneste som blir påvirket av dette er media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Kjos har da vist brugt MOL-taktikker længe
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Nei, dette ser mest av alt ut som normal lobby-virksomhet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Alle selskaper driver med lobbyvirksomhet. SAS "lekket" vel deler av konklusjonene i analysene fra KT lenge før KT var ferdige med bonussaken. Helt standard praksis. Ingen vits å forsøke å blande inn MOL, som ikke har noe annet i denne tråden å gjøre enn å være det sedvanlige hatobjektet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
1) Tillate SAS å melke det som tross alt er forholdsvis sterke pax-ruter og 2) Eventuelt tillate oppstart av en tredje aktør på norsk innenriks bare fordi bonuspoeng ble tillatt, det har jeg liten tro på. Har ikke DY sitt eget cashpoint-system? Mener de selv at eget system er så hårreisende mye dårligere enn EuroBonus (som vel strengt tatt ikke er Guds gave til flypassasjeren) at de allerede nå tror de har tapt kampen. Jeg kjøper det ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Er ikke moderator, men jeg tar meg som trådstarter den frihet å be om at FR for en gangs skyld holdes utenfor diskusjonen. Enn så lenge har de tynt med avganger både til Vestlandet og Nord-Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,094
|
![]()
Brukes 737-300 eller -800 i dag på disse rutene? Finnes flere grunner til å redusere avganger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,094
|
![]()
De glemte (?) jo å lukke sas sine tilganger til bestillingssystemet sitt for noen år siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Som nevnt tidligere. Dette er visstnok scenariet med full innføring av bonus, ikke bare for de tre rutene i sør. Både DY og SK har sikkert måttet levere ruteregnskaper til KT i forberedelsene til denne saken, som nok gir bedre grunnlag for å vurdere hvor lønnsomme rutene rent faktisk er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Man bör ikke glemme at KT kan komme til en konklusjon at det finnes andre tiltak for a kunne heve konkurransegraden pa de volum-sterke ruter i Sör uten at man innförer bonuspoenger.
Jeg for min del tror at SK overvuderer effekten av en mulig gjeninnföring av Bonus. Bonus löser ikke intrinsiske problemer i SK, bonus senker ikke fuel-prisen og bonus endrer ikke fundamentale market-shifts. Jeg tror KT vet god hva de gjörer. En halv innföring er umulig. Like som man kan ikke vaere "bare litt gravid". Enten blir det full eller ingen innföring. Alt annet koster mere enn det kan nytte i beste fall...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Delvis innfoering var gjort i Sverige. Hvorfor skulle ikke det funke i Norge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair kutter 4 ruter | Someone | Flyforum | 0 | 26-07-2019 09:27 |
Bonuspoeng på norske Choice-hoteller | Solvi | Reiseforum | 11 | 09-08-2012 02:30 |
Mistet fly og bryllup som følge av forsinkelse | litt-amatør | Flyforum | 23 | 25-05-2008 13:37 |
Hvilke Norwegian-ruter fra Rygge blir de første som droppes | dimmaua | Flyforum | 43 | 27-08-2007 21:03 |
Varig kutter ruter.... | vadheim | Flyforum | 5 | 11-05-2006 11:23 |