Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 30-01-2012, 13:31   #11
Earlybird.
ScanFlyer Silver

Default Re: DY's Malagabase - nye betingelser

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Det er da slettes ikke uvanlig at man binder seg til selskapet som betaler for en dyr "utdanning". Jeg kjenner flere i næringslivet som er "utsatt" for dette.
Dette er jo ikke vanlig bonding. Jeg har ingen innsigelser på at et selskap vil ha noen garanterte år for sin investering, men DY skal ha tilbake 25.000euro over 3 år. Altså det koster DY ingenting. Jeg er heller ikke forundret over om DY faktisk tjener penger på disse typeratingene.

En type rating hos OAA koster i dag som privatist 172.000SEK pluss landingsrunder til ca 5000euro. Det er uten tvil at DY har stordriftfordeler hos OAA på simulator, og kostnaden på flyet er under 5000euro for de ca30-40 min det tar å gjøre 6 landingsrunder..

Det er så ufattelig sleipt at DY skal tjene penger på noe sånnt.

Hadde dy betalt typeratingen til sine ansatte og kun bondet de på x antall år.. helt ok!

Slaver fikk ikke betalt for å jobbe.. hva skal vi kalle det når man må betale for å jobbe??
Earlybird. is offline  

Posting Rules