![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,457
|
![]()
http://www.flightglobal.com/news/art...-1000s-366997/
Etihad er første flyselskap som avbestiller etter at flyet ble redesignet forrige år... Ser ut som A350 har gått ned i en bølgedal ![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
For oss som ikke følger med, redesignet??
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]()
Dermed er bestillingene på A350-1000 redusert fra 25 til 19 da Ethiad er eneste som har bestilt denne.
Det kan jo være så enkelt at de ikke tør å vente i evigheter på en maskin som kommer en eller annen gang og derfor heller velger å bestille f.eks 777-300ER mens de venter, da leverings tidspunkt for 777 kan forutsees ganske nøyaktig. Hadde Ethiad avbestilt alle 25 så hadde det vørt litt mer alvorlig, en flytype uten bestilling. EiS skal være i 2017 Hmmm... lurer på når det blir... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
69....Qatar og Emirates har også bestilt 350-1000, så det du sier her er feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,563
|
![]()
Det er vel å ta noe hardt i å si at Airbus har gått ned i en bølgedal selv om siste år har resultert i negativ ordrevekst for A350.
Airbus har tross alt 555 ordrer for flytypen før den i det hele tatt har fløyet hvilket må sies å være meget bra. I tillegg sier John Leahy at de forhandler med 3 store selskaper om ytterligere ordre. Jeg tror nok det er grunn til å tro at backloggen vil vokse vesentlig før flyet er sertifisert og klar til levering til de første kundene. Flytypen representerer et teknologistrekk i klasse med B787 som markedet etterspør.Det er grunn til å tro analytikere som estimerer ca 1000 solgte maskiner innen den er klar til å settes i trafikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2009
Location: Larvik/Hønefoss
Posts: 243
|
![]()
Kraftigere motorer og større vinger, ifølge denne artikkelen.
http://www.flightglobal.com/news/articles/a350-1000-gains-performance-through-thrust-and-design-357740/ Last edited by OleSR; 18-01-2012 at 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,316
|
![]()
Här i Europa kommer säkert Lufthansa/Iberia/British Airways sammanlagt beställa + 100 A350 som A343 & 772 ersättare. Kina kommer förmodligen beställa många A350 när presedenten kommer på ett viktigt Europa besök inom de närmaste åren.
Överlever SAS tror jag A359 ligger bra till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Flyet blir tungre og tungre. Og Airbus gjör den samme gammelt trick som alle andre har gjört för. Man öker MTOW og trust, men det hjelper i det allerfleste tilfeller ikke for de kunder som har bestillt alrede.
Fordi de har kikked pa de opprinnelige tall og deres CASM vil öke med slik en move betydelig. Dersom man ikke kan drar nytte av den nye Max Payload Range, sa vil den redesigned A350-1000 bli rett og slett dyrere i drift enn opprinnelig loved. Og dette er en svaert god grunn a kansellere en ordre. Ellers betaler man dyrt for dette i fremtida...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]()
Og da har Ethiad avbestilt ytterligere 7 maskiner og er dermed nede i 12 av en opprinnelig ordre på 25 maskiner og totalt ordre på A350-1000 er nede i 62
http://www.flightglobal.com/news/art...-again-371497/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Ja det ser ut som om A350-1000 sliter litt mot kommende 777, eller gammel 777 i den forstand, da den er effektiv og mottaker vet hva han får. Dette kan vel ikke Airbus garantere enda på -1000 utgaven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA bestiller 18 (+18) A350-1000 | Someone | Flyforum | 52 | 21-04-2020 18:27 |
United endrer ordre fra 35 A350-1000 til 45 A350-900 | Someone | Flyforum | 0 | 06-09-2017 14:29 |
A350-1000 first flight | sk931 | Småprat | 4 | 25-11-2016 08:30 |
Emirates avbestiller 70 A350 | Someone | Flyforum | 12 | 11-06-2014 21:07 |
A350 - 1000 | SudCaravelle | Flyforum | 5 | 09-04-2008 17:25 |