![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
IAG og Airbus har i dag annonsert en bestilling på 18 A350-1000, pluss like mange opsjoner, som en erstattet for deler av 747-flåten
http://www.iagshares.com/phoenix.zht...195&highlight= Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]()
Da er vel håpet for en 747-8 order offisielt ute....
![]() Er på tide at Iberia gjør noe drastisk med longhaulflåten/konseptet, er jo helt tragisk som det er i dag.
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,932
|
![]()
Første firm order på 350-1000?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]()
Er ganske mange firm orders på a350-1000 fra før. Cathay, Emirates, Qatar, Asiana osv
![]()
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,932
|
![]()
Ah, regnet nesten med det men tok en rask sjekk på Wikipedia og der så det ut som null og nada.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Du må nok sjekke den engelsk utgaven, den norske ligger langt bak
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A350_orders
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]()
Norske wiki ligger fortsatt på 222 orde
![]()
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Det er jo ikke fordi B747-8 har fået mange mange ordrer...Så fremtiden fra "the West Coast" hedder vel videre udvikling af B777 og B787. Skulle tro at det ville have extremt vigtigt for Boeing af få en stor kunde som BA med igen. Det lykkedes så ikke Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 321
|
![]()
Boeing har nedjustert produksjonen av 747-8 fra 2 til 1,75 fly pr mnd... synd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Tror nok BA har fått nok av de vanskelig vedlikeholdte 747ene. Vedlikeholdsfolket i Cardiff har vært flinke med å holde 747ene i lufta med sin spesialkunnskap, men det er ikke billig å skifte f.eks. spantene fra i bakkant av cockpitvinduet til i etter dør 1 (et av en del kjente svakheter til 744).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]() Quote:
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 310
|
![]()
man må jo tenke at å drive et fly med 4 motor er jo dyrt nå for dagen,
og spessielt når du har flyet som kan gjøre nesten samme oppg og har kun to motorer, som 777 tror nok det er grunnet at så lav respons av 748i |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]()
Kanskje, men hvorfor selger A380 bra, da?
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
De selger ikke bra, de selger temmelig dårlig. 9 ordre og 30 leveringer i fjor, 0 ordre og ca 4 leveringer i år. 747-8I selger selvsagt enda dårligere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]() Quote:
Når det gjelder A380-leveransene, så har jeg inntrykk av at de går i rykk og napp, synes ikke 4 så langt i år nødvendigvis er så dramatisk.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 23-04-2013 at 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 310
|
![]()
A380 selger veldig dårlig, til å med airbus har sagt at de ligger forsatt i minus med alle de investering de gjorde med prosjekten
så ja, flyselskapene ser først på økonomiet, og 2 motor er jo mye bedre enn 4 når det er snakk om økonomiet |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]()
Blir litt mye OT her, men du tar dessverre feil Peppep. A380 selger meget dårlig, og trenger 250 ordre til bare for å komme på break-even. 748 var bare en rask og "billig" respons på A380, og var på ingen måte Yellowstone 3 (som skal bli "konkurrenten" til A380). Selv om Boeing skulle ønske at de hadde fått flere 748 bestillinger er det ikke krise for de. Det er det for Airbus, som ennå ikke har tjent penger på A380, og som de mest sannsynligvis ikke vil på minst et tiår.
Tør jeg å foreslå at dette blir flyttet til 747-8-tråden? ![]() http://forum.flyprat.no/showthread.p...ht=a380&page=6
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]()
Definitivt OT, og jeg gir meg - så bare på rene ordretall, ikke break-even. De hadde imidlertid ikke vært SÅ langt unna om det ikke var pga ekstrakostnadene som ble påført grunnet problemene med vingene, mener at det økte tiden med så mye som et par-tre år.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Location: Anchorage/LosAngeles
Posts: 88
|
![]()
Prater vi om første levering til BA om 5-6 år ca da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
I følge Airbus så blir første leveranse av en A350-1000 i 2017. Da er bare spørsmålet hvor tidlig BA kommer i rekken. IAG i sin pressemelding sier 2017, så da snakker vi om litt over fire år frem i tid.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
United endrer ordre fra 35 A350-1000 til 45 A350-900 | Someone | Flyforum | 0 | 06-09-2017 14:29 |
A350-1000 first flight | sk931 | Småprat | 4 | 25-11-2016 08:30 |
Etihad avbestiller seks A350-1000 | LTH | Flyforum | 10 | 07-05-2012 19:44 |
A350 - 1000 | SudCaravelle | Flyforum | 5 | 09-04-2008 17:25 |