Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 13-01-2012, 00:27   #11
Earlybird.
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
Default Re: Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene")

Quote:
Originally Posted by Hobbes View Post
Det er et selskaps ansvar at det har en positiv bunnlinje. Å mene at selskapet skal ha en inntekt som står i forhold til kostnadene er å snu ting litt på hodet. Man må til enhver tid sørge for at kostnadene står i forhold til inntekten!

Starter man opp en bedrift så

1: Man ser på kostnadene det er for å produsere varen/tjenesten. Deretter sjekker man: Er markedet villig til å betale, gi inntekt nok, for at det skal bli pluss?
Er svaret da "Nei" - vel da nytter det lite å si: Jeg må øke inntekten!
Samtidig så kan man jo satse på å bruke litt av egenkapitalen for å bygge opp, skape et behov og et marked. Men uteblir responsen etter den tiden man har satt seg villig til å ta tap, og man fortsetter å tape penger, ja så er svaret gitt!

2: Man vet hva markedet er villig til å betale. Og da må man finne frem til den rette kombinasjonen som skal til for at kostnadene ikke overstiger inntekten.

Det er ikke kundene som styrer flyprisene, det er flyselskapene.

La oss ha det på det rene. Folk er avhengig av flytjenester. Det så vi under askeproblemet. Økonomien er også avhengig av cargo bransjen. Uten cargo fly til å transportere varer får ikke produsentene ut produktet sitt..

Flyving er altså ikke et overfladig behov. Dvs tjeneste er høyst nødvendige og bransjen kan sette prisen.

Tilbake. Det er selskapene som setter prisene, ikke kunden. Kunden må betale det selskapet krever, ellers blir det ingen frakt av de varene eller den ferien til Spania.

Konkurranse situasjonen i dag slår positivt ut i kundens favør. Det er kamp om markedsandeler og da må flyselskapene slåss om kunden. Det er ikke fordi kunden ikke vil vil betale mer... Skulle plutselig konkurransen opphøre er det ikke slik at kunden vil styre prisene.. tvert imot...

Skulle prisene gå opp og produksjonene gå noe ned, så er vel det kanskje ikke noen katastrofe.. Mange flyr totalt unødvendig i dag for småpenger, og det er vel kanskje ikke helt bra for miljøet heller, for de som tenker på det...
Earlybird. is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Nytt anbud ute for FOT-rutene THS Flyforum 187 06-11-2014 19:12
Anbud på FOT-rutene 2016 KjetilK Flyforum 6 15-09-2014 10:29
Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken") jaas Flyforum 74 28-03-2012 09:39


All times are GMT +2. The time now is 13:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.