![]() |
|
|
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
Det er ikke kundene som styrer flyprisene, det er flyselskapene. La oss ha det på det rene. Folk er avhengig av flytjenester. Det så vi under askeproblemet. Økonomien er også avhengig av cargo bransjen. Uten cargo fly til å transportere varer får ikke produsentene ut produktet sitt.. Flyving er altså ikke et overfladig behov. Dvs tjeneste er høyst nødvendige og bransjen kan sette prisen. Tilbake. Det er selskapene som setter prisene, ikke kunden. Kunden må betale det selskapet krever, ellers blir det ingen frakt av de varene eller den ferien til Spania. Konkurranse situasjonen i dag slår positivt ut i kundens favør. Det er kamp om markedsandeler og da må flyselskapene slåss om kunden. Det er ikke fordi kunden ikke vil vil betale mer... Skulle plutselig konkurransen opphøre er det ikke slik at kunden vil styre prisene.. tvert imot... Skulle prisene gå opp og produksjonene gå noe ned, så er vel det kanskje ikke noen katastrofe.. Mange flyr totalt unødvendig i dag for småpenger, og det er vel kanskje ikke helt bra for miljøet heller, for de som tenker på det... |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt anbud ute for FOT-rutene | THS | Flyforum | 187 | 06-11-2014 19:12 |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken") | jaas | Flyforum | 74 | 28-03-2012 09:39 |