Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-11-2011, 00:08   #1
FBUMAN1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
OBB 19 Re: Nedleggelse av A340-programmet

Etter å ha sett Kjos sin miljøpresentasjon forstår jeg det slik at A330 er utdatert,
og du må være litt snål hvis du bestiller A330 fremfor B787- så da er det vel det
riktig, og følgelig blir A330 også blir borte om kort tid !
FBUMAN1 is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2011, 00:46   #2
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Nedleggelse av A340-programmet

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Etter å ha sett Kjos sin miljøpresentasjon forstår jeg det slik at A330 er utdatert,
og du må være litt snål hvis du bestiller A330 fremfor B787- så da er det vel det
riktig, og følgelig blir A330 også blir borte om kort tid !
Som svar på B787 har vel Airbus noe som heter A350
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2011, 06:19   #3
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
EU Re: Nedleggelse av A340-programmet

Airbus 340 har kanskje ikke solgt så mange fly som ønsket, men det har vært et viktig program for utviklingen av Airbus sitt longhaul program. Viktig i konkuransen med B747 og utviklingen av A380

Last edited by BraathensSafe1985; 13-11-2011 at 06:26.
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2011, 18:59   #4
FBUMAN1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
OBB 19 Re: Nedleggelse av A340-programmet

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Som svar på B787 har vel Airbus noe som heter A350
Joa, og da er det jo enda rarere at A330 ikke legges ned sammen med 340 da jeg forstår
Kjos slik at du er litt rar hvis du bestiller A330.
FBUMAN1 is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2011, 19:41   #5
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver
 
Fredrik Propell's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
Default Re: Nedleggelse av A340-programmet

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Joa, og da er det jo enda rarere at A330 ikke legges ned sammen med 340 da jeg forstår
Kjos slik at du er litt rar hvis du bestiller A330.
Vel nå skal man huske at det var en reklamevideo ment for å promotere DY. Såklart alle andre er rare når man bestiller et så utdatert fly, skulle bare mangle
Det har vel mye med at A330 passer ypperlig til sitt segment, og at B787 er såpass kraftig forsinket at kundene må bestille det beste som finnes på markedet uten å miste markedsandeler til konkurrenter. Med over 300 ordre igjen så må det være noe penger å hente ut av de maskinene.
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_...bus_Orders_0-6
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2011, 11:04   #6
Tally-Ho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
Thomas Cook Re: Nedleggelse av A340-programmet

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Etter å ha sett Kjos sin miljøpresentasjon forstår jeg det slik at A330 er utdatert,
og du må være litt snål hvis du bestiller A330 fremfor B787- så da er det vel det
riktig, og følgelig blir A330 også blir borte om kort tid !
---------

A330 blir ikke borte om "kort tid"....A340 (365 eksemplarer) er alt for dyr i dag, med dagens fuelpriser, mens A330 har klart seg vesentlig bedre.
For Thomas Cook har de vært "moneymakere" fra dag en, og selv om selskapet har begynt å titte etter erstattere etter 11-12 år med typen (A350?), så er det ikke noe som tyder på at alderen tynger maskinene veldig. Man anser 20 års levetid som realistisk (ca 80-100.000 gangtimer), og etter halvgått løp i TC er man fremdeles veldig fornøyd med flyene. Slitasje og snag er først og fremst i kabinsammenheng.

Når man har 180 min ETOPS er det heller ikke noen grunn til å fly firemotors lenger. Unntaket kunne være hvis man f.eks hadde mye frakt med, da A340 har en noe høyere max startvekt.

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Skavsta trues med nedleggelse Maltwhisky Småprat 7 02-12-2012 04:29
Concorde programmet på NRK salmon-air Bilder & foto 1 06-01-2011 22:19
Nedleggelse SAS Norge-kontoret? FlightDeck Flyforum 6 17-08-2009 12:02
Charter programmet for TRD! enva Flyforum 12 14-01-2009 01:21


All times are GMT +2. The time now is 03:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.