![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
|
![]()
Etter å ha sett Kjos sin miljøpresentasjon forstår jeg det slik at A330 er utdatert,
og du må være litt snål hvis du bestiller A330 fremfor B787- så da er det vel det riktig, og følgelig blir A330 også blir borte om kort tid ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Airbus 340 har kanskje ikke solgt så mange fly som ønsket, men det har vært et viktig program for utviklingen av Airbus sitt longhaul program. Viktig i konkuransen med B747 og utviklingen av A380
Last edited by BraathensSafe1985; 13-11-2011 at 06:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
![]() Det har vel mye med at A330 passer ypperlig til sitt segment, og at B787 er såpass kraftig forsinket at kundene må bestille det beste som finnes på markedet uten å miste markedsandeler til konkurrenter. Med over 300 ordre igjen så må det være noe penger å hente ut av de maskinene. Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_...bus_Orders_0-6
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
A330 blir ikke borte om "kort tid"....A340 (365 eksemplarer) er alt for dyr i dag, med dagens fuelpriser, mens A330 har klart seg vesentlig bedre. For Thomas Cook har de vært "moneymakere" fra dag en, og selv om selskapet har begynt å titte etter erstattere etter 11-12 år med typen (A350?), så er det ikke noe som tyder på at alderen tynger maskinene veldig. Man anser 20 års levetid som realistisk (ca 80-100.000 gangtimer), og etter halvgått løp i TC er man fremdeles veldig fornøyd med flyene. Slitasje og snag er først og fremst i kabinsammenheng. Når man har 180 min ETOPS er det heller ikke noen grunn til å fly firemotors lenger. Unntaket kunne være hvis man f.eks hadde mye frakt med, da A340 har en noe høyere max startvekt. Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skavsta trues med nedleggelse | Maltwhisky | Småprat | 7 | 02-12-2012 04:29 |
Concorde programmet på NRK | salmon-air | Bilder & foto | 1 | 06-01-2011 22:19 |
Nedleggelse SAS Norge-kontoret? | FlightDeck | Flyforum | 6 | 17-08-2009 12:02 |
Charter programmet for TRD! | enva | Flyforum | 12 | 14-01-2009 01:21 |