Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Det blir litt som å sammenligne epler og bananer .. DY er i en vekstfase hvor de øker med 20-25% i året .. SAS er i 'forsiktig vekst' hvis vi sier det litt høflig. Man kan sammenligne dem direkte for et konkret tidspunkt, men skal man se på trender blir det helt feil.
|
Nå skjønner jeg ikke helt hvor du vil, men jeg er vel ikke enig i at det er å sammenlikne epler og bananer. Begge konkurrerer om kunder fra i all hovedsak det samme markedet, selv om det er visse forskjeller på produktene de tilbyr. Ergo er det ingenting i veien for at
SAS i utgangspunktet ikke skulle kunne tatt de markedsandelene som DY nå tar, annet enn konkurransekraften til selskapet.
SAS kunne, om de ville og fant det lønnsomt, kjøpt nye fly og faset disse inn i samme tempo som DY gjør.
En ting er veksten fra år 0 til år 2 og 3 for DY når man startet med 4 maskiner, for da skal det lite til for å øke med 20-25%. Å øke med 20-25% fra 50-60 maskiner er en annen sak.